2021-06-21, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad
Gör media rätt som förhindrar att sanningen om vem som äger och styr media sipprar ut?

Eller gör de bara saken värre?

https://www.youtube.com/watch?v=ejKr3efcdwU&t=14s

Många trådar på pol om detta också

https://boards.4chan.org/pol/thread/326709772

Voldemort styr allt i bakgrunden, får inte nämnas vid namn.
Citera
2021-06-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
På den biologiska faderns sida finner du namnet Jorgensen. Styvpappan var alltså en flykting från Kuba som flydde från Castro, där finner du namnet Bezoz.

Detta står alltså om pappan

Born in 1944 to a Baptist family in Chicago, Jorgensen moved to Albuquerque when he was in elementary school. His father worked at Sandia Base, where Bezos’ maternal grandfather Lawrence Preston Gise also worked, and the two knew each other, Bloomberg reported.

Jag vet att ni väldigt gärna vill att er paranoida världsbild ska stämma och jag vet att ni likt flat earthers vägrar se sanningen. Men Bezoz är inte på något sätt judisk. Även om era rasbiologiska "kunskaper" applicerar ett "askhenazi ansikte" på Bezoz.

Modern är alltså Gise (jude) och fadern kommer från Pollack (jude). Då allt du har att komma med från faderns sida är Jorgensen, vilket är så ytligt det bara går, så får jag utgå ifrån att du är ignorant (allternativt lögnare, förstås). Men likt förbannat så ska du insistera på att det inte finns något judiskt att se här inte. Du kanske borde skippa den där vattenfastan.
Citera
2021-06-21, 10:05
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Den där härskartekniken som går ut på att kalla folk som är pålästa för nassar fungerar inte längre...lägg ner😄

Verkar ha fungerat väldigt bra då den överhängande majoriteten inte sväljer er skit.
Citera
2021-06-21, 10:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fast då väljer du att bortse från historiska implikationer som medföljer dessa "observationer " .
Jag förstår inte riktigt varför du skriver "observationer" med dispytmarkörer. Det är precis som om du menar att det han säger inte skulle vara sant. Men det är det. Vem som helst kan verifiera det han säger med några snabba googlingar.
Citera
2021-06-21, 11:14
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förstår inte riktigt varför du skriver "observationer" med dispytmarkörer. Det är precis som om du menar att det han säger inte skulle vara sant. Men det är det. Vem som helst kan verifiera det han säger med några snabba googlingar.

För att det de existerar inte i ett vakuum. Det finns implikationer i det han säger. Implikationer som du inte adresserar.
Citera
2021-06-21, 11:16
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad

Självklart ska generalen få säga sitt. Att censurera håller inte i längden ändå, det gör bara folk mer nyfikna.

Är detta verkligen sant alltid? Tittar man på folk som blivit bannlysta från tex Youtube så kan man inte säga att deras räckvidd har ökat. Helt tvärtom.
Citera
2021-06-21, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Modern är alltså Gise (jude) och fadern kommer från Pollack (jude). Då allt du har att komma med från faderns sida är Jorgensen, vilket är så ytligt det bara går, så får jag utgå ifrån att du är ignorant (allternativt lögnare, förstås). Men likt förbannat så ska du insistera på att det inte finns något judiskt att se här inte. Du kanske borde skippa den där vattenfastan.

Är du sjuk människa? Ni nazis är precis som plattjordare.

https://vergewiki.com/ted-jorgensen

Här hans far som inte heter "pollack" utan Jorgensen.

Det står inte någonstans att hans far skulle hela Pollack och googlar du Bezoz jewish bekräftar i princip varje sida du klickar på att han inte är judisk.

Men jag måste lära mig att debattera med konspirationsteoretiker inte är lönt. Precis som med flat earth.

Visa mig en källa på att hans far skulle hetta Pollack och att Bezoz har judisk bakgrund. Ni tar saker ifrån tomma intet.

https://vocal.media/humans/is-jeff-bezos-jewish-what-is-the-religion-of-jeff-bezos

Generally in theory we see that the religious beliefs of parents influence the faith of the Children so if we go by that assumption it could possibly be that Bezos may be Christian, although there is no proof that his birth parents practiced Christianity. His birth parents Ted and Jacklyn Jorgensen have a surname that is common in Norway and Denmark and predominantly belongs to Christians.

Jeff’s Adoptive father Miguel Bezos however, appears to be Roman Catholic. He immigrated to America at the age of 16 in July 1962. He was part of the program Peter Pan designed by Catholic priests from Miami.

The religious belief of Jeff is a subject of mere public speculation. A few Christian websites claim he is Christian and a quora post, which seems authentic, that is written by a former engineer working at Amazon says that he is certainly not Jewish.
Senast redigerad av nikeairmax 2021-06-21 kl. 11:47.
Citera
2021-06-21, 12:01
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Är du sjuk människa? Ni nazis är precis som plattjordare.

https://vergewiki.com/ted-jorgensen

Här hans far som inte heter "pollack" utan Jorgensen.

Det står inte någonstans att hans far skulle hela Pollack och googlar du Bezoz jewish bekräftar i princip varje sida du klickar på att han inte är judisk.

Men jag måste lära mig att debattera med konspirationsteoretiker inte är lönt. Precis som med flat earth.

Visa mig en källa på att hans far skulle hetta Pollack och att Bezoz har judisk bakgrund. Ni tar saker ifrån tomma intet.

https://vocal.media/humans/is-jeff-bezos-jewish-what-is-the-religion-of-jeff-bezos

Generally in theory we see that the religious beliefs of parents influence the faith of the Children so if we go by that assumption it could possibly be that Bezos may be Christian, although there is no proof that his birth parents practiced Christianity. His birth parents Ted and Jacklyn Jorgensen have a surname that is common in Norway and Denmark and predominantly belongs to Christians.

Jeff’s Adoptive father Miguel Bezos however, appears to be Roman Catholic. He immigrated to America at the age of 16 in July 1962. He was part of the program Peter Pan designed by Catholic priests from Miami.

The religious belief of Jeff is a subject of mere public speculation. A few Christian websites claim he is Christian and a quora post, which seems authentic, that is written by a former engineer working at Amazon says that he is certainly not Jewish.
Haha jag älskar att så fort varenda disinformationsjude blir motbevisad så måste det formligen spruta ord från dem. Det är som att de tror att bara för att de sprutar nonsens så kommer motståndaren att erkänna sig besegrad.

Seriöst, kolla på den här bilden. Jag tycker uppriktigt sagt synd om folk som inte ser att både Jeff och hans mor är judar. Köttiga ögonlock som sluttar utåt, nedåtgående näsa, vampyröron.. Det hade varit ännu mer uppenbart om man fått se deras hufvudform i profil, med den typiska Ashkenaziskallen med högre bakhuvud än panna.
Citera
2021-06-21, 12:05
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Nej. Men att anklaga ((dem)) tar udden av den kritiken.

Det är ju dock (((dem))) som äger allting! Självklart är det bra att påpeka detta så ofta och så högt man kan! Gärna påpeka att deras stat är en apartheid stat och västs måste va mångkulturella också..
Citera
2021-06-21, 12:09
Medlem
Citat:
Verkar ha fungerat väldigt bra då den överhängande majoriteten inte sväljer er skit.

Det har fungerat väldigt bra hittills men orden antisemit och förintelseförnekare börjar närma sig sitt bäst-före-datum. Därefter finns det inget som hindrar sanningen från att komma ut.
Citera
2021-06-21, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Haha jag älskar att så fort varenda disinformationsjude blir motbevisad så måste det formligen spruta ord från dem. Det är som att de tror att bara för att de sprutar nonsens så kommer motståndaren att erkänna sig besegrad.

Seriöst, kolla på den här bilden. Jag tycker uppriktigt sagt synd om folk som inte ser att både Jeff och hans mor är judar. Köttiga ögonlock som sluttar utåt, nedåtgående näsa, vampyröron.. Det hade varit ännu mer uppenbart om man fått se deras hufvudform i profil, med den typiska Ashkenaziskallen med högre bakhuvud än panna.

Och ni nazidårar kommer aldrig med fakta eller källhänvisning, utan ungefär det du nu hade att komma med. Tomma påståenden ni upprepar likt papegojor.
Citera
2021-06-21, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
För att det de existerar inte i ett vakuum. Det finns implikationer i det han säger. Implikationer som du inte adresserar.
Implikationen är att den media som varit kritisk till generalernas utspel ägs & styrs av judar. Vilket stämmer. Men det får han inte säga, för då blir han dömd till fängelse. Att förbjuda sanningen pga. "implikationer" är ett slags diktatur.

Förlängningen av det du säger är att vi skall tillåta fortsatt massinvandring, bara för att det är judisk media som drivit på processen & det är bättre att vår kultur & våra länder går under än att kritisera judisk media.

Förstår du hur galet du resonerar? Antingen är du helt hjärntvättad eller så är du själv jude & delar medieelitens agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in