2021-06-20, 15:03
Medlem
Erik Östs avatar
Jag sätter några bira på kylning och inväntar kl 10:00 imorron !(jag har semester)
Ska bli kul att se antiklimax i underhållningen!
Citera
2021-06-20, 15:04
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Endast 24% av C-väljare stödjer marknadshyror.

Källa?

Nu är det ändå C väljare vi pratar om här så jag tror man ska vara försiktig med att hoppas på att de ska överge C pga detta, de vet ju knappt vad de själva heter
Citera
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt inte att det överhuvudtaget är möjligt att "omstörta" Sverige mer än vad den nuvarande regeringen redan gör.

Jag tror det bästa är att låta den här regeringen sitta kvar till nästa val 2022 och jag hoppas det blir så.

SD och V är nyttiga idioter.
Senast redigerad av Yayoi 2021-06-20 kl. 15:09.
Citera
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag sätter några bira på kylning och inväntar kl 10:00 !(jag har semester)
Ska bli kul att se antiklimax i underhållningen!

Samma här, brukar normalt sett inte vara vaken vid den tidpunkten men imorn ska jag vakna extra tidigt för att fira
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Mer snurrigt i hennes huvud i så fall...kanske av för mycket rödvin

Det kanske klarnar om hon inmundigar en snorkuse?

Det säger en del om nivån när en tidning fortfarande har prenumeranter när den enda analys dess inrikespolitiska kommentator kan komma med är att det är så snurrigt så hon inte förstår vad som skett...
Citera
2021-06-20, 15:05
Bannlyst
Bra att Nooshi hängde ut Morgan Johansson som otrevlig och förolämpande, regeringskrisen är delvis dvärgens fel 👮🏽‍♀️😂😂😂✌️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skillnaden är att v stöds av flyktingar medan Sd Stöds av svenska män som ska betala flyktingarna.
Dom andra vänsterpartierna har ju satt stopp för invandring övriga norden.
Endast Sverigenu kvar!

Du har förstås rätt i att de ser diametralt olika på migration. Men alla röstar inte på sd så mycket för att de stödjer deras politik per se -eller ens vet då mycket om deras politik -utan av rent missnöje mot dagens politiska system och hur de känner sig osynliggjorda. Dessa har tidigare i princip bara kunnat ventilera detta missnöje via sd men nu har de alltså v också.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Exakt. Bara miljonärer kommer att kunna bo på Södermalm om C får som de vill.
Är det ett problem då?

Om det nu är så attraktivt att bo nära mångkulturen så är det väl rimligt att de som betalar mest får göra det.

Annars borde auktioner förbjudas i Sverige. Och det har det väl inte varit tal om.
Eller driver V och SD ett förbud mot auktioner?

Verkar väldigt oseriöst att vara emot fri prisbildning för hyresrätter men säga ja annars.
Citera
2021-06-20, 15:06
Medlem
Kan du höja rösten lite? Ha Ha det bet inte på Dadgostar det minsta, tvärtom. Vänsterpartisten svalde ett helt glas med vatten innan hon var klar. Viste det skulle komma något rejält efter Jonas Sjöstedt. Men oj vilken sanslöst bra tillpassad tillbakahållenhet. Det där kommer ge utdelning. Statsministern orkar ju inte tänka klart längre. Annie Lööf i bondeförbundet liknar mer och mer en rödfärgad rädd gris.

ND är ju en vinnare innan något har hänt. (Här har Åkesson mycket att lära).
Citera
2021-06-20, 15:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Endast 24% av C-väljare stödjer marknadshyror.

Joo...

Jag blir att undra om C har "viktiga sponsorer" som tex Skanska eller liknande.., i.o.m att C kör på detta spår..
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Min känsla är att detta kommer att sluta med ett stort antiklimax.

Jag tror regeringen fälls, positionerna är allt för låsta och det är för kort tid kvar. Tonläget har snarast höjts under dagen.

Inga förhandlingar pågår ju heller mellan C/S och V.

Mitt tips är presskonferens imorgon klockan 09:00 där Löfven meddelar att han avgår.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Sabuni har skitit rejält i det blå skåpet nu...
Med hennes ståndpunkt kan hon glömma stödröster från M nu.

Jag får en känsla av att hennes position försvagats - storstadsliberalerna är för starka. Som hon den vansinniga kvinnliga LUF:aren från Göteborg som försvarar kusingifte. "Man ska få gifta sig med vem man vill". Om Sabunifalangen varit starkare hade hon hållit tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in