2021-06-21, 02:12
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Varför sitter du och räknar enstaka röster?
Nu ska den där otäcka liksom-fb blanda in fakta igen. Så hopplös han är. Varför kan inte han hålla sig till fria fantasier som vi andra.

Tja som en del har insett så handlar det kanske om enstaka röstar som avgör.
Citera
2021-06-21, 02:12
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är dock områden där det verkligen behövs ändringar om Sverige skall överleva i den globala konkurrensen.

Kul att du skriver det. Finns ju en del i tråden som menar att C inte fått något utan bara är lurade av Löfven.

Dom skulle behöva läsa det du skriver.

Har fortfarande inte fått något svar på vad Centern fått från jöken.

Sossarna har fått tre år vid makten. Det är allt som räknas för dem. Alla andra är lurade av sossarna. Om några timmar får vi den första riktiga reaktionen på det.
Citera
2021-06-21, 02:13
Bannlyst
Om Stefan Löfven utlyser extraval ska det hållas inom 3 månader.
Finns det nåt som kan göras under tiden så att extravalet ställs in, typ om Annie Lööf ändrar sig och tar bort kravet om marknadshyror?
Eller är ett utlyst extraval skrivet i sten och kan inte återkallas?
Citera
2021-06-21, 02:17
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nu ska den där otäcka liksom-fb blanda in fakta igen. Så hopplös han är. Varför kan inte han hålla sig till fria fantasier som vi andra.

Tja som en del har insett så handlar det kanske om enstaka röstar som avgör.

Det är ju du som fantiserar... Förstår du ens inläggen du läser? Alla vi andra försöker förklara för dig att Annie och Steffe saknar majoritet och kan bli nedröstade när som helst. Du har flugit runt hela dagen med "avtal ska hållas" utan att ta in verkligheten som den ser ut i riksdagen.

Sen börjar du svara på mina inlägg med DET svaret ovan? Jösses, lägg in dig själv på institution....
Citera
2021-06-21, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Fan vad jag skulle vilja röka samma som dig

Man behöver inte röka något för att förstå att man ska få andra partier att må bra, för att få dem på sin sida.
Citera
2021-06-21, 02:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
👍. Lycka till på förmiddag!!?
Har man svårt så har man! Sök för det...

Ja uppenbarligen har du mycket svårt för du kunde inte heller denna gång citera en osanning.
Tips: dina förvirrade tankar är inte mina åsikter.
Citera
2021-06-21, 02:28
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det bygger på att Annie Lööf backar "för landets bästa". Jag tror faktiskt inte Dadgostar kommer att vika sig för annat än att punkt 44 i JÖKen stryks helt. Hon har investerat för mycket i det här nu.
Kan nog stämma. Men då kan det väl vara lämpligt att ND får avsätta S-regeringen då. Och ta konsekvenserna av det.

Då får hon och Löfven sitta och tittat på hur UK kanske bildar regering. Och förklara för sina väljare och alla andra varför det var en framgång. Ja för V alltså. Inte UK.

Hon kanske är mindre stöddig efter det.
Citera
2021-06-21, 02:30
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Om det nu stämmer att det var L som krävde förnedringsklausulen och din älskade JÖK faller..

Då är det väl fritt fram för C att samverka med V, eller hur?
Är det vad du hör C säga. Uppenbarligen dags för dig att spola öronen. Något är fel iaf.
Citera
2021-06-21, 02:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Snyft... Jag mår inte dåligt av det.
Extraval är vad vi vill ha!

Ja självklart vill vi ha det men nu gällde frågan di förvirring om vad andra har sagt pucko.
Citera
2021-06-21, 02:38
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Den omskrivningen sker redan då Annie numera bara nämner SD och inte V. Började med frågan om regeringsbildning 2022 där hon uttrycker sig med olika formuleringar för SD och V. Fortsatte i dagens presskonferens där bara SD nu nämndes.

Så C fortsätter att röra sig vänster ut. Numera ligger Annie’s mitt till vänster helt klart. Därför tror jag också att hon till slut kommer att baka och punkten stryks. Skulle gissa på att de skriver på hur formuleringarna ska läggas fram för maximalt damage control och hur media ska informeras och påverkas.
Tja, den här är inte så många dagar gammal

https://www.di.se/nyheter/besked-fran-annie-loof-vi-kommer-inte-forhandla-med-v/
Besked från Annie Lööf: Vi kommer inte förhandla med V
Citera
2021-06-21, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag börjar nästan gilla dig

Jag är snäll 🙂.Är du "C" så har ni mkt att förklara i ett extraval.
Hur vänder man fot så fort?

O varför Annie i kostym och stövlar med Statsminister tankar??
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-21 kl. 02:43.
Citera
2021-06-21, 02:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Både Löfven och Lööf vet att V inte kommer acceptera marknadshyra. Om man ändå försöker driva igenom frågan och hoppas på stöd från V, ja, vad ska man säga..?
Nej vem har lurat i dig det?
Går utmärkt för V att rösta nej till förslaget.

Problemet är att V inte accepterar Demokrati i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in