2021-06-15, 23:13
Medlem
Sperssons avatar
.
Hotels. Com rullar sin nya reklam med "Astrid och Kalle".

Där "Kalle" ser ut att härstamma från inre Afrika.

Går det verkligen inte att göra en reklamfilm med en vit man och en vit kvinna år 2021?
Citera
2021-06-15, 23:15
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ha ha! Bra poäng! Här sker en uppenbar "PK-implosion"... ...hur ska en svart feminist ställa sig till detta? En negress alltså. (får man säga "negress" btw - låter mindre nedsättande än "neger" av någon anledning.).
Det låter artigt att säga libresse, det ligger artigt i munnen
Citera
2021-06-15, 23:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tror att reklamfolk jävlas med tittarna, de kunde tagit en adopterad neger som ser ut försvenskad,
istället valde de en ful neger med stora läppar och skägg som ser ut som ett skogstroll eller från ett amerikanskt getto, dessutom gör han miner och grimaser som om han vore lätt efterbliven.

Med honom finns en svensk kvinna 35 år? , ser ut av vara utbildad, en kvinna mitt i karriären , alltså ingen som jobbar i kassan på ICA eller nån ung tjej som inte vet bättre och vi får veta i filmen att dessa två varit instängda i två års tid alltså med andra ord har hon fått massor med kuk men negern verkar efterbliven så hur orkade hon?
Minskar läpparna? på den adopterade afrikanen i takt med att denne försvenskas menar du?, i jämförelse med dom som lämnats kvar på guldkusten (alltså västkusten i USA?) i afrofrilla . Du har ett säreget kritiskt öga för struntsa....detaljer!

Jag har något emot reklamfilmen i fråga ur en demografisk representationssynpunkt, oavsett om reklammakarna slänger in 200 olika adoptivbarn eller om dom ska föreställa brytande asylanter...så är det nästan lika illa då ingendera av dom är vita & därigenom kan dom inte vara skyltfönstret utåt, ty varför ska adopterade som inte gjort nått ont klumpas samman med massinvandringen, därigenom kan man inte vara färgblind i dessa mörka tider.
Jag är alltså föredömligt känslokall medans du värnar om liberala kulturella om-värden trots
det diastoliska övertrycket
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-16 kl. 00:23.
Citera
2021-06-16, 14:24
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Minskar läpparna? på den adopterade afrikanen i takt med att denne försvenskas menar du?, i jämförelse med dom som lämnats kvar på guldkusten (alltså västkusten i USA?) i afrofrilla . Du har ett säreget kritiskt öga för struntsa....detaljer!

Jag har något emot reklamfilmen i fråga ur en demografisk representationssynpunkt, oavsett om reklammakarna slänger in 200 olika adoptivbarn eller om dom ska föreställa brytande asylanter...så är det nästan lika illa då ingendera av dom är vita & därigenom kan dom inte vara skyltfönstret utåt, ty varför ska adopterade som inte gjort nått ont klumpas samman med massinvandringen, därigenom kan man inte vara färgblind i dessa mörka tider.
Jag är alltså föredömligt känslokall medans du värnar om liberala kulturella om-värden trots
det diastoliska övertrycket

Nej men de flesta adopterade negrer har korta frisyrer för att passa in och är rakade, jag har bara sett sådana, kanske finns andra också.
Med läppar så menade jag inte att operera de utan helhetsintrycket med skägg, ovårdad frisyr + läppar och skratt passade in in i min bild, dessa negrer som kommit till Sverige är oftast väluppfostrade och deras föräldrar är inte svenska WT utan är välutbildade och sådana negrer har fått erfara mer svensk kultur och sedvänjor än vanliga svenskar ur arbetarfamiljer.
Citera
2021-06-17, 09:02
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ny vinkling på fenomenet - och undrar om du inte är något på spåret!

Hade f ö ingen aning om offren ang D-gatan och IKEA; karma!

Det är möjligt för jag minns inte att IKEA körde så hårt på negrer i sin reklam när Ingvar Kamprad fortfarande levde, sen efter hans död så blev det massor med negrer, finns massor med exempel i tråden.

Frågan är då om det skedde efter dubbelmordet på IKEA Västerås, då kan det ligga något i det att kan vara Stockholms Syndrom där de säger att "vi är kompisar vi på IKEA och ni negrer, knivhugg oss inte, vi är vänner. Titta vi har massor av era stamfränder i reklamerna, vi lovar vi är vänner, snälla döda oss inte."

Påminner om USAs vurm för islam efter 2001 attackerna, nu får man inte ens kritisera pedofilreligion för att dessa skapare är ett förbannat monster och dess true believers är monster även de. Väldigt lustigt då t.ex. den Amerikanska Marinkåren startades för att skydda handelsfartyg som blev kapade av muslimska pirater som förslavade besättningarna och förda till slavmarknaderna i Nordafrika (på Barbarikusten).
Citera
2021-06-19, 13:01
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Fjällfil kör någon sorts förorts bryta på svenska rap.

PK flickor och Hazarer (lite oväntat att det inte var några negrer med, men rapparbabben kanske är neger?) som springer runt i fjällen.

Reklamen hade laddats upp för 6 månader sen men har nu börjats visas som reklam på Youtube:
Fjällfil- Ren njutning
https://www.youtube.com/watch?v=47Id6MQp8lU

de har t.o.m. kommentarerna öppna för den som vill roa sig lite.
Citera
2021-06-20, 09:43
Avstängd
Men det är ju diskriminering i reklamen.

Vi har massor med thailändskor i Sverige, men de verkar vara tabu i TV-reklamen.

De är duktiga på att laga mat - men är ändå aldrig med i matreklamen.
Citera
2021-06-20, 11:20
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Zmartas senaste reklam. En neger och pursvensk tjej har köpt båt och ger sig ut i skärgården. Hur sannolikt är det att du träffar på en neger som seglar? - Noll. Reklamföretagen förmedlar en falsk bild av verkligheten. Rent patetiskt.
Citera
2021-06-20, 16:23
Medlem
VelvetThornss avatar
Ja, när man väl har sett mönstret går det ej att inte se det längre. Jag tror det var Arla eller liknande som hade en reklam nyligen där det klipptes mellan en massa olika människor som stod och lagade mat i köket. Vit, vit, vit, vit, vit, vit, vit, BOOM, en svart man i en halv sekund. Som på beställning. Är det möjligen så att reklambyråerna har en viss mångfaldskvot de måste uppfylla?

Den mest verklighetsfrånvända reklamfilmen jag sett var när en svart mamma skulle skjutsa sina avkommor till ishockeyträningen. Minns dock inte vilket företag det var.
Citera
2021-06-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Den mest verklighetsfrånvända reklamfilmen jag sett var när en svart mamma skulle skjutsa sina avkommor till ishockeyträningen. Minns dock inte vilket företag det var.

Skoda. Tror dock inte de kör den hemma i Tjeckien även om de ju är ett hockeyland precis som Sverige...
Citera
2021-06-20, 19:12
Medlem
VelvetThornss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Skoda. Tror dock inte de kör den hemma i Tjeckien även om de ju är ett hockeyland precis som Sverige...

Så var det ja. Nej, det är väl högst osannolikt att tjeckerna skulle acceptera något sådant.

Jag minns för övrigt en bekant från Mellanöstern som var i Sverige och pluggade ett år. Han var ytterst förvirrad och fattade inte varför det var en massa araber och negrer i reklamerna. Han ville ju se blonda lintottar och vikingar när han var här.
Citera
2021-06-20, 20:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Folkhälsomyndigheten gör reklam för fortsatt vaccinering.

Tre glada personer träffas "som vanligt igen" i entrén till en lägenhet. Kanske ska de ha fest?

En manlig neger.

En manlig svartmuskig MENA.

En blond kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in