2021-06-20, 11:59
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Landet står inte stilla utan en regering.

Ja, på sikt skulle de nog de flesta föredra det eftersom det på längre sikt sannolikt innebär mer inflytande. I rådande läge kommer de kroniskt bara vara en dörrmatta. Vill man ha det så är det ju lika bra att upplösa partiet och lägga sin röst på S istället.

Mer inflytande efter de bränt alla broar till rödgrönt samarbete? Tror du att Löfven kommer förlåta detta lol, skulle jag fan aldrig gjort. Det är trots allt människor vi snackar om.

Du tänker de ska bli bundis med Jimmie och Kristersson sen i nya regeringen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippkortet
Jag UPPREPAR.

ANNIE LÖÖF avslutar PK med att säga att JÖK slöts för att utesluta inflytande från Sverigedemokraterna i svensk politik. Alltså inte V. Hon skriver om historien i direktsändning och kläcker tidigare också ur sig att det är L som sagt att V inte ska ha inflytande.

C har alltså inget emot att V har inflytande i svensk politik! Detta kastar omkull det mesta nu i svensk politik.

Hon har aldrig skämts för att skriva om historien innan heller så det kommer ske om och om igen. Totalt skamlös är hon.

När parhästen L är borta så hon bjuder in V i finrummet på bästa sändningstid. Hon hoppas nog på att V ska förstå att de har en chans efter nästa val och acceptera hyresfrågan nu med någon krystad motivering.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men verkar inte regeringen velig? Har jag uppfattat det fel när jag tycker att regeringen verkar handlingsförlamad och alltid alltid tar fram vapnet "förhandlingar".

Vi behöver mer stake och någon som pekar med hela handen.

Sossarna ser ut som förlorare, men jag kan ha fel, jag är ingen analytiker.

Det är väl bara att titta på situationen vi står inför. S och övriga regeringspartier vet att dom sitter jävligt löst och då är det svårt att förhandla från styrka. Hade man haft egen majoritet hade snacket från riksdagen sett väldigt annorlunda ut.
Citera
2021-06-20, 12:00
Avslutad
Det som kommer avgöra är Hyresgästföreningen svar. Om de är villiga att gå in i förhandling (Fastighetsägarna har förstås redan sagt ja), då kan V få svårt att argumentera för att stå i vägen för en förhandling.
Citera
2021-06-20, 12:00
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Varför lägger ni ens energi på detta?
Det är bara en chans för V att synas lite..
Ja. Detta handlar i huvudsak om att V skall få utrymme i media. Och det får dom ju.
Citera
2021-06-20, 12:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Hon har aldrig skämts för att skriva om historien innan heller så det kommer ske om och om igen. Totalt skamlös är hon.

När parhästen L är borta så hon bjuder in V i finrummet på bästa sändningstid. Hon hoppas nog på att V ska förstå att de har en chans efter nästa val och acceptera hyresfrågan nu med någon krystad motivering.

Tänker du på denna? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-skickar-folk-gamla-skor-till-centerpartiet?fbclid=IwAR1XkP1UA4ZA1MgO8bTzJpiBCS4 ZuQxmwOBmwk6GB vjbI82qF5nXyuR-oJQ
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Det blir bara kaos när man har blattar i Svensk politik som Dagostar eller vad hon heter..

Vad menar du? Dadgostar gör ju precis vad hon skall, står upp för sin och sitt partis politik. Till skillnad från den impotente Sjööstedt som lallade med och inte kunde vänta med att kasta sig framför S för att vara deras dörrmatta.
Eller var du Stefan Löffën som du räkande som "blatte"? Han är ju som känt bortbyting.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror inte det här var rätt beslut av L.

Sabuni kanske har is i magen. Hon insåg redan före presskonferensen att V aldrig kommer att köpa detta och att den här regeringen, och därmed Jöken, är historia. Då är det klokt att i efterhand framstå som den som inte bröt ett ingånget avtal.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Lena Mellin på Aftonbladet kör på samma narrativ just nu... "Vi är mitt i en pandemi!". Fy fan vad tröttsamt!

Vi är inte i början av pandemin. Vi ser ljuset i slutet av tunneln enligt Stefan Löfven.
Citera
Medlem
Klart man ska stå upp för sin egna politik i första hand, problemet i svensk politik är väl för fan att ingen faktiskt håller sina löften eller står upp för vad de tror på. Helt sjukt att folk tycker att V gör fel. Ut med Löfven som är den sämsta statsministern någonsin.

Jag röstar SD eller AfS så jag är inte någon V-anhängare.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som förvånade mig var att ingen enda journalist ställde nyckelfrågan: Varför ska fastighetsägarna gå med på ett avtal när de vet att de får sin vilja igenom om det inte sluts något avtal?
Jag önskar jag kunde säga att jag var förvånad.

Men visst. Oerhört svagt. Detta var en uppenbar fråga och ett problem med förslaget som omedelbart identifierades i tråden.
Citera
2021-06-20, 12:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja. Detta handlar i huvudsak om att V skall få utrymme i media. Och det får dom ju.

Detta handlar om att Regeringen går emot en av vänsterpartiets mest centrala frågor. Varför skriver du fortfarande i tråden när du blivit dumförklarad av 90% av övriga skribenter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in