2021-06-20, 03:55
Medlem
Whow Jockiboi sitter i senaste videon med Verz och säger flera gånger att han är handikappad pga sina diagnoser. Är han på riktigt så jävla puckad?

1. Det är inget handikapp diagnoserna.
2. Du pissar på alla med dessa diagnoser när du säger så.

Nej Jocke, du må vara läkare, psykolog, advokat, porrstjärna osv enligt dig själv, men att säga så här visar att ditt IQ är max 75.
Citera
2021-06-20, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Den som utpekar någon annan som klandervärd eller brottslig i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgifter som är ämnad för att utsätta personen för andras missaktning, döms för förtal till böter enligt 5 kap. 1 § första stycket BrB.

Liam M gör fel om han publicerar ett domslut för att utsätta en person för andras missaktning.

Visst kan man enkelt säga att jag begår förtal genom att peka på det men även det står ju med i lagarna att den som pekar på ett brott begår inte förtal genom att göra så.

Det är ett dubbelsidigt svärd.

Har Jocke bevis för att Joz har våldtagit eller sexuellt ofredat.. så begår Jocke inte förtal när han hävdar att Joz har begått brotten.

1. Att publicera offentliga handlingar, som en dom är, är inte med automatik förtal. Är det försvarligt begår man inget lagbrott.

2. Förtal är helt orelevant om det som sägs är sant eller inte så bra om du svarar på vilken svamp du rökte när du skrev sista stycket.

3. Vad fan snackar du om? Att det skulle vara förtal men ändå inte att du påpekar att det är förtal?

4. Läs på om förtal för dina kunskaper är felaktiga.

Och sist: Jag må hata Jocke. Jag må veta vilken vidrig människa han är. Men att spendera så mycket tid som du gör i denna tråden och det du skriver om Jocke gör dig till en minst lika sjuk människa.
Senast redigerad av 400Ben 2021-06-20 kl. 04:05.
Citera
2021-06-20, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Jonna kommer att lämna honom
sen kommer han gråtande och säger att pengar är inte allt

SKulle det vara negativt menar du?

Jonna var en gång i tiden en tjej som nog de flesta ville dra över. Nu är hon ju en uppblåst ballong som är ful och med få hjärnceller som alltid. Jocke har dragit nittlotten här. Han kan få nåt bättre.

Missförstå mig rätt nu. Han förtjänar inte nåt bra. Men hans posiitva sidor är många gånger fler än Jonnas.
Citera
2021-06-20, 04:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Whow Jockiboi sitter i senaste videon med Verz och säger flera gånger att han är handikappad pga sina diagnoser. Är han på riktigt så jävla puckad?

1. Det är inget handikapp diagnoserna.
2. Du pissar på alla med dessa diagnoser när du säger så.

Nej Jocke, du må vara läkare, psykolog, advokat, porrstjärna osv enligt dig själv, men att säga så här visar att ditt IQ är max 75.

Jag tänker detsamma.. att man hade ju blivit galen om man led av nån mentalsjukdom när Jocke utmålar sina tillkortakommanden som nånting som alla med mentalsjukdommar har .. som att hans problem karakteriserar alla som har samma diagnos. Som att vi ska förstå att han beter sig så extremt illa bara genom att han har diagnos , men vafan jag har träffat många med diagnoser som inte beter sig som Jocke lol.

Citat:
1. Att publicera offentliga handlingar, som en dom är, är inte med automatik förtal. Är det försvarligt begår man inget lagbrott.

2. Förtal är helt orelevant om det som sägs är sant eller inte så bra om du svarar på vilken svamp du rökte när du skrev sista stycket.

3. Vad fan snackar du om? Att det skulle vara förtal men ändå inte att du påpekar att det är förtal?

4. Läs på om förtal för dina kunskaper är felaktiga.

Och sist: Jag må hata Jocke. Jag må veta vilken vidrig människa han är. Men att spendera så mycket tid som du gör i denna tråden och det du skriver om Jocke gör dig till en minst lika sjuk människa.

Ja jag hävdar att det är försvarligt att påpeka att Liam är så dålig på att förtala Olof att Liam har råkat förtala Olofs far mer än Olof genom att publicera domslutet.

Jag läste om en 15-årig tjej och en 16-åriga tjej som blev dömda till skadestånd på över en halv miljon för att dom skrev på internet att nån var en skurk lixom vilket är grovt förtal.

Ja just det, man slutar ju bry sig om barn när man blir vuxen som du.

Att Jocke lurar folk så grovt att dom inte ens förstår att ett varumärke är ett patent på ett ord eller några ord i följd.. och att det inte är lagligt att skriva massa skit om nån på nätet... det gör mig rak i ryggen när jag skriver om denne lymmel som borde buras in för sina bedrägerier där barn faller offer och nu sist så var det ju cadde som Jocke slutade prata med för 4 månader sedan enligt han själv, varför nu han pratar med cadde för vet jag ej men skumt är det.. och nu låtsas Jocke som att han är oskyldig trots att hans uppmaningar om att stoppa folk fick cadde att begå nånting som kan få rättsliga konsekvenser.
Citera
2021-06-20, 04:20
Medlem
Citat:
Liam har publicerat en domstolsdom gällande Olofs barndom .. vilket är grovt förtal enligt tidigare fall.

Jocke gav Liam en shoutout i Cluee News .. för att ungen har begått förtal lixom.. för sin ledare Jocke.

Olika situationer, kan bli olika bedömningar. Som sagt, att lägga upp en dom är inte med automatik förtal.

Du tar händelsen i förväg.
Citera
2021-06-20, 04:22
Medlem
Citat:
Ja just det, man slutar ju bry sig om barn när man blir vuxen som du.

Va? Är det ditt bästa försvar för ditt vidriga bettende i denna tråden?

Citat:
Ja jag hävdar att det är försvarligt att påpeka att Liam är så dålig på att förtala Olof att Liam har råkat förtala Olofs far mer än Olof genom att publicera domslutet.

Tur dina dagar på juridikhögskolan är 0 då

Citat:
Jag läste om en 15-årig tjej och en 16-åriga tjej som blev dömda till skadestånd på över en halv miljon för att dom skrev på internet att nån var en skurk lixom vilket är grovt förtal.

Som inlägget ovan:

"Olika situationer, kan bli olika bedömningar. Som sagt, att lägga upp en dom är inte med automatik förtal.

Du tar händelsen i förväg."
Senast redigerad av 400Ben 2021-06-20 kl. 04:25.
Citera
2021-06-20, 05:02
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Va? Är det ditt bästa försvar för ditt vidriga bettende i denna tråden?

Tur dina dagar på juridikhögskolan är 0 då

Som inlägget ovan:

"Olika situationer, kan bli olika bedömningar. Som sagt, att lägga upp en dom är inte med automatik förtal.

Du tar händelsen i förväg."

Och vad anser du att publicering av domslutet syftar till?..

om inte till att utmåla två personer som klandervärda?

Ingen har väl påstått att jag är nån domstol och dommare.
Jag är bara en hobby-spåman som brukar säga vad som kommer hända baserat på händelser gällande dessa youtubers.. och nu har dom trampat i bajs.

Jocke gör uppmaningar om att stoppa folk från att synas på youtube.. men dessa folk kan han inte bestämma över eller åt.. så Jockes sektmedlemmar begår allt från varumärkesintrång till förtal medans Jocke hyllar dom när brotten begås.

Inte fan står väl Jocke över lagarna och kan bete sig hur som helst. Nångång ska han väl ta ansvar för vad hans uppmaningar till attstoppa folk resulterar i.

Joz blev ju nästan mördad enligt hans egna ord.. efter att Jocke hängde ut honom.. och karma är ju lag så jag kan ju spå vad som kommer hända bara genom att se på olika lagar och vad sånna som jocke hållerpå med.

Om jag var deras fruar så hade jag tagit barnen och stuckit till nån släkting eftersom Jocke, Anjo, caddehuset, Liam M och Rask håller på och attackerar Escobars företag genom intrång genom användandet av patenterade ord i videotitlar.. ISTÄLLET för att kontakta företaget och förhandla fram en licens som gör att dom får klickbaita med ord som escobar äger.

Jocke hade berättat allt om patenterade ord om det inte var hans största hemlighet att han har tagit patent på ordet JOCKIBOI men inte användt patentet på speciellt moraliskt sätt med uthyrning av licenser.. utan han valde istället att ta ner videos för barn som hade fel åsikter om honom.. medans han utmåla sig själv som en makthavare som kan ta ner videos från andra kanaler på youtube.
Citera
2021-06-20, 19:54
Medlem
Eftersom alla är så dumma mot Jocke: Han och Jonna planerar att flytta till Spanien. Blir det ett nytt Lundellhus där?

https://www.expressen.se/tv/noje/jocke-och-jonna-lundell-planerar-flytt-till-marbella/
Citera
2021-06-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Eftersom alla är så dumma mot Jocke: Han och Jonna planerar att flytta till Spanien. Blir det ett nytt Lundellhus där?

https://www.expressen.se/tv/noje/jocke-och-jonna-lundell-planerar-flytt-till-marbella/

Nu kommer alla som förnekar att de drar in pengar gnälla över att skatteintäkter går förlorade.
Citera
2021-06-20, 20:12
Medlem
Citat:
Nu kommer alla som förnekar att de drar in pengar gnälla över att skatteintäkter går förlorade.

Även om Jocke inte direkt nämner några namn så pekar han ut Lokal och Olof K i intervjun.

Intervjuaren är en ”farbror” som tycks ha tvingats iväg på det här uppdraget utan att vara närmare insatt i vad det hela handlar om. Det kommer inte några kritiska frågor om Joakims eget beteende. Fast han sitter ju också där och indirekt hintar om självmord, så intervjuaren vågar väl inte heller.

Jocke ger lite alkis-vibbar med sin ölburk. Han ser ovårdad ut.
Citera
2021-06-20, 20:16
Medlem
Tog bort inlägget. Ska nog starta en tråd om det istället
Citera
2021-06-20, 21:01
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Inte ett enda självkritiskt ord om sin egen del i allt, vilket är intressant eftersom det är Joakim själv som är huvudarkitekten bakom alla hot och trakasserier på Youtube med hans historik av drama och uthängningar. Reportern visste troligtvis inte ens vad han gjorde där, inte en enda kritisk fråga angående Joakims del i det hela.

Förstår att han "hotar" med att fly landet nu, det räcker ju med att en barnpsykolog analyserar några klipp gällande hans agerande mot sina egna barn samt hur han har fått världens mäktigaste drogkartell i bakhasarna som han t.o.m. erkänner att de känner sig hotade av för att ha tillräckligt med underlag för att få igång en utredning. Och då drar Jonna illa kvickt med ungarna och de kan få den trygghet och ögonkontakt de förtjänar när anknytningen är som viktigast.

Heja Sveriges skyddsnät angående skydd av barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in