2021-06-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Politiet kan ikke gå ut å bekrefte eller avkrefte datterens påstander, og dermed blir det bare med det.
Det er ingen grunn til at politiet skulle komme med en slik løgn som at den andre datteren skal ha sagt at TH instruerte dem til å kalle henne nullet, hvis det ikke var sant. Dessuten finnes det andre momenter i saken som underbygger at dette er sant.

Du må bare tro at alt som står i brevet er løgn, før politiet bekrefter eller avkrefter påstandene, men jeg klarer ikke å se poenget med det. Så lenge du bruker brevet som kilde, så må du nesten formidle det som står der, og ikke noe helt annet.

I brevet står det at det selvfølgelig ikke var tilfelle at TH instruerte barna til å kalle AE et negativt kallenavn. Dette burde du klare å forstå etterhvert. Du kan påstå at du har andre kilder, men da må du nesten fortelle hvor du har det fra.
Citera
2021-06-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
I et slikt scenario kan dette ha vært bestillingsdrap med et 100% isolert uavhengig kryptoopplegg på siden. Drapsmennene var helt ukjente med kryptobiten, hadde kun fått noen ark som skulle legges igjen og fikk betalt på annet vis, ikke krypto nødvendigvis. Så var de ferdige med jobben.
Edit: de hadde ikke trengt å fått arkene en gang, TH var jo først hjemme..

RU kan ha blitt nærvøs ifbm Monero i avhøret, fordi han da plutselig innså at han på vårparten hadde satt opp en konto for TH...

Men i et slikt scenario mangler det en person, den som kommuniserer med politiet.

Om det skulle være et bestillingsdrap og oppdragsgiver var anonym og ga inntrykk av at AE skulle drepes eksempelvis fordi oppdragsgiveren ville hevne seg på TH, er katten ute av sekken nå, bestilleren er ikke lenger anonym, og leiemorderne må forstå at de ble lurt og helt sikkert fikk for lite betalt, ut i fra hva TH sparte ved å hindre at AE tok ut skilsmisse.

Jeg greier ikke å tro at TH har satt seg i en situasjon der han risikerer å bli utsatt for utpressing.

Men RU kan ha hjulpet TH med Monero-kontoen ja. Og er kanskje det eneste vitnet som finnes til opprettelsen av Monero-kto. Og det gjør ham veldig redd. Livredd for å bli utsatt for hevn fra TH. Og livredd for å måtte vitne i retten.

Dette kan høres troverdig ut, synes jeg.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her er du inne på noe, TH’s verdier har dessuten steget mer enn løsepengekravet i tiden som er gått etter kidnappingen.

TH gjør ingenting som ikke er veloverveid, har betalt til seg selv, og utlovet 10 mill i dusør til den som finner AE fordi han vet hun ikke kan bli funnet.

Ja tror du virkelig at han har spekulert i at Monero-verdien skulle øke?

Så langt har Lørenskog-saken vist at anonymiteten Monero-eiere er blitt lovet, ser ut til å innfri.

Kan dette ha bidratt til den sterke verdistigningen på Monero. Er Lørenskog-saken reklame for Monero.
Senast redigerad av kornblomst 2021-06-21 kl. 00:14. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-06-21, 00:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
I et slikt scenario kan dette ha vært bestillingsdrap med et 100% isolert uavhengig kryptoopplegg på siden. Drapsmennene var helt ukjente med kryptobiten, hadde kun fått noen ark som skulle legges igjen og fikk betalt på annet vis, ikke krypto nødvendigvis. Så var de ferdige med jobben.
Edit: de hadde ikke trengt å fått arkene en gang, TH var jo først hjemme..

Hvis det er et profesjonelt bestillingsdrap, er jeg enig i at dette er et mulig scenario.

Citat:
RU kan ha blitt nærvøs ifbm Monero i avhøret, fordi han da plutselig innså at han på vårparten hadde satt opp en konto for TH...

Jeg er usikker på hvor langt han har strukket seg for å gå TH "til hånde".
Jeg heller mest mot at han har fortalt og forklart TH hvordan ting fungerer.
Ikke umulig har han hjulpet TH med en "dummy"-konto, vist og forklart
hvordan han oppretter og bruker en konto.

Selv om skinnet kan bedra, så tenker jeg at RU har vært hjelpevillig i håp
om at TH skulle snu og bli med på planene hans. At han i ettertid har skjult
deler av sannheten for politiet, kan tyde på at han har skjønt at han var
havnet i en tvilsom posisjon som han ikke visste helt hva innebar.

Dog vanskelig å være sikker på noe her. Han later nå ihvertfall ikke til å
ha blitt noe særlig mer velstående.

Citat:
Men i et slikt scenario mangler det en person, den som kommuniserer med politiet.

Hvis drapsmannen er isolert fra hele kryptorigget, tenker jeg TH potensielt kan ha vært "motpart".
BTC-transaksjonene ble jo utført på tidspunkt der politiet ikke nødvendigvis kunne sjekke hva
han har foretatt seg digitalt.
Citera
2021-06-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det skulle være et bestillingsdrap og oppdragsgiver var anonym og ga inntrykk av at AE skulle drepes eksempelvis fordi oppdragsgiveren ville hevne seg på TH, er katten ute av sekken nå, bestilleren er ikke lenger anonym, og leiemorderne må forstå at de ble lurt og helt sikkert fikk for lite betalt, ut i fra hva TH sparte ved å hindre at AE tok ut skilsmisse.

Jeg greier ikke å tro at TH har satt seg i en situasjon der han risikerer å bli utsatt for utpressing.

Men RU kan ha hjulpet TH med Monero-kontoen ja. Og er kanskje det eneste vitnet som finnes til opprettelsen av Monero-kto. Og det gjør ham veldig redd. Livredd for å bli utsatt for hevn fra TH. Og livredd for å måtte vitne i retten.

Dette kan høres troverdig ut, synes jeg.

Ja tror du virkelig at han har spekulert i at Monero-verdien skulle øke?

Så langt har Lørenskog-saken vist at anonymiteten for Monero-eiere er blitt lovet, ser ut til å innfri.

Kan dette ha bidratt til den sterke verdistigningen på Monero. Er Lørenskog-saken reklame for Monero.

"I tillegg kommer at ingen har sett leiemordere på vei til eller fra S4"

Nei, ingen har sett gjerningspersonen(e), men politiet observerte lys fra kjøretøy på gangveien. Hvis politiet ikke så dette i sammenheng med forsvinningen, hadde ikke filmsnutten blitt publisert i media.
Har politiet kommet med nye opplysninger om dette?
Citera
2021-06-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"I tillegg kommer at ingen har sett leiemordere på vei til eller fra S4"

Nei, ingen har sett gjerningspersonen(e), men politiet observerte lys fra kjøretøy på gangveien. Hvis politiet ikke så dette i sammenheng med forsvinningen, hadde ikke filmsnutten blitt publisert i media.
Har politiet kommet med nye opplysninger om dette?

Tidspunktene er helt feil i forhold til dekkhistorien.

At angivelige leiemordere skulle ha ankommet S4 kl 08:56 og så blitt der til 10:07 er rent vanvidd. Sorry.

Det er så mye mer som ikke kan stemme med en angivelig kidnapping. Orker ikke gjenta meg selv mer om dette.
Citera
2021-06-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
RU tror han kan bløffe seg frem overalt. Her er han liksom en finansmann på Wismargata i Oslo.

https://ibb.co/X2sWhMK

Ja, jeg har sett dette bildet. For en klovn !
Citera
2021-06-21, 00:48
Medlem
Det skal virkelig bli morro når denne saken blir løst og se hva alle de skråsikre her inne skriver da .
Citera
2021-06-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ingen av punktene på listen din, kan vi med sikkerhet vite at er en løgn. De fleste punktene er det helt meningsløst å lyve om. Man blir f.eks. ikke mer eller mindre skyldig av å ha skoene av eller på.
Fravær av spor etter sko når man ikke går tilbage på at man gikk rundt hele huset med sko, på en sølete dag, er en ganske tydelig i indikasjon på staging av åsted, og at han faktisk aldri vandret rundt i huset på leting etter henne.
Citera
2021-06-21, 00:52
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Fordi hele kidnappingsplottet avhenger av at politiet aldri finner identiteten til eieren av Monero-kontoen.

Og fordi, TH forutså at han i verste fall ville bli nødt til å betale noe Monero, om det skulle oppstå behov for å styrke troverdigheten til krypto-plottet. Og da ønsket han å betale til sin egen Monero-kto, og å kunne være trygg på at politiet aldri ville kunne avsløre at han betalte "løsepenger" til seg selv.

Samtidig, at han betalte livsbevis- og eller løsepenger til Monero-kontoen, ville gjøre det vanskeligere for politiet å utelukke helt at kidnappingen kunne ha vært reell.

My guess.

eller som Lier Horst nevner, Monero betalingen kan være en måte å kamuflere betaling til GM for utført oppdrag.
ikke gitt TH har mange mill i svarte penger som kan brukes til å betale GM med.
Citera
2021-06-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
eller som Lier Horst nevner, Monero betalingen kan være en måte å kamuflere betaling til GM for utført oppdrag.
ikke gitt TH har mange mill i svarte penger som kan brukes til å betale GM med.

Jeg synes det høres nokså søkt ut med leiemordere som venter 9-10 mnd på oppgjøret.

Det stemmer også veldig dårlig med at den angivelige Motparten var veldig passiv, og unnlot å purre på løsepenger eller oppgjør.

Spesielt om de angivelige leiemorderne var hardbarkede utenlandske kriminelle. Da ville de hatt all verdens anledninger til å pøse på med nye trusselmailer via Tor.

Jeg får det ikke til å stemme.

Proffe utenlandske kriminelle som ankom åstedet på mystisk og sporløst vis. Som overfalt gisselet i eget hjem, utviste stor voldskapasitet før de forsvant med henne, angivelig naken og fremdeles fullstendig sporløst. Men som ikke giddet å anstrenge seg bittelitt for å kreve inn pengene for oppdraget.
Citera
2021-06-21, 02:28
Medlem
Citat:
Tidspunktene er helt feil i forhold til dekkhistorien.

At angivelige leiemordere skulle ha ankommet S4 kl 08:56 og så blitt der til 10:07 er rent vanvidd. Sorry.

Det er så mye mer som ikke kan stemme med en angivelig kidnapping. Orker ikke gjenta meg selv mer om dette.

Politiet beskriver observasjonene på kameraene slik:

Kl. 07:56:01 – 07:56:19 – Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien. Kl. 07:56:30 – 07:56:23 – Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.

Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701

Dette kan indikere at det samme kjøretøyet var der to ganger, med en times mellomrom.
Var dette et bortføringsforsøk som endte med dødelig utgang, ble dette betydelig mer tidkrevende, i forhold til det som kanskje var den opprinnelige planen, at AEH skulle føres bort til en ventende bil på gangveien.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-06-21 kl. 02:37.
Citera
2021-06-21, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Fravær av spor etter sko når man ikke går tilbage på at man gikk rundt hele huset med sko, på en sølete dag, er en ganske tydelig i indikasjon på staging av åsted, og at han faktisk aldri vandret rundt i huset på leting etter henne.

Nei, fravær av fotspor er ingen indikasjon på staging av åstedet. Det er en indikasjon på at han har tatt av seg skoene før han gikk inn i huset på en sølete dag, og glemt at han gjorde det.

Hvordan mener du TH kom seg inn i huset for å "stage" åstedet? Fløy han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in