2021-06-21, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag saknar en opartisk analys om huruvida fri hyressättning för nybyggnation. Redan nu är hyran ca 12’ till 15’ som för en 3:a på ca 80 kvm i attraktiva områden i Göteborg, finns maxpris/kvm nu gällande, vilket isåfall?

Om fri hyressättning/marknadshyra blir upp mot 20’/ månad som exemplet borde väl potentiell hyresgäst istället fundera på att köpa bostadsrätt?

Vad missar jag?
Nåt som diskuteras väldigt lite är att hyran skulle sättas i en förhandling mellan hyresvärd o hyresgäst. Dvs du kan få en annan hyra än din granne, som har exakt samma lägenhet. Om hyresvärden efter en tid tycker att den sålde sig för billigt i förhandlingen med dig, kan hyresvärden försöka göra sig av med dig för att öppna dörren för en ny hyresgäst o möjligheten att höja hyran.

Så fattar jag det i alla fall.
Citera
2021-06-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Aftonbladet kallade nyligen Marine Le Pen och hennes parti för "främlingsfientliga socialdemokrater". Lite skillnad mot hur de brukade beskriva populister tidigare (fascister, nazister, rasister etc). Jag tror S kommer allt mer försöka härma danska sossar och börja närma sig våra egna "främlingsfientliga socialdemokrater" dvs SD.
De kanske vill göra det, men nuvarande politiska debatt, samt siamesiska tvillingen MP kommer aldrig att gå med på någonting i den riktningen
Citera
2021-06-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De andra skiter väl i att L tycker det, de kan köra vidare med den men kanske döpa om den för att inte göra dig ledsen.
Det är svårt att få igenom något med 158 mandat.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det är svårt att få igenom något med 158 mandat.

Ja men lätt med 175 mandat som de har.
Citera
Medlem
Ayatollah Löwhen
Ingen vill ha dig
Varför kan du inte bara kasta in handduken och vifta med vit flagg och ge upp
Du skrattar nog hela vägen till banken för du lär ju inte förlora ekonomiskt på detta
Men allvarligt ge dig gubbe
Citera
2021-06-21, 13:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
De andra skiter väl i att L tycker det, de kan köra vidare med den men kanske döpa om den för att inte göra dig ledsen.

Visst, efter Jöken kommer Röken (den Rödgröna Överenskommelsen). Men jag tror inte att V köper en copy-paste från Jöken. Nu har vi en ny situation, och då får de fyra rödgröna partierna förhandla ett nytt avtal från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ja men lätt med 175 mandat som de har.

Lätt är att ta i. Om en inte stödjer partilinjen så har man en regeringskris igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Luftburen Aerosolsmitta VS Annie Lööf

Annie Lööf *tänker* (bäst jag skwurtar lite handsprit)

*SKWURT* *SKWURT*

Jimmie Åkesson :

*INGET SKWURT*

Lite kul med de två iförda ”rymdhjälmar” som satt nära Jimmie
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nu sviker mig mitt minne men på vilket sätt har talmannen begränsat mandat? Han borde vid en låsning kunna föreslå de fyra största partiernas partiledare i kammaren i snabb följd.

Men visst lär de försöka förhala.

Man går till Talmannen först vid en låsning, därefter dess partierna tid att lösa denna låsning.
Det vore att överskrida Talmannens befogenheter att inte ge partierna tid att lösa eventuella låsningar.

Det borde ligga i vänsterblockets intresse att försena denna process så mycket som det bara är möjligt.
Om de kan fördröja denna process i två månader (halva tiden mot förra gången) kommer ett eventuellt Extraval ske i slutet av Januari.
Förra gången detta var aktuellt talades om att valet borde skjutas fram till mars för att ge allmänheten en bättre chans att inte bli förhindrar av väder och vind.
Citera
2021-06-21, 13:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst, efter Jöken kommer Röken (den Rödgröna Överenskommelsen). Men jag tror inte att V köper en copy-paste från Jöken. Nu har vi en ny situation, och då får de fyra rödgröna partierna förhandla ett nytt avtal från början.

Det är klart V köper det, detta är ju det enda kravet som V har, ta bort punkt 44.
Citera
2021-06-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Varför skulle hon backa när detta ofrånkomligen leder fram till den (enda möjliga) koalition som hon talat om tidigare, nämligen S, C och M.

AL har inget att tjäna på att backa ur ett speltekniskt perspektiv.

Det är fortfarande ett chickenrace och för Annie så står makten på spel, så även för Löven.
V kan ju gå rakt in i kaklet med detta och ett omval tror jag inte skulle gunna S, C, MP direkt så Annie sitter löst. M, C och S, nä det kommer absolut inte att hända.
Citera
2021-06-21, 13:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Lätt är att ta i. Om en inte stödjer partilinjen så har man en regeringskris igen.

Ja det finns en risk men den risken får de då förstås pröva och sannolikt går det igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in