Borgarna och kommunisterna i samma sandlåda och Löfven som den ende vuxne i närheten. Tråkigt men sant. Han spelar sina kort väl, sin verbala oförmåga till trots.
Det var ju inget tillmötesgående alls idag. Var ju ren bluff. Exakt som löneförhandling i offentlig sektor. Du kan förhandla om en löneökning på 50 eller 60 kronor. Ramen är redan satt. Plus att motparten har trumf.
Jag tror inte att hon klarar av prestigeförlusten. Vad vi ser är en catfight mellan Nooshi och Lööf och ingen kommer att ge sig. Helt enkelt för att kvinnor inte är realister eller sysslar med kompromisser. När de faktiskt har verklig makt.
/Johan
Klart det var, att ändra sig från det ena till det andra är att gå V tillmötes även om det var försent och inte riktigt de V ville. Lööf har mjuknat helt klart när det kommer till V
Lena Melin spelar fortfarande dum i huvudet. Hon fattar fortfarande inte vad Vänstern vill även när intervjuvaren i AB TV ställer frågan rakt på. Hur enkelt som helst att förstå om man vill.
Dom säger alltid att dom inte vill förhandla via media, men det är ju det dom gör nu.
Låter som om dom inte haft några möten alls senaste dagarna 🤷🏻♂️
Människor kan byta efter att ha insett mer om livet och verkligheten.
Jag var inte nyliberal när jag var 20. Men i takt med att jag insett mer så har jag rört mig högerut.(Fanns inte så mycket information på den tiden. Unga nu har i sig bättre möjligheter att vara informerade. Men jag vet inte om om tar de möjligheterna).
Mina jämnåriga då röstade inte baserat på fakta.
Ett byte från L till C är nog ganska litet för de flesta. Visst är dom olika i vissa frågor. Så bör det vara mellan partier.
Den som röstar på L kanske inte har en 100% match med partiet. Och matchen kanske är kanske bara marginellt sämre mot C.
Jag har för mig att det varit tal som samgående mellan C och L för länge sedan.
Jag utgår från respektive etablerat partis partiprogram. Det gör väl alla? Eller är jag helt ute och sneseglar nu?
Det som skrivs i media är ju mest populistisk chimär.
Förmiddagens utspel gick inte alls V till mötes. Enligt Dadgostar hade V dessutom redan gjort klart för Löfven innan presskonferensen att detta inte räckte.
Nä, men Lööf mjuknade och ändrade lite på de. Skulle hon aldrig göra för SD. Så det vi ser nu är en omvandling som kommer sluta med att Lööf kommer börja acceptera V allt mer