2021-06-20, 20:16
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Skulle inte förvåna mig om det är trollfabriken på Sveavägen 68 som är ute och härjar på Vänsterpartiets Facebook.

Vad jag förstår har Nooshi gräsrötterna med sig. Hon kämpar trots allt för att inte införa marknadshyror. Hon kämpar för riktig vänsterpolitik.

Löfven skulle kunna gå Nooshi till mötes istället för C. Vad ska Annie göra? Lämna regeringen?

Angående kommentarerna:

🤡🌍

V springer inte heller SD's ärenden utan enbart sina egna. Utan extraval ändras inget från 2018, knappast V's fel att S och C glömde bort att de behövde parlamentarisk majoritet. Inte ovanligt att despotiska tokstollar glömmer sånt dock, se liksom-fb.

Vid extraval springer ingen någon annans ärenden heller, förutom väljarnas antar jag. Återigen inte något som despotiska tokstollar gillar, se S, C och liksom-fb.

Annie har ju jobbat i åtta år för att ignorera folkets vilja, funkar nog ett par år till. Till liksom-fb's stora glädje.

Kalle Anka partiet och MED har förövrigt kommit överrens och skrivit ett avtal om politik som ska föras. Har hört på omvägar att liksom-fb är vansinnig över att detta inte hålls av riksdagen. Avtal är skrivet och till för att hållas. Topplocket gick just hos liksom-fb. Rena rama N-n-n-n-n-n-n-n-n-n-ordkorea!!!!!!
Citera
2021-06-20, 20:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Hur PS får kalla sig opartiska är SINNESSJUKT!

Japp.

All heder åt Nooshi måste jag säga. Hon har mycket större bollar än Sjöstedt.

Ogillar ju deras politik men hon har ändå förtjänat min respekt. Så en stark kvinna ska vara, till skillnad från Lööf.
Citera
2021-06-20, 20:17
Medlem
Citat:
https://mobile.twitter.com/JohanRomin/status/1406602419308580873

Lena Mellin är vettskrämd

Det är så genomskinligt så de är löjligt.

Regimmedia har verkligen jobbat förhögtryck idag!

SVT/SR, TV4, Aftonhoran, några fler?
Citera
2021-06-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att många centerpartister, särskilt i den yngre generationen, bryr sig mer om värderings- och symbolfrågor än om ekonomisk politik (utom den egna hyran då). Därför är det inte alls omöjligt att de byter till V, som har i stort sett samma värderings- och symbolpolitik som C.
De bryr sig inte så mycket om ekonomisk politik - de är villiga göra en ekonomiskpolitisk helomvändning för att någon föreslår marknadshyror för nybyggda lägenheter - samtidigt som de från början röstade på ett ekonomiskt högerparti som varit drivande för förslaget?

Ja antar man att väljarna är okunniga kan man ju spekulera i vilka värljarströmmar som helst. C kanske kan ta igen ett sådant hypotetiskt väljartapp genom att locka till sig oinformerade L-sympatisörer som inte förstod att de röstade på en högerpopulist. Det verkar dock osannolikt att någon skulle grunda sitt realpolitiska agerande på sådana fantasier.

Citat:
Nu var det inte dig jag syftade på, så du behöver inte ta åt dig.
Konversationen berör en person som uttrycker i princip samma åsikter som mig och knappast står att betrakta som "neokonservativ bombhöger". Jag fattar att det är svårt att argumentera när riktiga liberaler påpekar att du i alla väsentliga avseenden börjat uttrycka dig som högerpopulisterna, men ditt epitetsklistrande har ju noll trovärdighet din tönt.
Citera
2021-06-20, 20:19
Avslutad
Citat:
Vad pratar du om? Missförtroendeförklaringen är ju till för att få bort Löfven?

Nej det handlar mycket enkelt om att ND kräver respekt. Hon driver igenom detta för att få respekt. Efter talmansrundor återkommer sedan Löfven efter att ha blidkat ND.
Citera
2021-06-20, 20:20
Bannlyst
Missa inte kvällens agenda i SVT 2 21:15, där kommer vi få veta allt 👮🏽‍♀️🤓
Citera
2021-06-20, 20:21
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Missa inte kvällens agenda i SVT 2 21:15, där kommer vi få veta allt 👮🏽‍♀️🤓

Tror jag inte, men kanske ett fönster för att visa missnöje.
Citera
2021-06-20, 20:21
Medlem
Haddock93s avatar
Snart kommer väl diktatorn Löfven säga att vi inte får ha ett extraval i och med att en ny supervariant av Covid hotar att sprida sig (åh så lägligt). Man kommer använda sin nya makt via pandemin för att slå ner alla val.

Sen har vi diktaturen Sverige med våran supreme leader Löfven i all oändlighet.
Citera
2021-06-20, 20:23
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Men förhandla med vad? Svara på sakfrågan.

De har ju ingen position att förhandla med? C vill ha marknadshyror och V vill det inte, S skiter i vilket.
Förhandlingen sker mellan C och V.

Annars förklara vad du menar.

Blir ju lite udda om två partier som inte sitter i regeringen ska sitta och förhandla om regeringens politik.
Citera
2021-06-20, 20:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej, som socialliberal står jag till ekonomiskt till vänster om det nyliberala C (viket var min poäng).

Så du ligger kvar i L trots att du är vänster, du tror alltså lika lite som jag på att L är uppriktiga om att de tänker lämna vänsterblocket i framtiden.
Citera
2021-06-20, 20:24
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Blir ju lite udda om två partier som inte sitter i regeringen ska sitta och förhandla om regeringens politik.

Välkommen till Sverige 2021, suttit och sovit på sistone?
Citera
2021-06-20, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Lite rolig bild ändå man får på näthinnan. Nooshi o Annie förhandlar om vilken politik Stefan ska verkställa, medan Stefan avvaktar i bakgrunden beredd att följa order bara han får vara stassminister....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in