2021-06-20, 08:11
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Huvudmisstänkt är en vårdentreprenör hemmahörande i Stockholmsområdet. Misstankarna mot mannen är grov framkallande av fara, bedrägeri, spridande av smitta grovt brott.
Ytterligare fem personer är misstänkta för delaktighet i härvan som just nu har högsta prioritet hos polisen i Stockholm, enligt uppgift till Aftonbladet.”

Och straffet i det långa landet Sverige blir typ 5 år på vandrarhem med bra mat, gym och TV.

För övrigt är det garanterat en invandrare.
Citera
2021-06-20, 08:13
Medlem
OlleVieros avatar
Så går det när man importerar babbekulturen.

Det skulle vara spöstraff på stora torget för sådan där skamlösa bedragare.

"Huvudmannen, Hammad Al-Saaid, är efterlyst som anhållen i sin frånvaro".

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/100-000-svenskar-kan-ha-lurats-av-falska-covid-test/
Citera
2021-06-20, 08:23
Medlem
” Det är även en läkare i 55-årsåldern som misstänks ha undertecknat falska resultat för snabbtester av covid-19 och utfärdat resecertifikat för intet ont anande kunder. ”

Mitt negativa provresultat från Doktorgruppen är undertecknat av en
Dr. *mir Solt*ni
G.P M.D
Citera
2021-06-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En sak är alla fall rätt. Vi fick ett kompetensregn, av särdeles skickliga skojare.
Skulle inte bli förvånad om det visar sig att de inblandade har falska läkarlegitimation er.
Citera
2021-06-20, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av malu4
” Mitt negativa provresultat från Doktorgruppen är undertecknat av en
Dr. *mir Solt*ni
G.P M.D

Samma här.
Citera
2021-06-20, 08:54
Medlem
Har varit utomlands mer än 1 gång med tester från Abcure och Doktorgruppen. Inte orolig att jag smittat någon, men anade dock oråd redan i våras då det i princip verkar omöjligt att analysera just PCR-test så fort. 6 timmar går, jag fick svar efter färre än så.
Citera
2021-06-20, 08:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noapojken2015
Skulle inte bli förvånad om det visar sig att de inblandade har falska läkarlegitimation er.

Ja, det är vad jag också tror och är övertygad om. Hoppas verkligen de vågar kolla deras legitimationer. Kan man göra detta såsom privatperson, på något sätt? Känns nästan som om de bara väntat på en slik chans såsom Corona gett dem. Det de gjort är oerhört enkelt och i princip, vattentätt - för en stund, för vem skulle komma på att kolla dem? Det är först efter x antal månader man kan komma på fusk och att de är bluff- och båg. Det måste till bättre och mer effektiva kontrollinstrument för slika bolag, så att inte enskilda firmor kan göra dessa oerhörda vinster - någon instans borde kunnat kontrollera/sett dessa pengaflöden som helt plötsligt uppstått.
Citera
2021-06-20, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På hundra tusen blåsta individer så torde det finnas åtminstone en eller två maffiarelaterade offer, vilka torde vara ganska pissed off på blåsningen de utsatts för, vilket i sin tur torde aktivera jägare i en mängd länder vars enda mål är att se till att de ansvariga individerna antingen gör sig kända för efterlysande myndigheter, eller får emottaga Djungelrättvisa på plats.

From what I've whitnessed on earth from the 50 years I've spent on it so far, it's that Darwin ALWAYS gets his man in the end. There is NEVER an escape.

Autistic Precision.

Detta är nog ett av de bästa sättet att tjäna pengar. Tusentals personer betalar 1500 kronor för att kunna resa. Alla tjänar på detta. Jag får åka på resa. Testet kostar så lite så ingen kommer att försöka få tillbaka pengarna och de som utfört detta sitter nu i utlandet med miljontals kronor.
Citera
2021-06-20, 09:18
Medlem
Nu väntar vi bara på en klinik som mot en mindre avgift tillhandahåller positiva tester daterade några veckor bakåt i tiden. Sådana är ju ännu bättre om man vill ut och resa.
Citera
2021-06-20, 09:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Detta är nog ett av de bästa sättet att tjäna pengar. Tusentals personer betalar 1500 kronor för att kunna resa. Alla tjänar på detta. Jag får åka på resa. Testet kostar så lite så ingen kommer att försöka få tillbaka pengarna och de som utfört detta sitter nu i utlandet med miljontals kronor.

med enda nackdelen att det förklarar hur Delta-varianten kunnat sprida sig som den gjort världen över..

Med lite tur tar rätten hänsyn till det, och inkluderar detta i straffutmätningen för de ansvariga.
Citera
2021-06-20, 09:34
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Ja huvudmannen lånade väl brorsans pass och åkte till Iran med pengarna. Att det handlar om iranier framgår av an namnanalys. Många iranier är läkare här i Sverige.
Citera
2021-06-20, 09:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Dessutom har brottet sparat miljarder åt världen eftersom det är meningslöst att hålla människor i karantän, utan mycket effektivare att alla lever sina liv som vanligt, och får man corona så får man corona. Ett ovanligt brott helt enkelt, utan offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in