2021-06-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Är det idiotiskt att ge henne korrekt information om varför hon inte fick jobbet? Om hon nobbas av alla arbetsgivare men ingen säger som det är går hon genom livet utan att känna till varför hon nobbas.

Ja, det är idiotiskt att skriva som hen gjorde. Hur kan du inte inse det? Få arbetsgivare är idioter, så flickans utseende kommer inte att hindra henne att få ett jobb.
Citera
2021-06-20, 09:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Ja, det är idiotiskt att skriva som hen gjorde. Få arbetsgivare är idioter, så flickans utseende kommer inte att hindra henne att få ett jobb.

Så det är bättre att hon får nobben av arbetsgivare efter arbetsgivare utan att få veta orsaken? Hon har uppenbarligen sökt jobb ett bra tag utan att få något.
Citera
2021-06-20, 09:39
Medlem
Citat:
Så det är bättre att hon får nobben av arbetsgivare efter arbetsgivare utan att få veta orsaken? Hon har uppenbarligen sökt jobb ett bra tag utan att få något.

Det var inte formuleringar som osade av välvilja.
Citera
2021-06-20, 09:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det var inte formuleringar som osade av välvilja.

Så orden "konstuppblåsta läppar" var för jobbigt att höra, vilket ord skulle ha använts istället menar du? Jag tycker det var sakligt: "Erfarenheten är att en sådan person inte tar jobbet på allvar". Där fick hon något konkret att jobba med som kan öka hennes chanser att få ett jobb i framtiden. Sanningen gör ont ibland men får hon aldrig höra sanningen får hon inte veta vad hon behöver göra för att få ett jobb.
Citera
2021-06-20, 09:57
Medlem
Citat:
Så orden "konstuppblåsta läppar" var för jobbigt att höra, vilket ord skulle ha använts istället menar du? Jag tycker det var sakligt: "Erfarenheten är att en sådan person inte tar jobbet på allvar". Där fick hon något konkret att jobba med som kan öka hennes chanser att få ett jobb i framtiden. Sanningen gör ont ibland men får hon aldrig höra sanningen får hon inte veta vad hon behöver göra för att få ett jobb.

En anständig medborgare i anständigt samhälle formulerar sig inte som städfirmerepresentanten gjorde i ett sammanhang som detta. Så är det med det.
Citera
2021-06-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Känner flera kvinnor som benämner detta ingrepp som ankläppar för "kuksugarläppar".

I ett fall sa en kvinna till mig att hon skaffat kuksugarläppar efter ingreppet.

Det är inspirerat från porren.
Det visar på psykisk instabilitet och enormt behov av bekräftelse.

Det är en styggelse.
Ja, tänkt att imitera blygdläppar.
Citera
2021-06-20, 10:26
Medlem
Kvinnor är ju fullständigt besatta av utseende.
Sjukligt.
Citera
2021-06-20, 10:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
En anständig medborgare i anständigt samhälle formulerar sig inte som städfirmerepresentanten gjorde i ett sammanhang som detta. Så är det med det.

Sök inte jobb där då om du tycker det, problem solved.
Citera
2021-06-20, 10:39
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är du som skriver att du ”endast är intresserad av resultat”

Men nej, det är klart du inte är.

I ett annat inlägg gör du bedömningen:
” Av bilden att döma verkar hon inte tillhöra skaran som gått för långt i läppförstoring så har svårt att koppla det till psykisk ohälsa.”

Jaha, man kan alltså göra det för mycket, ja, då gör du ju återigen en personlig bedömning.

Men när en annan arbetsgivare gör samma sak..då är det fel.

Svårt det där med känslor.

Nej det var inte jag som tog upp om det går att göra det "för mycket".
Jag svarade på ett inlägg där postaren anmärkte på om det var "för mycket" och kopplade det till psykisk ohälsa.
Läs om läs rätt.
Citera
2021-06-20, 10:42
Medlem
F.Hansens avatar
Det är rimligt att neka någon med fillers jobb.

Det ser högst onaturligt ut och vittnar om dåligt omdömme och låg iq.
Citera
2021-06-20, 10:42
Medlem
Citat:

Absolut. Jag ska göra vad jag kan för undvika kontakt med människan bakom det företaget.
Citera
2021-06-20, 11:06
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Ska sådana företag ha en märkning tänker du? "gränslösa och kränkande svar på ansökningar kan förekomma"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in