2021-06-20, 22:32
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Och ur röken, radikalismen och kaoset - och talmansrundorna stiger Löfven återigen fram som ledare för Sverige.

Dags att växa upp och utveckla desillusion kanske?

Jag menar, självklart, att det måste till något av en attitydförändring på sikt. Jag vill se nävar i bordet, stridbarhet, konfrontativa politiker som ger allt för sina väljare.

Ja, Löfven kommer säkert tillbaka den här gången.
Citera
2021-06-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då kan vi konstatera att du vet mer om politik än Mats knutson. Var det inte du som nyss skrev att du inte vet hur det kommer att sluta?

Det beror väl helt och hållet på om talmannen lyckas bilda en ny regering först. Om han gör det eller om det blir extravalet har jag ingen aning om.

Blir det extravalet så har folket absolut inget problem med det. Marknadsundersökningar visar på att en majoritet vill bli av med groggnäsan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Säger än mer om väljarna tycker jag om man blir imponerad av något sådant.
Tja, om väljarna är vana vid politiker som slingrar sig och undviker att svara på frågor så sticker ju den politiker ut som lugnt svarar rakt på en fråga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu när toffeln Sjöstedt är ute ur leken så kan allt hända. V och SD tycker lika i en del frågor. Bara naturligt och demokratiskt om de samarbetar i dessa frågor. Det är framtiden, var så säker!

Frågan som löd var, hur ska det gå till? Vilka partier kommer att stödja det?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag är ganska säker på att Stefan inte kommer röstas bort. Ganska säker på att vänstern ångrats i sista minut.
Det bygger på att Annie Lööf backar "för landets bästa". Jag tror faktiskt inte Dadgostar kommer att vika sig för annat än att punkt 44 i JÖKen stryks helt. Hon har investerat för mycket i det här nu.
Citera
2021-06-20, 22:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Känns jäkligt bra ikväll men sannolikt kommer inte lyckan vara hela vägen.

Svårt att se hur Löfven ska undvika att fällas imorgon men risken finns alltid att Lööf böjer sig djupare för kommunisterna och att allt avblåses. Sker inte det kommer vi nog ändå inte få ett regeringsskifte tyvärr. V kommer stå fast vid sossarnas sida även om de inte får bort marknadshyrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vilka partier skall släppa fram den då?

V vägrar om S tänker minska på hyresköerna.

C vägrar om S inte tänker minska på hyresköerna.

Vem skall släppa fram Löfven? Moderaterna? Åkesson?

Om det nu stämmer att det var L som krävde förnedringsklausulen och din älskade JÖK faller..

Då är det väl fritt fram för C att samverka med V, eller hur?
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-06-20 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nån som kommer ihåg hur omröstningen av statsminister går till? Om Löfven går upp igen som statsministerkandidat och MP, V och S röstar för och C lägger ner rösterna - då räcker det inte, va?

Den föreslagna statsministern blir vald om inte minst 175 av riksdagens ledamöter röstar nej. En nedlagd röst är alltså i praktiken en jaröst.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Ingen av väljarna ville ha JÖKen, det är en ond lösning på regeringsproblemet.
Citera
2021-06-20, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jag menar, självklart, att det måste till något av en attitydförändring på sikt. Jag vill se nävar i bordet, stridbarhet, konfrontativa politiker som ger allt för sina väljare.

Ja, Löfven kommer säkert tillbaka den här gången.

Många av oss önskar förändring. Men tror du verkligen på det? Den förändring som möjligtvis kan komma till stånd är att Kristersson (senast att besöka Bilderberg) tar över 2022.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag är ganska säker på att Stefan inte kommer röstas bort. Ganska säker på att vänstern ångrats i sista minut.

Ångra och ångra. Köpas möjligen. Lite amnesti för libanser eller kanske höjt bistånd till Venezuela.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Om det nu stämmer att det var L som krävde förnedringsklausulen och din älskade JÖK..

Då är det väl fritt fram för C att samverka med V, eller hur?
Som sagt. Centerpartiet antog i sin framtidsagenda ett uttalande som slår fast att partiet "inte ska medverka till att ytterkantspartier på höger och vänster ut får ett avgörande inflytande."

Lööf får svårt att slingra sig ur detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in