2021-06-20, 11:56
Medlem
Men verkar inte regeringen velig? Har jag uppfattat det fel när jag tycker att regeringen verkar handlingsförlamad och alltid alltid tar fram vapnet "förhandlingar".

Vi behöver mer stake och någon som pekar med hela handen.

Sossarna ser ut som förlorare, men jag kan ha fel, jag är ingen analytiker.
Citera
2021-06-20, 11:57
Medlem
Perestrojkan har kommit till Sverige. Jössen vad hon dominerar. Som att se Neymar spela korpfotboll.
Citera
2021-06-20, 11:57
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Går V med här förlorar de all trovärdighet!!

Hur många menar att V har någon som helt trovärdighet att förlora?
Citera
2021-06-20, 11:58
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Det blir bara kaos när man har blattar i Svensk politik som Dagostar eller vad hon heter..

Nooshi är en vettig blatte dock. En av få.

Vänsterpartiet har många korkade, anti-vita blattar men Nooshi är absolut inte en av dem.

Om hon inte viker sig nu, dvs.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Jo. S+MP+C+L+M+KD blir en majoritet.

Inte en chans att det kommer dit.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Det här kompromissförslaget är i praktiken inte värt ett jota. All makt läggs hos fastighetsägarna, som enbart behöver vänta ut deadline.

Köper V det här så är dom grundlurade.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Är väl bara för kommunisten att balansera detta med att kommer parterna inte överens om nåt som inte är i linje med utredningsförlaget så fäller vi regeringen i september.

Förhandlingarna skulle ju såklart ha skjutits upp eller dragit ut på tiden. Hade Vänsterpartiet fått vänta tills säg februari 2022 hade misstroendevotumet blivit helt verkningslöst eftersom det hade legat så nära inpå ordinarie val. Journalisterna hade frågat: "Varför väljer ni att fälla regeringen nu när det ändå snart är val?"
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Exakt hur kompromissen ska se ut lämnar jag till S strateger att fundera ut. Men ett av Dadgostars alternativ som hon accepterade var att det skulle inledas förhandlingar där HGF ingår. Det finns gott om korrupta sossar i HGF som Löfven kan nyttja och utlova till C att förhandlingarna kommer resultera i något som i slutändan liknar utredningens förslag. I värsta fall får han väl lova Annie Lööf något ytterligare vid sidan av så hon blir nöjd trots att han till synes gett inflytande till V.

Såg du presskonferensen nyss? Tror du fortfarande på detta själv? Dadgostar replikerade i princip "fuck you" på twitter och kallade det politisk teater.

Måndag morgon närmar sig och det ser illa ut för svetsarn....

Citat:
Ursprungligen postat av bzo
"lämnar jag till S strateger att fundera ut"
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2021-06-20 kl. 12:04.
Citera
Medlem
Jag blir spyfärdig när jag hör Annie prata om oheliga allianser där Vänsterpartiet nu krokar arm med SD. Var det inte så att Centerpartiledaren innan förra valet själv lovade att äta upp sin högra sko om hon skulle stödja en Socialdemokratisk regering? Det kallar hon att ta politiskt ansvar…
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Inte en chans att det kommer dit.
Jo, därför att övergångsregeringn kommer lägga det förslaget.
Citera
2021-06-20, 11:59
Medlem
Varför börjar fanskapet yra om pandemi? Har inte med saken att göra.

Jävla dåre!
Citera
2021-06-20, 11:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Seething vänsterstolle?
Tror du missförstår mig lite här. Vad jag menar är att det är galet att "intresseföreningar" med begränsat antal medlemar, ska få avgöra politiska beslut som berör alla i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in