2021-06-20, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Du vet verkligen inget om psykologi om du tror man kan läsa något ur hur någon ser ut på ett foto.

Varför är du så besatt att försvara arbetsgivaren egentligen?
Prova att skicka med ett foto där du har ansiktstatueringar så får du se hur mycket en arbetsgivare tycker sig kunna avläsa ur ett foto. Eller ett foto där du odlat Hitler-mustasch.

Varför är du så besatt av att försvara en tjej som inte bryr sig om att göra sig anställningsbar?
Citera
2021-06-20, 17:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Prova att skicka med ett foto där du har ansiktstatueringar så får du se hur mycket en arbetsgivare tycker sig kunna avläsa ur ett foto. Eller ett foto där du odlat Hitler-mustasch.

Varför är du så besatt av att försvara en tjej som inte bryr sig om att göra sig anställningsbar?

Vem fan skickar foto med ett cv.

Det enda fel hon har gjort är att söka ett jobb. Hon ska inte få efterblivna svar.
Citera
2021-06-20, 17:14
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Varför skulle det se oprofessionellt ut med förstorade läppar? Ger Bianca Ingrosso ett sånt intryck hos allmänheten? Är därför som det går så bra för henne? För att ingen tar henne seriöst?
Bianca tillhör väl de mer hatade i kändissegmentet, annars är väl just influencer/kändis- och populärkultursfären den ”yrkes”-kategori där vanställda läppar uppmuntras mest/gör sig bäst.

Citat:
Men även vanliga kvinnor, unga som lite äldre, syns med fyllda läppar ibland. Det handlar om att försöka förbättra sitt utseende. Varför ses detta som så mycket märkvärdigare än att använda smink eller fixa till sitt hår? Alla tre alternativ är ju fejk och tillgjort om du tänker efter.
Därför att kirurgin är permanent eller semi-permanent?

Alla dina exempel är i någon mån problematiska men magnituden i ett kirurgiskt ingrepp är betydligt allvarligare, ur de flesta aspekter.

Citat:
Resoneras det likadant kring kvinnor med implantat i brösten tro eller har människor hunnit vänja sig vid detta koncept så det inte längre ses som något konstigt?
Bröstimplantat är alltjämt avvikande, men tycks ha större stöd än läppimplantat. Vad mig anbelangar så är båda påhitten en samhällscancer, som behöver motarbetas på alla plan och aldrig bör normaliseras.
Citera
2021-06-20, 17:19
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Får för mig att pissskallarna i tråden är sdare. Blir jävligt osugen att rösta SD i nästa val fast jag gjort det i två val.
Bra argument!

Rösta MP, du hör hemma i dyngan
Citera
2021-06-20, 17:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vem fan skickar foto med ett cv.
Typ alla.
Citera
2021-06-20, 17:23
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Bra argument!

Rösta MP, du hör hemma i dyngan

Alltså är folk så här brända i huvudet så finns inte mycket hopp. Varför är den här tråden så lång? Man borde enkelt konstatera att en arbetssökande fått ett sjukt svar och gå vidare.
Citera
2021-06-20, 17:41
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hoppas att du är enkel också, det är det absolut viktigaste. Annars är du körd på arbetsmarknaden.

Ha ha ha

En person som inte är enkel skulle jag aldrig anställa

Ja, det får man ju hoppas att jag är, annars är jag ju tydligen helkörd i städbranschen. Stackars mig.
Citera
2021-06-20, 17:50
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Får för mig att pissskallarna i tråden är sdare. Blir jävligt osugen att rösta SD i nästa val fast jag gjort det i två val.
Så du omprövar din politiska övertygelse och ditt demokratiska inflytande för att ”pisskallar” har andra åsikter än dig på Flashback?

Är det inte du själv så lär närstående till dig ha fillers. Svårt att se varför du annars skulle ta i från de ömma tårna på detta vis.
Citera
2021-06-20, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Javisst är det bra att folk säger till, men hennes privata uppfattning om läppförstoringar ska hon ge fan i att förmedla åt folk som försöker få jobb hos henne.
Det kan ju vara så att det är många arbetsgivare som delar hennes uppfattning, och att det är därför Ronja inte fått jobb trots att hon sökt i över ett års tid. Då är det väl bra att någon tar bladet från munnen (no pun intended) och berättar för Ronja varför hon får nej.
Citera
2021-06-20, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Monstret borde väl vara helnöjd efter detta?
Hon kom i tidningen och omnämndes i massa media. Fick en minst 80 sidor lång tråd på FB. Har säkert fått många tummar och prenumeranter på alla sina flipper och flopper-konton. Osv.
Finns det andra världen i livet hos den kategori människa hon tillhör?

För att inte nämna att hon förstört en annan människas liv nu med sitt uppmärksamhetshoreri. Fräscht. Arbetsgivare kommer inte ta i henne med en tång framöver.
Citera
2021-06-20, 18:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Förolämpar man någon ska man ha en smäll på käften. Så enkelt var det.

Du låter som en blatte som kräver hedersmord.
Citera
2021-06-20, 18:03
Medlem
I vissa yrken måste man få ställa krav på utseende. Om du tex har massor med kundkontakt.
Som städfirma känns det orimligt att ha krav på utseende.

Fast det ska sägas att det ju finns väldigt olika former av städjobb.
Om du städar lagerlokaler på natten ska inte en jävel bry sig om hur du ser ut.
Om du städar hotell så kan det ju ha viss påverkan på hotellets image.
Om du jobbar som tex hemstädare så kanske du har otrolig mängd kundkontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in