2021-06-21, 13:44
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är sannolikt en Pyrrhusseger för SD,KD och M men för V lär det, rätt manövrerat, kunna bli en framgång.

Jag är rädd för att du kan har rätt i detta fall…
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Ja, Nooshi måste äga sitt beslut nu. Att de står upp för de ekonomiskt svaga osv. Hennes prestation vid 12.30 ger henne ingen framgång. Hon såg väldigt skärrad ut.
Klart som fan hon upplevs som lite skärrad, hennes politiska oskuld försvann när hon fällde landets styrande parti.
Citera
Medlem
Jag saknar en opartisk analys om huruvida fri hyressättning för nybyggnation. Redan nu är hyran ca 12’ till 15’ som för en 3:a på ca 80 kvm i attraktiva områden i Göteborg, finns maxpris/kvm nu gällande, vilket isåfall?

Om fri hyressättning/marknadshyra blir upp mot 20’/ månad som exemplet borde väl potentiell hyresgäst istället fundera på att köpa bostadsrätt?

Vad missar jag?
Citera
2021-06-21, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast demokrati betyder att folket bestämmer vilka som ska företräda folket, men inte hur de positionerar sig för att göra detta. Det ligger i folkets ansvar att tänka längre än till sin egen övertygelse om man ska ha synpunkter på det.
Det är knappast demokrati att låsa ute de som röstar olika. Det är lite som att säga att du är bög för att du har långt hår och jag hatar bögar.

Hur tar man ansvar enligt dig om man inte ger sin röst till det parti vars politik man sympatiserar med? Löfven visar ju klart och tydligt långfingret åt alla som tycker olika. Därmed eftersträvar han inte demokrati.
Citera
Medlem
En talmansrunda är inte längre trolig efter det nya beskedet från L.
Samtidigt är L livrädda för extraval så bli inte förvånade om de svänger igen och räddar Löfven i sista stund.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Var det bara jag som noterade den påtagliga paniken i Lööfs blick när Nooshi höll sitt tal innan omröstningen.
Det var som att hon först då insåg att hennes verklighetsbild var falsk. Ett vackert och brutalt uppvaknande.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Fast så finns ju den där tokan Helena Lindahl som gick emot partilinjen och röstade mot Löfven
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartist-rostade-nej-till-lofven

Och med mandatfördelningen
S+V+MP+C = 175
M+SD+KD+L = 174

så kan dethär bli en riktig rysare...

Är hon kvar i C? Ja, det kan ju helt bero på henne. Samtidigt kan det finnas de hos Liberalerna som kan tänkas gå emot partilinjen. De verkar, minst sagt, splittrade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klart som fan hon upplevs som lite skärrad, hennes politiska oskuld försvann när hon fällde landets styrande parti.

Du menar att hon för första gången faktiskt tog ett politiskt beslut? Och vilket beslut!
Citera
2021-06-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
undrar vilken minister annie lööf vill bli? (ja förutom statsminister)

Den Morgan har nu + titeln vice statsminister
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
undrar vilken minister annie lööf vill bli? (ja förutom statsminister)

Garanterat inrikesminister.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Jag tror att punkt 44 kommer strykas, V kommer vända och stödja Stefan i en ny S-regering. V har visat att de menar allvar i alla fall så en liten moralisk seger för dem.

Det finns ingen "punkt 44" att strykas eftersom det inte längre finns någon Jök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag saknar en opartisk analys om huruvida fri hyressättning för nybyggnation. Redan nu är hyran ca 12’ till 15’ som för en 3:a på ca 80 kvm i attraktiva områden i Göteborg, finns maxpris/kvm nu gällande, vilket isåfall?

Om fri hyressättning/marknadshyra blir upp mot 20’/ månad som exemplet borde väl potentiell hyresgäst istället fundera på att köpa bostadsrätt?

Vad missar jag?

ot, men alla som är beroende av bostadsbidrag har nog problem att köpa någon lägenhet för flera miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in