2021-06-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Varför maska deras namn?! Dessa jävlar har tjänat 150 miljoner kr som minst på just detta med att förfalska PCR tester för Covid-19! Många människor har säkert dött helt i onödan p.g.a deras girighet för pengar och brist på empati! De ska hängas!!!! Hoppas deras läkarlegitimimation dras och de får aldrig jobba med något sådant igen och betalar tillbaka allt de stulit/lurat till sig och får högsta straff möjligt!!

Daniel Fesehatsion, 19861123-0114
Nooshin Zakerkish 19871117-5128

Amjed Altimimi (f 1992)
Hamid El Mezouak (f 1972)

Abdi-Fatah Hersi (f 1989)
Fuad Hersi (f 1995)

Safa Kazim Dhiaa 19870503-xxxx
Yunus Emre Güngör 19840211-XXXX
Omar Al-Mahwati 19860831-XXXX

Daniel Fesehatsion pluggat till läkare i Polen och förfalskat sina betyg och förfalskat ett intyg från socialstyrelsen för att få ett svenskt läkar legitimation. Har jobbat som läkare på flera ställen utan rätt till det. Har blivit dömd för detta. Helt sjukt att detta händer i Sverige helt utan någon jävla kontroll!

Det ska ha skett på flera olika platser i landet.

Abcure
Provtagning.com
Doktorgruppen

På Abcure fanns ett org.nr som står efter Doktordgruppen.
Det nummret är 559127-5648.

Och går till Alva Assistans. https://www.allabolag.se/5591275648/befattningar

Alva Assistans AB
https://www.proff.se/befattningshava...2KGWFWGI63IJQ/

Verkställande direktör Amjed Altimimi (f 1992)
Ledamot Amjed Altimimi (f 1992)
Suppleant Hamid El Mezouak (f 1972)

LnL Medical AB (driver abcure.se)

Samlade funktionärer
Senaste funktionärsändring:
2019-08-06
Styrelseledamöter
19 861123-0114 Fesehatsion, Daniel, TYRESÖ Till detaljer
Styrelsesuppleanter
19 871117-5128 Zakerkish, Nooshin, STOCKHOLM Till detaljer
Källa: Bolagsverket

Betalar tillbaka? Hur naiv får man vara? Har man intelligens nog att genomföra bedrägeriet så tror jag nog man vet vad BTC är och hur man tvättar dessa.
Citera
2021-06-21, 00:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett virologiskt avlagsbrev som öppnar dörren till världen för 3000kr

Ser det mer som en tilläggsavgift som stater använder för att avskräcka folk från att resa utan att de hamnar i krig med flygbolagen.

Sedan är det olika regler för olika länder
Tyskland vill att du inte testar dig för sent
Nederländerna vill att du testar dig så sent som möjligt osv

Jag har också lag ut strax under 10 000 SEK på testarna (merparten av dessa har varit till detta bolaget) men skulle aldrig få för mig att stämma dom de testerna någonstans har tjänat sitt syfte.

Jag behövde ett läkarintyg som intyga att jag kunde flyga.
Det har jag fått.
Citera
2021-06-21, 00:24
Medlem
Den libanesiska centralbanken saknar pengar så de inblandade vill antagligen bara hjälpa till och överföra lite kapital från de bortskämda svenskarna till de mer behövande och handlingen rättfärdigas därmed.
Citera
2021-06-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Jag var och tog ett test på Torsgatan 3B. Det kändes lite lurt om jag ska vara ärlig så jag blir inte förvånad. Skämtade ironiskt nog om detta med några vänner som tog test samtidigt som mig. Vi diskuterade hur många som förmodligen fejkar test. Enkla pengar.

Ska tillägga att detta alltså var under Doktorgruppens regi. Så om någon här varit till samma adress blev även du lurad. Vet inte om det är av intresse, men mitt intyg blev signerat av en ”Amir Soltani”. Mycket möjligt att det var ett fake namn. Alternativt äkta läkare som även han blev lurad som vanlig anställd.
Citera
2021-06-21, 01:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fusket kan dock få värre konsekvenser. Om andra länder börjar misstänka att svenska covid-prover kan vara fusk, då riskerar vi alla att portas av omvärlden. Även om vi har äkta bevis. Allt handlar ju om vår trovärdighet inför omvärlden.
Citera
2021-06-21, 01:46
Medlem
De är vid dessa tillfällen man önskat att Sverige hade vissa "operatörer" som bara åkte och likvidera dem. För om sanningen ska fram så är de ingen större förlust för världen om dessa bara försvann.

Säkra tillgångarna och sen likvidera dem. Ser absolut inget moraliskt dilemma i de här fallet.
Citera
2021-06-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om andra länder börjar misstänka att svenska covid-prover kan vara fusk, då riskerar vi alla att portas av omvärlden. Även om vi har äkta bevis. Allt handlar ju om vår trovärdighet inför omvärlden.

Tro mig, vi kan nog tysta ner det mesta som händer här.. det är vi bäst på / Europas Mexico
Citera
2021-06-21, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja.

Det är fan standard att de måste ge sig på folk som är sårbara på något sätt.
De kan aldrig skapa något positivt eller konstruktivt, bara korrumpera och förstöra det som redan finns.

Som ett land.

Väldigt förvirrande svar, vill du ha fram någon form av åsikt så får du gärna formulera dig igen.
Citera
2021-06-21, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Som om inte övriga Europa redan var irriterade på hur Sverige hanterat Corona krisen, så ger vi våra medborgare felaktigt negativa intyg och låter dem resa fritt ut ur landet potentiellt smittade.

Undrar vad andra länder tycker om detta.

Tack för tipset. Ska ta mig djävulen tipsa Fox News om detta. Kanske det kan bli flygstopp till New York för Svennebanan. Inget Williamsburg för hipster-Kalle från Södermalm! Man får det man röstar på.
Citera
2021-06-21, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Ska tillägga att detta alltså var under Doktorgruppens regi. Så om någon här varit till samma adress blev även du lurad. Vet inte om det är av intresse, men mitt intyg blev signerat av en ”Amir Soltani”. Mycket möjligt att det var ett fake namn. Alternativt äkta läkare som även han blev lurad som vanlig anställd.
Detta är problemet, vi har ett system som möjliggör att öppna ett testcenter väldigt enkelt. Du behöver inte ens att visa papper om du vill öppna en verksamhet att testa utan, ingen kontrollerar.

Ärligt talat jag kan gissa på majoriteten av alla testcenters som öppnade under 2020 och jobbar enbart med testning har något skumt. Kolla vem som står i styrelsen eller är verklig huvudman. Oftast är det oerfarna som inte kan vård eller som inte rapporterar till Folkhälsomyndigheten vid positiv fall. Skulle vara interssant att läsa samtligas patientsäkerhetsbrev. Det är ett lagkrav att ordna senast 1 April efter det verksammade kalenderåret.

Man kan inte låta skönhetssalonger eller oerfarna oppertunister ha ”samhällsviktigt” service.
Citera
2021-06-21, 08:00
Avslutad
Kan någon tipsa utländsk press?
Citera
2021-06-21, 08:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tack för tipset. Ska ta mig djävulen tipsa Fox News om detta. Kanske det kan bli flygstopp till New York för Svennebanan. Inget Williamsburg för hipster-Kalle från Södermalm! Man får det man röstar på.

Tror det är få som vill åka till NY o turista så som läget är i den staden.

Det tycks som om det varit övervägande personer som varit tvungna att resa i tjänsten som behövft dessa intyg. O då gissningsvis deras arbetsgivare som betalt testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in