2021-06-20, 09:41
Medlem
gorillaglues avatar
Detta innebär att andra länder i världen inte kan lita på svenskar och sveriges regering. Mitt förslag är att stoppa alla resande från sverige till andra länder. Sverige är ett totalt opålitligt idiotland som inte bryr sig om någon annan i världen. EDIT: Annat än ensamma män från apländer.
Citera
2021-06-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det är vad jag också tror och är övertygad om. Hoppas verkligen de vågar kolla deras legitimationer. Kan man göra detta såsom privatperson, på något sätt? Känns nästan som om de bara väntat på en slik chans såsom Corona gett dem. Det de gjort är oerhört enkelt och i princip, vattentätt - för en stund, för vem skulle komma på att kolla dem? Det är först efter x antal månader man kan komma på fusk och att de är bluff- och båg. Det måste till bättre och mer effektiva kontrollinstrument för slika bolag, så att inte enskilda firmor kan göra dessa oerhörda vinster - någon instans borde kunnat kontrollera/sett dessa pengaflöden som helt plötsligt uppstått.

Du ringer Socialstyrelsen och frågar om personen har legitimation. Offentlighetsprincipen gäller. Har personen inte legitimationen gör du polisanmälan då leg. läkare är skyddad yrkestitel och det är då olagligt att uppge att man är sådan. Det blir urkundsförfalskning och bedrägeri som lägst.
Citera
2021-06-20, 09:45
Medlem
vittne-xs avatar
Det här är hans twittersida: https://twitter.com/hammadalsaaid
Första twitter 11 dec 2015 - sista twitter 20 nov 2017
För en oinvigd räcker det att läsa typ 20 inlägg för att förstå att något är skumt....
Det kryllar av godbitar på vilka svenne-jönsar/politiker som lyft fram denna bedragare.
Spar ner dessa för denna twittersida lär försvinna ganska snart...

Här är de politiker som lyft fram bedragaren till dagens position: https://twitter.com/liberaldaniel
https://twitter.com/ellabohlin
Senast redigerad av vittne-x 2021-06-20 kl. 09:49.
Citera
2021-06-20, 09:48
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Så länge men fick ett intyg att det var negativt så att man kunnat resa så är det väl ingen som bryr sig om det verkligen gjordes ett test eller ej

Jag håller med till 100%.
JAg har rest regelbundet i tjänsten och privat under hela 2020 och 2021.
Det som hände med krav på PRIVATA PCR Test och Privata reseintyg.
Har verkligen slagit hårt mot företag som vi sammarbetar med och verksamheter i stort.
Regeringen tappade ju helt kontrollen på vårdbolagen.

Ska du exempelvis in till Amsterdam krävdes PCR test senast 24h innan avresa.
DÅ blir det prispress.
För att föröska få till ett test som är någorlunda skäligt. Inte skäl tid från jobbet och samtidigt funkar med logistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är ju det som är allvarligast. Alltså att de ökat smittspridningen med sina lögner.

Nej det är det inte
Det är typiskt naiva Sverige som kritiserade Ukraina och andra länder där du kunde "köpa intyg" utan att ta provet för bluff naivt troende att det inte skulle hända här.

Det positiva med den Ukrainska modellen är ju att du som konsument inte blir blåst.
Här blir båda vi som konsumenter blåsta och staten.

Men testerna i sig är extremt omstridda. DE fungerar ju mer som en avskräckande manöver för att stoppa gemeneman från att resa. Under hela andra vågen har Norra Europa haft samma Virus med samma problem.
Vad är då problemet att jag måste resa in till Tyskland eller Nederländerna eller Danmark från Sverige?
Citera
2021-06-20, 09:52
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det här är inte en konsumentfråga det är fråga om parasiter på samhällskroppen.

Ja fast du har inte nyttjat dessa dagligen.
Jag har träffat på flertalet unga tjejer "studenter" (troligen gold diggers) som för att kunna börja återgå till sin livstil med party's och annat, har börjat fejka testerna själva.

Intyget är ganska simpelt vilken halvdan pdf editor som helst kan lösa det.

Citera
2021-06-20, 10:00
Medlem
vittne-xs avatar
Bild från 26 september 2016 som redan då sammanfattar Hamids läkarroll.....snacka om klassiker !!

https://ibb.co/M2v9QNm
med annan vinkel....: https://ibb.co/FHwKxCz
Senast redigerad av vittne-x 2021-06-20 kl. 10:18.
Citera
2021-06-20, 10:07
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Skräll att sand-folk gör något vidrigt mot folk i behov av något, standard.

Ja.

Det är fan standard att de måste ge sig på folk som är sårbara på något sätt.
De kan aldrig skapa något positivt eller konstruktivt, bara korrumpera och förstöra det som redan finns.

Som ett land.
Citera
2021-06-20, 10:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Wow. Du ser inget problematiskt med ett företag som tjänar miljonbelopp på att påstå sig genomföra tester som man sedan helt struntar i att genomföra? Särskilt tester för något som klassas som samhällsfarlig smitta.

Skulle jag kunna köpa själva reseintyget utan att behöva genomgå testet hade det självklart varit att föredra.
Då sparar vi både min och samhällets tid på att genomföra den här "löjliga dansen" och charaden vilket hela PCR Test industrin representerar.
Citera
2021-06-20, 10:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadFacePanda
Detta är betydligt större än de estimerade 100/150 miljonerna. Tänk den ökande smittspridningen detta har orsakat, vilka kostnader för vården/smittspårning etc. som redan sliter 24/7. För att inte tala om alla patienter och anhöriga som kan ha förlorat sina liv/hamnat på IVA på grund av en falsk trygghet. Spendera en vecka på IVA så inser man snabbt att det är långt ifrån endast 80-plussare som aldrig skulle resa, utan människor i alla åldrar. Hur kan man som läkare eller med någon som helst anknytning till vården vara så ryggradslös att man har medverkat i det här? Dags att agera som samhälle, vi kan inte bara acceptera detta.

Nej så är det inte.
Hur många flygresor har du tagit dig där du behövt PCR Testa dig senaste halvåret?

Jag har gjort flertalet test både här och utomlands. Både privata och statliga.
Citera
2021-06-20, 10:18
Medlem
trancass avatar
Att det var djävulsdyrkande pedofilprofet anhängare var inte svårt att lista ut. Denne sk "läkare" har redan dragit med stålarna i sin femte identitet.
Citera
2021-06-20, 10:19
Medlem
Var gömmer han sig tro? Han är fortfarande efterlyst. Hann han fly utomlands?
Citera
2021-06-20, 10:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yemenghua
Du ringer Socialstyrelsen och frågar om personen har legitimation. Offentlighetsprincipen gäller. Har personen inte legitimationen gör du polisanmälan då leg. läkare är skyddad yrkestitel och det är då olagligt att uppge att man är sådan. Det blir urkundsförfalskning och bedrägeri som lägst.

Jo, men legitimation har de ju (eller?), för annars kan de väl inte verka såsom läkare, även om man hört skräckhistorier om det omvända... Jag tvivlar inte på att de har svenskt läkarleg. men frågan är om de har rätt till dem - kan de vara förfalskade från hemlandet, eller av någon på Socialstyrelsen, eller vad fasiken som? Finns det sätt att kunna omvandla utländska läkarlegitimationer, till svenska, utan att det är läkare och/eller andra myndighetsutsedda instanser med i leken? De måste väl genomgått både praktik och/eller haft ledsagare? Det är detta med om det är möjligt att kunna få tag på en landsman och mutat, eller satt press på denne, för att godkänna deras utländska legitimationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in