Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Som jag har försökt förklara tidigare så kan alla potentiella GMs avfärdas med den logiska kedja du här knyter. Om man utgår från att en GM ska passa in på varje givet vittnesmål, så måste GM ha bytt kläder ett antal gånger. Och det gäller ju då oavsett vem som är GM. Att argumentera mot SE-hypotesen med denna sorts logik låter säkert bra i den första ansatsen, innan man greppar att ingen GM kan passa in på samtliga vittnesmål, och att vi pga de spretiga vittnesuppgifterna aldrig kan jobba med uppgifterna på det sätter.
Ja, det skrev jag till honom för länge sen (nedanstående post), men samma argument har en tendens att återkomma om och om igen, repetitivt och tjatigt ...
https://www.flashback.org/sp74431062
För att jag själv skall vara intresserad av en diskussion så måste den leda framåt och det mesta i denna tråd gör inte det.
Det handlar mest om retorik och att försöka påverka personer
Personer som jag inte ens tror existerar.
Är det tänkt att de ska svänga över och anamma den egna åsikten ?
Såna som inte tror på SE-teorin, men byter fot eller tvärtom, sådana som tror på SE som misstänkt men som plötsligt skulle ändra sig?
Hur många sådana har vi sett i den här tråden ?
Det skulle MÖJLIGEN röra sig om personer som inte känner till fallet så väl och nyss kommit in i tråden , men vad är det egentligen VÄRT att påverka någon som inte vet ett smack om ämnet - det finns ju alldeles för mycket att ta ställning till innan man kan komma till en VÄLGRUNDAD åsikt och FRAMFÖR ALLT :
Vill en sådan person fördjupa sig kan han/hon ju läsa BAKÅT i tråden då samma argument kommer tillbaka 1.000.000 gånger.
Det som är värt något för MIG (när det gäller det mesta) är att SJÄLV lära mig och fördjupa mina resonemang/kunskaper ...
Följaktligen tycker jag att hålla på och käfta här är närmast complete "waste of time".
En massa energi för ingenting ...
Vad jag däremot tänker göra vid tillfälle är att sammanfatta de saker jag tycker talar FÖR SE som GM/inblandad. Så som jag ser det ...
Då kan ju andra se nyckelpunkterna i hur JAG resonerar utan att läsa 200 av mina inlägg (om de mot förmodan skulle vara intresserade

) ...
Jag tänker att det skulle vara kul att se motsvarande för andra också : inte repetitivt tjatande utan sammanställt så att man kan se hur andra tänker och vilka punkter de tycker är viktiga i hur de gör sina bedömningar - varför SE är skyldig eller oskyldig ....
PS vill tillägga att jag inte är övertygad om SE:s skuld men tycker definitivt att han är misstänkt