2021-06-20, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag tror regeringen fälls, positionerna är allt för låsta och det är för kort tid kvar. Tonläget har snarast höjts under dagen.

Inga förhandlingar pågår ju heller mellan C/S och V.

Mitt tips är presskonferens imorgon klockan 09:00 där Löfven meddelar att han avgår.
Han kommer senast hålla en presskonferens ikväll om han avgår eller utlyser extra val. Klockan 9 imorgon påbörjar debatten och då kommer folk redan sitta i kammaren eller vara på väg.
Citera
2021-06-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Jag tror det bästa är att låta den här regeringen sitta kvar till nästa val 2022 och jag hoppas det blir så.

SD och V är idioter.

Och S är inga idioter då? Haha. Titta hur Sverige ser ut, vad är det vi behöver mindre av? Invandring får arabvärlden. Vem vill sätta stopp för detta? SD.
Citera
2021-06-20, 15:09
Medlem
Citat:
Jag tror det bästa är att låta den här regeringen sitta kvar till nästa val 2022 och jag hoppas det blir så.

SD och V är idioter.

Egentligen är det L ovh C som är idioter när de försöker utestänga partier. Hade man från början vågat ta ställning för SD eller V som stödparti hade detta aldrig hänt.
Citera
2021-06-20, 15:10
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag tror regeringen fälls, positionerna är allt för låsta och det är för kort tid kvar. Tonläget har snarast höjts under dagen.

Inga förhandlingar pågår ju heller mellan C/S och V.

Mitt tips är presskonferens imorgon klockan 09:00 där Löfven meddelar att han avgår.

Politisk historia skrivs.
Citera
Avslutad
En sjuk sak med dessa nybyggda lägenheter är ju också följderna som dom enorma hyrorna redan får. Inga normala arbetare har råd att bo i dessa när en hyra för en liten bostad är på 10-15.000 kronor i månaden.

Det har inneburit under lång tid att migrationsverket och socialen i kommunerna placerat asylsökande i dessa nybyggda dyra lyxiga lägenheter. Det är ju helt sjuka förhållanden att det är så.
Citera
Medlem
Inte en chans att Löfven faller.
Politikern går snart på lång semester.
Faller löfven o regeringen innebär det nog att politikerna måste skjuta på sin semester.
Kommer aldrig hända.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Den äckliga murveln tycker ingen synd om

Många är chockade o förvirrade av att V plötsligt sätter hårt mot hårt.
Speciellt mediakåren som enbart sett V som en social assosiar og vikt som håller S dekorativt till vänster.

Småmyset där V sålde sin politiska integritet till S på hemliga papperslappar är nu borta.

Detta är nu möjligt för att S är sårbara o mottagliga för påtryckningar. Om V nu inte viker sig så har de lärt S att de ska tas på allvar o inte förgivna.

Sverige bryts ned i mindre bitar.
Tonen kommer bli allt mer hätsk.
De stora samhälls problemen växa sig större.
Citera
2021-06-20, 15:11
Avstängd
Takpapps avatar
Jag tror faktiskt att Löfven tycker att om han nu ska bli den förste statsministern att bli fälld i en misstroendeomröstning så är det bra att det är just V som dragit igång det. För då kan han i tid och evighet skälla på dem för att de varit svartfötter som svikit vänstern. Trots att det nu var tokliberalernas politik han föll på.

Så att han skulle avgå innan omröstningen är uteslutet.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Egentligen är det L ovh C som är idioter när de försöker utestänga partier. Hade man från början vågat ta ställning för SD eller V som stödparti hade detta aldrig hänt.

SD och V representerar nästan 30% av Sveriges befolkning, i en demokrati så borde 3,3 miljoner människor höras.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Annie hade en egen agenda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag är emot marknadshyror. Detta då majoriteten av hyresgästerna inte har råd o måste få bidrag.

Att öka hyreslägengetsbeståndet är att öka utbetalningarna av bidrag. O det är åter medelklassen som sköter sig som ska betala.

Ska man syresätta Stockholm så är det lägenhetshotell för specialkompetens som behövs. O låt hyran bli en förmånlig löneförmån. Alla nöjda.

Jag är emot marknadshyror jag också.

Men inte så mycket för att jag inte kan se fördelar med det, utan mera för att det inte finns nån fungerande marknad för hyresrätter. Ett fåtal stora kommunala aktörer som sitter på ett oligopol.
Citera
Medlem
Citat:

SD och V är nyttiga idioter.

Varför skulle det vara det bästa? Kan vara så att de är nyttiga idioter - men det verkar ju alla partier vara mer eller mindre. Nä upp med bollarna i luften - det kan inte bli värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in