2021-06-20, 12:47
Medlem
RonPaul2008s avatar
Hur är det möjligt att Kina enbart har 4636 individer som avlidit i Covid19?
Citera
2021-06-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
1413 ovaccinerade personer hamnade på sjukhus
84 vaccinerade personer hamnade på sjukhus
De smarta antivaxxarna tror typ att det är en ren slump. Asså man bara dör när man inser hur körda de är

det är fortfarande 84 vaccinerade
Citera
2021-06-20, 12:50
Medlem
Citat:
De smarta antivaxxarna tror typ att det är en ren slump. Asså man bara dör när man inser hur körda de är
samtidigt är det bara väl 20% (?) av hela befolkningen som är fullvaccinerade . Så det är ju fortfarande en större mängd ovaccinerade som utgör underlaget för smittade.
Citera
2021-06-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är egentligen inte särskilt svårt, det är bara vårt FHM som tycker att allt är omöjligt.
Det är svårt, FHM ska värna allas hälsa, inte bara det fåtal, 0.15%?, som kan dö av detta. Det enda de behöver lista ut är hur mycket man kan tillåta för att den uppenbart felorganiserade inta skall ”kollapsa”.
Citera
2021-06-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Hur är det möjligt att Kina enbart har 4636 individer som avlidit i Covid19?

Kommunistdiktaturen censurerar och mörkar, därav denna pandemi bl a. Kina mördar sin egen och andras befolkningar med sin medeltida djurhållning. Dock är deras dödliga luftföroreningar ett betydligt större problem än pandemin.
Citera
2021-06-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Kommunistdiktaturen censurerar och mörkar, därav denna pandemi bl a. Kina mördar sin egen och andras befolkningar med sin medeltida djurhållning. Dock är deras dödliga luftföroreningar ett betydligt större problem än pandemin.

De är också ofria robotar som lyder statens minsta vink vilket underlättar för att begränsa smittan. Ett föredöme för kommunisterna, majoriteten i den här tråden.
Citera
2021-06-20, 13:16
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Nästan en tredjedel av de som avlidit av deltan i UK är fullvaccinerade.
Almost one third of people in the UK who have so far died from the Indian variant had received both their vaccinations.

A new report from Public Health England (PHE) shows out of the 42 British people known to have died with the Delta variant, 12 of them (29%) were fully vaccinated with two doses.
https://metro.co.uk/2021/06/14/12-people-who-died-of-indian-covid-variant-in-uk-were-fully-vaccinated-14765923/

Jag kan ju tycka att vaccinet funkar sådär. Hade man inte vaccinerat så skulle säkert fler avlidit. Men att bland de avlidna i UK så är en tredjedel full vaccinerade tycker jag är i lite väl mycket, jag hade förväntat mig ett bättre resultat. Men en så länge är detta i början så vi får väl följa detta med spänning.

Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
samtidigt är det bara väl 20% (?) av hela befolkningen som är fullvaccinerade . Så det är ju fortfarande en större mängd ovaccinerade som utgör underlaget för smittade.
Nej nästan hälften är fullvaccinerade i Storbritannien. 45,8%
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-vaccin/
Citera
2021-06-20, 13:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är svårt, FHM ska värna allas hälsa, inte bara det fåtal, 0.15%?, som kan dö av detta. Det enda de behöver lista ut är hur mycket man kan tillåta för att den uppenbart felorganiserade inta skall ”kollapsa”.

Siffran skulle vara betydligt större än så, om hundra procent smittats.

Dessutom: alldeles då i början, när Tegnell obstruerade och förhalade alla förslag om att stoppa flyg, sätta upp karantänanläggningar och testa folk vid gränserna, testa återvändande sportlovsresenärer från Alperna o.s.v. - så visste man inte hur farligt det var. Det gick ju redan då runt klipp från Kina, där till synes friska människor plötsligt bara stupade på gatorna (vilket förmodligen var fejk men det kunde ingen veta då), och videos från överbelagda IVA-avdelningar i norra Italien, samt skräckberättelser från läkare och sjuksköterskor där (som var sanna).

Det hade inte spelat någon roll om det hade varit en sjukdom som var lika smittsam som mässlingen och lika dödlig som böldpesten. Tegnell skulle ändå ha bestämt att det måste vara öppna gränser, man får inte ha några reserestriktioner, testning ska vara frivilligt, karantän kan bara rekommenderas men inte påtvingas någon, smittspårning är meningslöst... Tänk vilket blodbad det skulle ha blivit i Sverige, om sjukdomen visat sig vara så illa!
Citera
2021-06-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

59% av den vuxna befolkningen i UK
Citera
2021-06-20, 14:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
det är fortfarande 84 vaccinerade
Jamen herregud det är ju typ exakt vad som uppgivits i effektivitet? Asså man undrar faktiskt vad ni antivaxxers håller på med? Kan ni inte ens grundskolematematik eller?
Citera
2021-06-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nästan en tredjedel av de som avlidit av deltan i UK är fullvaccinerade.
Almost one third of people in the UK who have so far died from the Indian variant had received both their vaccinations.

A new report from Public Health England (PHE) shows out of the 42 British people known to have died with the Delta variant, 12 of them (29%) were fully vaccinated with two doses.
https://metro.co.uk/2021/06/14/12-people-who-died-of-indian-covid-variant-in-uk-were-fully-vaccinated-14765923/

Jag kan ju tycka att vaccinet funkar sådär. Hade man inte vaccinerat så skulle säkert fler avlidit. Men att bland de avlidna i UK så är en tredjedel full vaccinerade tycker jag är i lite väl mycket, jag hade förväntat mig ett bättre resultat. Men en så länge är detta i början så vi får väl följa detta med spänning.

Nej nästan hälften är fullvaccinerade i Storbritannien. 45,8%
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-vaccin/

Betänk att de som just nu är fullvaccinerade i de flesta europeiska länder är +70. I England är dessutom grundfolkhälsan katastrofal efter 40-50 år på puben med fish and chips som huvudföda. Hade varit intressant att se BMI på de som dött trots fullvaccination
Senast redigerad av Neverever31 2021-06-20 kl. 15:01.
Citera
2021-06-20, 14:19
Medlem
Citat:
Jamen herregud det är ju typ exakt vad som uppgivits i effektivitet? Asså man undrar faktiskt vad ni antivaxxers håller på med? Kan ni inte ens grundskolematematik eller?
lägg av med antivaccin snacket det är så urvattnat men det tar inte bort att det fortfarande innefattar 84 vaccinerade.. så jäkla 100 är det inte som ALLA verkar vara invaggad att tro...

missinformationen att det är 100% säkert och effektivt måste suddas ut! polarisering och censuren kring detta är vansinnigt

som tidigare nämnt jag är inte för och jag är inte emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in