Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Så länge men fick ett intyg att det var negativt så att man kunnat resa så är det väl ingen som bryr sig om det verkligen gjordes ett test eller ej
Jag håller med till 100%.
JAg har rest regelbundet i tjänsten och privat under hela 2020 och 2021.
Det som hände med krav på
PRIVATA PCR Test och
Privata reseintyg.
Har verkligen slagit hårt mot företag som vi sammarbetar med och verksamheter i stort.
Regeringen tappade ju helt kontrollen på vårdbolagen.
Ska du exempelvis in till Amsterdam krävdes PCR test senast 24h innan avresa.
DÅ blir det prispress.
För att föröska få till ett test som är någorlunda skäligt. Inte skäl tid från jobbet och samtidigt funkar med logistiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Det är ju det som är allvarligast. Alltså att de ökat smittspridningen med sina lögner.
Nej det är det inte
Det är typiskt naiva Sverige som kritiserade Ukraina och andra länder där du kunde "köpa intyg" utan att ta provet för bluff naivt troende att det inte skulle hända här.
Det positiva med den Ukrainska modellen är ju att du som konsument inte blir blåst.
Här blir båda vi som konsumenter blåsta och staten.
Men testerna i sig är extremt omstridda. DE fungerar ju mer som en avskräckande manöver för att stoppa gemeneman från att resa. Under hela andra vågen har Norra Europa haft samma Virus med samma problem.
Vad är då problemet att jag måste resa in till Tyskland eller Nederländerna eller Danmark från Sverige?