Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Nej jag får erkänna att jag underskattat Dadgostar. Hon har mer stake än vad jag trodde. Jag hade dock trott att "mästerförhandlaren Löfven", dvs. S-strategerna i bakgrunden, skulle vara lite smartare än så här och inte sätta Löfven i en presskonferens med ett förslag som man inte stämt av med V och som av kommentarer igår från Dadgostar var dömt att misslyckas på förhand.
S har tillräckligt stort inflytande över HGF för att få dem att komma överens med fastighetsägarna om ett avtal liknande pkt 44 i JA utan att den punkten behöver ligga kvar i bakgrunden som ett hot. Bara att muta ansvarig korrupt sosse i HGF om vad man behöver komma överens om för att göra C nöjda och V hade blivit upplurade på läktaren.
Bråket handlar inte om det längre. Bråket nu handlar om vad som händer om förhandlingarna mellan parterna
inte går bra.
Enligt JÖK ska JÖKens avtal då gälla. Detta ville Dadgostar explicit
inte ha med som grund. På den punkten har inte Stefan, Annie eller Dadgostar ändrat position.
I presskonferensen påpekade flera reportrar detta för Löfvén och Lööf men dom undvek att svara på det och sa "parterna får ju förhandla". Spelade dumma och trodde Dadgostar skulle svälja det.
Löfvén och Lööf har inte blidkat V. Dom gjorde ett lamt försök att få det att framstå så.