2021-06-21, 13:47
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det är Annie som måste backa här, S och V vill inte ha marknadshyrorna så Annie får backa.

Varför skulle hon backa när detta ofrånkomligen leder fram till den (enda möjliga) koalition som hon talat om tidigare, nämligen S, C och M.

AL har inget att tjäna på att backa ur ett speltekniskt perspektiv.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
blir det garanterat/ med största sannolikhet nyval nu?

Nej, det blir inget extraval.

Om Annie Lööfs pedofilparti måste välja mellan att skrota marknadshyror och ett extraval så kommer Pedofilpartiet att skrota kravet om marknadshyror.

Vänsterpartiet visste att Lööf skulle välja Vänsterpartiet framför Sverigedemokraterna.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Du menar att hon för första gången faktiskt tog ett politiskt beslut? Och vilket beslut!
Det var på tiden att någon gjorde det i detta land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Hoppas nu på extraval där skräppartier som MP och L åker ut. Dårarna i C är nästa på tur och ska hållas så långt borta från makten som möjligt. Ideala vore tre mandatperioder med SD+M+KD med klar majoritet så det blev nån jävla ordning i det här landet. Det är sista chansen nu om vi ska ha ett land som ens påminner om Sverige kvar.

problemet där är att man måste fråga sig om man kan lita på M o KD, jag gör det inte
Citera
Medlem
https://gyazo.com/b6f9153d3c560ace3bda6313fb972d9c

60% av Aftonbladets läsare vill alltså byta statsminister, enligt deras undersökning. Positivt resultat får man ju ändå säga
Senast redigerad av tebbu1 2021-06-21 kl. 13:59.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Talmannen har kanske en sådan agenda, men med tanke på Såssarnas maktbegär inbillar jag mig att de kommer göra allt för att förhala då det ligger i deras intresse att göra så.
Dessutom, talmannen har ett begränsat mandat att påskynda processen. Jag tror inte att han vill bli föremål för en process kring huruvida talmannen överskridit sina befogenheter med tanke på att han är Moderat, förvisso på pappret numera opolitiskt.

Jag tror inte det är omöjligt för S et al att dra upp processen 2-4 månader. Notera att förra gången tog det 4 månader.
Tar det 2 månader eller mer kommer ett eventuellt extraval att ske som tidigast i januari.

Nu sviker mig mitt minne men på vilket sätt har talmannen begränsat mandat? Han borde vid en låsning kunna föreslå de fyra största partiernas partiledare i kammaren i snabb följd.

Men visst lär de försöka förhala.
Citera
2021-06-21, 13:48
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
undrar vilken minister annie lööf vill bli? (ja förutom statsminister)

Pedofilminister?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/8YoUXSjj2sI

Widar Andersson ger sin åsikt.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Märkbart så. Undrar om det är en del av strategin, nu när det är gjort ska hon framstå som ledsen över att det behövde göras och söka ny vänskap med S.

Problemet är att hon framstår som patetiskt svag istället, redo att gå med på minsta lilla jest från Löfven. Det hon borde spelat på är att visa hur starka V är som inte lät sig vara dörrmattor, och att sossarna kan dra åt helvete om de tänker försöka samma sak igen.

Det behöver hon inte göra. Hon har precis visat vad hon (V) är kapabla till. Handling betyder mer än ord.

Så nu kan hon spela den där givmilda modern som sträcker ut en hjälpande hand istället
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Jaha. Då får man fira ikväll då fast man tänkt ta det lugnt

Hör med MP om tips på tårta. Den som de åt när de beslutat att stänga ner Bromma såg god ut. Men smaken är nog kortvarig även denna gång.
Citera
2021-06-21, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Talmannen har kanske en sådan agenda, men med tanke på Såssarnas maktbegär inbillar jag mig att de kommer göra allt för att förhala då det ligger i deras intresse att göra så.
Dessutom, talmannen har ett begränsat mandat att påskynda processen. Jag tror inte att han vill bli föremål för en process kring huruvida talmannen överskridit sina befogenheter med tanke på att han är Moderat, förvisso på pappret numera opolitiskt.

Jag tror inte det är omöjligt för S et al att dra upp processen 2-4 månader. Notera att förra gången tog det 4 månader.
Tar det 2 månader eller mer kommer ett eventuellt extraval att ske som tidigast i januari.
Talmannen är väl SD? nazist
Citera
2021-06-21, 13:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vi är ett land i kris. Utförsbacke.

Har du någon länk där de olika förtroendeomröstningarna finns listade? Det är väl sunt att det i vart fall finns ett parti som ”vågar” protestera mot hegemonin?
Wiki - misstroendeförklaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in