2021-06-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är för att ditt DNA förändrats och du nu har bättre 5G-mottagning. Iallafall om man ska tro på vad dårarna säger.
varför skulle inte vaccinet kunna påverkar ditt DNA. när mat och miljö kan det?
https://www.vetenskaphalsa.se/ta-kontroll-over-ditt-dna-genvagen-till-battre-halsa/
2021-06-19, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
varför skulle inte vaccinet kunna påverkar ditt DNA. när mat och miljö kan det?
https://www.vetenskaphalsa.se/ta-kontroll-over-ditt-dna-genvagen-till-battre-halsa/

Varför skulle inte en människa kunna leva under vatten om en fisk kan göra det?

En artikel från 2012 om något helt annat är inte särskilt övertygande.
2021-06-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nej det är inte klart. Tror man att fjärtar är vetenskapliga argument så saknas synapser.
Fjärten är ju bara ett exempel, vad är det du inte förstår?
2021-06-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Varför skulle inte en människa kunna leva under vatten om en fisk kan göra det?

En artikel från 2012 om något helt annat är inte särskilt övertygande.
Till livets stora mirakel hör ju att evolutionen i valda delar finns lagrad i människan och uppenbarar sig under de tidigaste fosterstadierna. Innan vi föds har vi en svans och gälar och vår tidiga kroppsform är förbluffande lik de högre djurens.

Så vad ville du säga!
2021-06-19, 15:48
Medlem
Muskelsmärtor, sjukdomskänsla, huvudvärk, lite feber. Detta var min andra dos Pfizer.
Min första var Astra.

En dag mådde jag dålig, nu mår jag bra igen.
2021-06-19, 16:49
Medlem
Ont i armen och väldigt trött. Gick över på ett dygn. Hyggligt vanligt, som jag har förstått det.
2021-06-19, 18:56
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
24h efter andra dosen nu.
Efter första dosen fick jag lite förstorade lymfkörtlar i armhålan under den stuckna axeln.

Efter andra dosen ingenting. Lite lite öm vid stickstället möjligtvis.

Fick Pfizers vaccin, båda doserna.

Tog frsta sprutan för fyra dagar sen. Pfizer. Feber dagen efter typ 39. Sen ok. Men lymfkörteln under armen är rejält svullen. Enligt 1177 så är det vanligt om man har haft Corona att kroppen överreagerar. När gick svullnaden ner för dig?
2021-06-19, 20:02
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Tog frsta sprutan för fyra dagar sen. Pfizer. Feber dagen efter typ 39. Sen ok. Men lymfkörteln under armen är rejält svullen. Enligt 1177 så är det vanligt om man har haft Corona att kroppen överreagerar. När gick svullnaden ner för dig?
Tog några dagar. Skulle säga 3-6 dagar. Svårt att plocka fram från minnet tyvärr.
2021-06-19, 20:09
Medlem
Citat:

Låter bra att det bara varar en dag. Jag tog pfizer dos 1 igår är helt knock-out idag. Jag har sedan tidigare varit svårt sjuk i covid-19 vilket troligtvis förklarar varför jag fått sån stark reaktion på vaccinet. Förhoppningsvis blir dos 2 mildare.
2021-06-19, 20:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Låter bra att det bara varar en dag. Jag tog pfizer dos 1 igår är helt knock-out idag. Jag har sedan tidigare varit svårt sjuk i covid-19 vilket troligtvis förklarar varför jag fått sån stark reaktion på vaccinet. Förhoppningsvis blir dos 2 mildare.
Får man fråga varför ni vaccinerade er just nu? Jag tänker att om man haft covid-19 kanske man inte behöver stå först i kön för att få vaccin? Sannolikt så har ni antikroppar redan innan och det är en viss risk att få en kraftigare reaktion av vaccineringen om man innan haft covid-19. Men kanske om man är äldre eller i en riskgrupp så kan det vara motiverat? Jag är medveten om att det ännu inte finns någon tvärsäker forskning inom området, utan en massa antaganden om huruvida man bör vaccinera sig eller inte efter covid-19.
2021-06-20, 00:27
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Du har haft svår covid vilket ger det överlägset bästa långtidsskyddet men ändå går du och vaccinerar dig? Well darwin awards på den. Lycka till
2021-06-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du har haft svår covid vilket ger det överlägset bästa långtidsskyddet men ändå går du och vaccinerar dig? Well darwin awards på den. Lycka till

Folk är verkligen helt dumma i huvudet. Helt oroligt. Har Covid vecka 1 och springer och vaccinerar sig vecka 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in