Ja , den mest sannolika utvecklingen blir att S/MP-regeringen sitter kvar efter att ha ingått ett nytt fyrpartiavtal, denna gång mellan S, MP, C och V. Röken ersätter Jöken.
Och då kommer Januariavtalet implementeras fullt ut? Utan restriktioner.
Eller ?
Sverige lider ju, politiskt, av en extrem likriktning där snällism, "ansvar" och god ton värderas högre än att stå upp för den politik man försöker sälja in till väljarna. Det är likadant från riksdag hela vägen ner till kommun. Gud nåde den som faktiskt blir arg, ryter från och kräver svar. Det brukar bli extremt obekvämt.
Svensk demokrati måste födas på nytt och vitaliseras. Jag välkomnar radikalism, kaos och kriser.
Hear!
Man ska ha klart för sig vad politisk stabilitet för med sig för Sverige; masskjutningar, gängkriminalitet, ekonomisk brottslighet och massvåldtäkter.
Det gamla Sverige kommer du tyvärr inte få tillbaka vid ett extraval. Det gamla Sverige kommer inte tillbaka via parlamentarism.
Men jag förstår din frustration.
Sant, och det finns många delar man inte vill ha tillbaka. Men jag tror det finns ett parti för oss som vi ha tillbaka de bra sakerna med det gamla Sverige. Vilket parti det är tror jag inte alla vet men att det inte är Sossarna är klart för alla. Hoppas Löfven får foten i morgon och blir förpassad till Gotska Sandön.
Börjar faktiskt tro att regeringen fälls såvida inte ett mirakel sker för Löfven. Tiden rinner ut, snart bara 12 timmar kvar. Igår menade jag på att chansen att regeringen fälls låg på ca 55-60 %. Nu ligger den nog snarare på 85-90 %. Dock betyder inte detta att Löfven aldrig återvänder som vissa verkar tro, tvärtom har jag en stark känsla av att Löfven kan lyckas tillfredsställa både Annie Lööf och Nooshi efter nya talmansrundor (detta skulle dock förutsätta att Lööf ger upp sin verklighetsfrånvända uppfattning om att V och SD inte bör ha något inflytande, och frågan är om hon gör det)
Nattliga förhandlingar är en socialdemokratisk paradgren.
Dadgostar är helt fantastisk retotiskt. Fler sådana politiker till det här idiotlandet
Hoppas på extraval. Då ryker MP och L äntligen ur Riksdagen.
Ja, se vad bra det är när man svarar på de frågor som ställs och inte inleder med intränade fraser som "låt mig först konstatera..." etc. Hon lyssnar på de frågor som ställs och besvarar dem tydligt, lugnt och koncist. Imponerande.
Om bara L åker ut så är det värt det. Om mp åker ut ur riksdagen är det fantastiskt.
Både höger och vänstern skulle tjäna på att L åker ut. Alla i Sverige skulle tjäna på att det värdelösa partiet åker ut. Åker ut och stannar utanför riksdagen för evigt.
Frågan är om Löfven är för maktkåt för ett extraval. Kanske han heller lallar runt och fjäskar i 3 månader innan vi får tillbaka samma regering igen.
Tror mer på talmansrunda. Stefan vet att Centerpartiet aldrig kommer släppa fram nazisterna, och därför hellre förhandlar med Vänsterpartiet. Att ta ansvar visar sig viktigast när allt är sagt och gjort.
Ja SDs snabba agerande tvingade V att bekänna färg, om de menade allvar med sitt 2,5 år gamla hot. När M och KD hängde på blev det snabbt allvar. SDs initiativförmåga och oräddhet bäddade för detta. Jag tror V vinner massor på detta och kan plocka både från S och SD. Många SD-röstare ligger åt vänster på vänster-högerskalan.
Ja jag ligger helt klart på vänstersidan inom SD. Men så länge flykting/invandrarfrågan inte vill lösas på ett bra sätt och kriminaliteten pågår fortsätter jag rösta SD. Sen ger jag V stor kredit för att till slut stå upp för sina ideal. Hon har faktiskt mera stake än flera företrädare.