2021-06-20, 11:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Löfven är fenomenal. Kommer sitta längre än Erlander. Vänsterpartiet ville ha med HGF i förhandlingarna, så nu har de fått sin out.

Hahaha han har ju extrema svårigheter att uttrycka sig, svamlar, stakar sig, upprepar samma ord om och om igen utan att få fram något.
Citera
Medlem
Nooshi svarar bra på twitter.
"Det blir en förhandling under hot där hyresgästerna förlorar"
Citera
Medlem
Löfven är ingen mästerstrateg. Han spelar väldigt grunt och framförallt fult. Idag är han good guy, titta hur reasonabel jag är nu, då måste ni vara de onda.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Annie Lööf tar kommandot och grejar det här. Sen försvinner v.
Citera
Medlem
Varför lägger ni ens energi på detta?
Det är bara en chans för V att synas lite..

De kommer vika ner sig och Stefan kommer få sitta kvar..

Liberalerna visade dock att de inte är att lita på..
Så ge fan i att stödrösta på det skitpartiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Steffe sitter kvar

Bra, låt valet nästa år avgöra.

Man kan ta förgivet att V redan godkänt förslaget.
Citera
2021-06-20, 11:19
Medlem
Dadgostar just nu: "Oseriöst och politisk teater för att förhala processen"
Citera
Medlem
Loels avatar
V's bluff är synad....ska de trots det betta allt?
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det här kan inte V godkänna?? Parterna skall förhandla???? Är ju typ ingen skillnad från för en dag sedan?????

V hade lagt sig platt för länge sedan om Sjöstedtarn varit kvar. Men men nuvarande Führerin så blir det nog svårare. Jag tror nog allt fler inom vänstern är trötta på Löfvêns flumsnack.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag misstänker att Dadgostar inte går med på detta. Allt hänger på hennes mod. Jag kan inte se att något har förändrats. Man kallar nu "samtalen" för "förhandlingar" vilket det inte är då om de misslyckas så gäller ursprungsförslaget och man genomdriver marknadshyror som tänkt.

Jag hade iaf inte köpt detta.

Fast V kommer kortsiktigt att förlora om de fäller regeringen. Vänstern kan absolut inte ingå i en konservativ falang och inte heller stödja en sådan samtidigt som man gjort sig omöjlig att sitta i en rödgrön regering.
Citera
Medlem
beer-goggless avatar
Har någon en källa på att V har ENDAST haft som krav att HGF skall involveras (vilket SL nyss med kraft sa)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
V kommer att acceptera, det finns ingen annan väg. De ville ha förhandling och de får (hyresgästföreningen) vara med och förhandla om en lösning.

Precis. Även om det är tydligt för alla att Hyresgästföreningen förhandlar under pistolhot så har V tidigare sagt att de släpper misstroendet om HGF får vara med i förhandlingen. Att nu igen säga att det inte räcker skulle få V att framstå som gnälliga och petiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in