2021-06-20, 21:51
Medlem
Härligt att se Andreas Norlén i rutan (SVT Agenda) igen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det spelar ingen roll om han har rätt eller fel. Att idiotförklara svenska folket är kanske inte det smartaste draget.

Nej man han är ju sosse sen när kunde man börja anklaga dom för att vara smarta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
I grunden handlar det om vad som är viktigast ideologiskt för Vänsterpartiet. Kampen mot marknadshyror eller kampen mot SD.

Vad tror ni blir utfallet?
V har redan meddelat att de inte kommer vika sig mer, marknadshyror måste bort.

Tror som nån annan skrev: Om ett parti viker sig i varenda fråga kan de lägga ned partiet.
På sikt så måste det ju va bättre inför framtida val att stå för nånting även om det leder till problem tillfälligt. Än att visa sig vara svaga.

Det är inte heller så att V skulle bära ensam skuld utan båda V och S säga "nu fick SD makt för att NI va för envisa"
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-06-20 kl. 21:57.
Citera
2021-06-20, 21:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Talmannen glänser
Citera
2021-06-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag instämmer. Dadgostar är uppenbarligen en skicklig och övertygande politiker, men det betyder inte att V kommer att rösta för en misstroendeförklaring i morgon. Allt beror på vad som händer de närmaste timmarna. V vill natuligtvis behålla Löfven om han bara släpper marknadshyrorna. Det skulle inte förvåna mig om det är där vi landar i morgon.

Det måste komma med ett högtidligt löfte om att inte röra något annat. Annars är man inte en trovärdig motpart. Frågan är om V kan ge det.
Citera
2021-06-20, 21:53
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Dålig stil av vår landsfader att inte delta i Agenda då det som avhandlas inbegriper honom i allra högsta grad. Att regeringen kanske fälls är ju trots allt ganska exceptionellt men vår ledare har väl annat för sig. Kanske blir han tröstad av Ulla där hemma.

Sossarna har gått upp stabsläge,man brukar alltid hålla Lövén borta när det blir skarpa lägen.
Nu vart det ju inte så bra att skicka Damberg heller.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Hoppas talmanen får vara kvar efter nästa val också.
Citera
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Dom som är V kan ju inte annat än koka över S-gubbens utläggning??

Jag tror att Damberg är Jesus reinkarnerad. Han ser i alla fall ut som att han tror det själv. Vi andra ser djävulen. Fy fan vilken jävla slemmig klump av ondska.
Citera
Medlem
Makalös skräckpropaganda från SVT nu. Fjärde pandemi vågen kommer och regeringen får inte ta beslut.
Citera
2021-06-20, 21:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag instämmer. Dadgostar är uppenbarligen en skicklig och övertygande politiker, men det betyder inte att V kommer att rösta för en misstroendeförklaring i morgon. Allt beror på vad som händer de närmaste timmarna. V vill natuligtvis behålla Löfven om han bara släpper marknadshyrorna. Det skulle inte förvåna mig om det är där vi landar i morgon.

Yes.., men vad vill Annie ha som kompensation ? För det kommer inte att komma gratis ifrån C.

Vad kan Annie vilja ha, som även V kan smälta ?
(för jag tror inte det blir billigt)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Dom som är V kan ju inte annat än koka över S-gubbens utläggning??

Satt bara och väntade på att få höra nått utbrott back stage utav Nooshi.

Måste säga att jag är ganska imponerad utav Nooshi, detta trotts att jag alltid har röstat sd...
Citera
Bannlyst
Bra att talmannen inte kommer förhala nästa talmansrundor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in