2021-06-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Må ikke du daue før saken er løst, den som ler sist ler best vet du…

Skal klare å holde meg flytende inntil det 😀
Citera
2021-06-20, 14:45
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Etter mitt skjønn blir TB en veldig opplagt kandidat for mistanke, pga. hans kryptotjenester
og selvsagt drapsdommen. Men - som jeg har påpekt - han fremstår som litt for opplagt.
Han har en konto på protonmail med sitt eget etternavn som adresse. Han har lukket
facebookprofil med et tilslørt bilde. Han ser unektelig farlig og skummel ut.

Men for meg virker dette mest som en image-greie. Hadde han vel vitende sittet med
risiko for 21+ bak murene, hadde han hatt bedre av å fremstille seg selv i et annet lys.

Mine "2 cents".

Han hadde helt åpne kontoer i sosiale medier med "normale" profilbilder, åpne innlegg osv frem til navnet hans ble spekulert inn som villest på dette forumet. Han har alltid brukt sitt eget etternavn som brukernavn på på gmail og proton, han bruker et telefonnummer registrert på hans selv og hans folkeregistrerte adresse på apper som signal og telegram. Til og med prisoversikten for coins er satt opp på et domene som er hans eget etternavn. Det er rimelig transparent å fremstille seg selv på den måten, og man ville aldri gjort det hvis man hadde et liv man ønsket å skjule.
Citera
2021-06-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Etter mitt skjønn blir TB en veldig opplagt kandidat for mistanke, pga. hans kryptotjenester
og selvsagt drapsdommen. Men - som jeg har påpekt - han fremstår som litt for opplagt.
Han har en konto på protonmail med sitt eget etternavn som adresse. Han har lukket
facebookprofil med et tilslørt bilde. Han ser unektelig farlig og skummel ut.

Men for meg virker dette mest som en image-greie. Hadde han vel vitende sittet med
risiko for 21+ bak murene, hadde han hatt bedre av å fremstille seg selv i et annet lys.

Mine "2 cents".

Jeg tiltrer denne vurderingen.

Det er opplagt at TB må sjekkes i forbindelse med etterforskningen, men jeg tror ikke han er involvert.

Med tanke på forholdet TB ble dømt for nesten 20 år tilbake i tid, så var det et drap som skjedde i rus og slåsskamp. Det er noe ganske annet enn et planlagt, overlagt drap på en eldre kvinne.
Citera
2021-06-20, 15:02
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Det er opplagt at TB må sjekkes i forbindelse med etterforskningen, men jeg tror ikke han er involvert.

Det var vel det han uttalte til TV2 i går også. At han har full forståelse for at politiet må sjekke han ut av saken.

Han har jo i tillegg også gitt politiet tilgang til bevegelseslogger (google/mobil), bankkortutskrifter, utdrag fra logger over aktivitet i sosiale medier/mail osv til politiet for alle datoer før og etter 31.10.18 som politiet ønsket å kartlegge. Dette var datoer som 28.06.18 - 07.07.18 - 30/31.10.18 osv. En person med noe å skjule og med hans straffehistorikk ville jo aldri gitt politiet tilgang til den type privat informasjonen om han var skyldig?
Citera
2021-06-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det var vel det han uttalte til TV2 i går også. At han har full forståelse for at politiet må sjekke han ut av saken.

Han har jo i tillegg også gitt politiet tilgang til bevegelseslogger (google/mobil), bankkortutskrifter, utdrag fra logger over aktivitet i sosiale medier/mail osv til politiet for alle datoer før og etter 31.10.18 som politiet ønsket å kartlegge. Dette var datoer som 28.06.18 - 07.07.18 - 30/31.10.18 osv. En person med noe å skjule og med hans straffehistorikk ville jo aldri gitt politiet tilgang til den type privat informasjonen om han var skyldig?

Nej, han er helt sikkert ikke skyldig.

Han er draget ind i dette på grund af hans kryptoviden og fortid. Men man kan ændre sig, og det er vel omkring 20 år siden, og var ikke et planlagt drab.

Og med hensyn til RU, tror jeg heller ikke han er bevist med i et drab på AE.

Men om det er TH eller andre nær ham, kan jeg heller ikke vide... Vi må vente og se, hvad politiet finder ud af.

Alt andet bliver bare spekulationer.
Senast redigerad av rlk73 2021-06-20 kl. 15:28.
Citera
2021-06-20, 15:53
Medlem
TB ville hatt alt å tape. Helt usannsynlig at han har noe med dette å gjøre.
Citera
2021-06-20, 16:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kan også være slik at %*r# &!hrf*d er et mellomledd.
Tore B satt inne i fengsel sammen med Im/ran Sa/ber. %*r# & har investert i krypto med Imran S. via Maxbet 24.

Saber er altså mannen som kalles Onkel Skrue. Mannen som tidligere Bandidos-sjef Lars Har/nes skulle drepe nede i en kjeller på oppdrag fra Metkel Bet/ew, som vi husker fra Nokas-ranet.
Harnes hadde en stjålet moped, og var iført nylonstrømper, og hadde pistol med lyddemper. Men nede i kjelleren, eller garasjeanlegget da, så ventet politiet.
========================
% = t
& = b
! = a
* = o
# = e
+ = i

Namnet maskat.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2023-08-15 kl. 18:23.
Citera
2021-06-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Mormon, pingvin og nullet. Tilfeldig?
...i tillegg til The book of Mormon kvelden før.
Citera
2021-06-20, 16:40
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan også være slik at TB er et mellomledd.
TB satt inne i fengsel sammen med Im/ran Sa/ber. TB har investert i krypto med Imran S. via Maxbet 24.

Saber er altså mannen som kalles Onkel Skrue. Mannen som tidligere Bandidos-sjef Lars Har/nes skulle drepe nede i en kjeller på oppdrag fra Metkel Bet/ew, som vi husker fra Nokas-ranet.
Harnes hadde en stjålet moped, og var iført nylonstrømper, og hadde pistol med lyddemper. Men nede i kjelleren, eller garasjeanlegget da, så ventet politiet.

Merkelig at du omtrent er den eneste igjen her som forsetter å poste navnet til en fyr som alle andre prøver å sjekke ut av saken. At du drar opp påstander fra en slettet wikipedia artikkel blir ikke bedre. Wikiartiklene ble endre og slettet fordi det var grunnløse beskyldninger og slutninger som ikke kan bevises i form av kilder. Navnet til TB nevnes aldri i artikkelen om Maxbet24 sammen med saber. Dette er kun løse rykter og påstander. Ikke ulikt det som skjer på forumet her.
Citera
2021-06-20, 16:41
Medlem
Citat:
Det er flere her inne som mener RU kjenner TB og at TB hvitvasker kriminelle penger. Når RU gang på gang får avslag fra TH, ville det ikke da vært naturlig at at han hadde søkt seg til miljøer med tilgang på frisk kapital og som er langt mer villige til å investere med høy risiko?

Om politiet hadde ment at RU/MPU og TB hadde hatt noen som helst form for kontakt, før og og etter 31.10.18, så hadde vel politiet klart å finne ut av dette? Og om TB er så kriminell som enkelte her hevder, ville det ikke da vært naturlig at han ble fulgt nøye med på ar ORG/ØKO i Oslo?

Spekulasjonene her faller bare sammen, uansett hvor mye godvilje man legger til.
Jeg tror ikke th er så teknologisk tilbakestående som han vil ha det til. Han har nærmest solgt inn denne inkompetansen ved å gi aeh sin smarttelefon og gå over til en gammel nokia seniortelefon. Skylder på ru og hans miljø. Er du enig i at th har en finger med i sin kones død eller mener du han er helt uskyldig.
Citera
2021-06-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
...i tillegg til The book of Mormon kvelden før.
Med andre ord, enda en villedning
Citera
2021-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dette at han utrykket misunnelse på at TH har tjent på Monero. Kan være en måte å si, at han selv ikke sitter med de 14900 Monero TH overførte til en eller annen Monero lommebok sommeren 2019.
ths lommebok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in