2021-06-20, 04:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Det kostar himla massa pengar att jaga dem med blåslampa som du tror görs.

Det är inte bara steter som är plenty pissed off på dessa individer. En hel del privata intressen är ute efter dem också.

They'll get what's coming to them...
Jag hyser NOLL tvivel om det.
Citera
2021-06-20, 04:45
Medlem
DuranDurans avatar
Inte ett dugg förvånad att bedragare tog chansen när covid dök upp, det var rena guldgruvan med tanke på att allt gick i raketfart och inga som helst kontroller gjordes.

PCR-test här och där som dök upp från ingenstans, kliniker i förorter som lovar snabba resultat etc. Sunt förnuft säger ju direkt att det luktar surt.

Om dessa inte dömd för livstid så tappar jag fan all hopp på Sverige.
Hur många dessa människor indirekt tagit livet av lär vara tiotusentals...
Citera
2021-06-20, 05:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är inte bara steter som är plenty pissed off på dessa individer. En hel del privata intressen är ute efter dem också.

They'll get what's coming to them...
Jag hyser NOLL tvivel om det.
Vilka privata intressen skulle det vara?
Citera
2021-06-20, 05:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilka privata intressen skulle det vara?

På hundra tusen blåsta individer så torde det finnas åtminstone en eller två maffiarelaterade offer, vilka torde vara ganska pissed off på blåsningen de utsatts för, vilket i sin tur torde aktivera jägare i en mängd länder vars enda mål är att se till att de ansvariga individerna antingen gör sig kända för efterlysande myndigheter, eller får emottaga Djungelrättvisa på plats.

From what I've whitnessed on earth from the 50 years I've spent on it so far, it's that Darwin ALWAYS gets his man in the end. There is NEVER an escape.

Autistic Precision.
Citera
2021-06-20, 05:27
Medlem
kredos avatar
"Run for your life"5 mille vaxxade och testade blir oxtokiga när c-19 data läcker ut.
Citera
2021-06-20, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På hundra tusen blåsta individer så torde det finnas åtminstone en eller två maffiarelaterade offer, vilka torde vara ganska pissed off på blåsningen de utsatts för, vilket i sin tur torde aktivera jägare i en mängd länder vars enda mål är att se till att de ansvariga individerna antingen gör sig kända för efterlysande myndigheter, eller får emottaga Djungelrättvisa på plats.

From what I've whitnessed on earth from the 50 years I've spent on it so far, it's that Darwin ALWAYS gets his man in the end. There is NEVER an escape.

Autistic Precision.

Jag tror inte alls att djungelns lag kommer att råda. Bara 0.4 procent dör av covid i medelålder vilka jag anar varit den allra största delen fusktestade. Chansen att en klan med våldskapitalet drabbas är otroligt liten och lika med noll och även om en svenne i 25 årsåldern dör eftersom man hittar inte en mördarsvenne bland typ 0.002 procents chans.
Mördarklanerna stod först i kön och de visste vad det handlade om och de ville ha sitt vaccinationspass först,och fick det, så de kan resa runt och göra grova brott mot och med Sverige samt semestra i landet de flytt ifrån.

sry, lite risig meningsuppbyggnad
Senast redigerad av Johnth 2021-06-20 kl. 06:13.
Citera
2021-06-20, 06:26
Avslutad
Jag testade mig på detta grisbolag. Jag reagerade på att den som tog provet själv inte bar munskydd men så här illa hade man ju hoppats att det inte var..

Borde inte svinen bli skyldiga att betala skadestånd till varje drabbad kund + tillägg i varje fall där det kan styrkas att fejktestade personen smittat andra samt till de länder som kräver test för inresa?

Tack och lov i mitt fall var jag med all sannolikhet negativ då jag efter resan testades negativt tre gånger under två veckors isolering.
Citera
2021-06-20, 07:21
Medlem
analkings avatar
Ytterligare ett bevis på att det svenska utbildningssystemet brakat samman.

Tillhör de inblandade några klaner? Vet ngn det?
Citera
2021-06-20, 07:32
Medlem
irishrages avatar
Den här skandalen är större än så. Det visar att tillsynen är bristfällig. Dessutom kan den här läkaren som bedrivit vårdcentraler vara fake. Skulle inte bli förvånad om han hade fake intyg som läkare i Sverige lite som de falska sjuksköterskorna som jobbade i Sverige som blev uppmärksammat. Nä något står inte rätt till.
Citera
2021-06-20, 07:39
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför förekommer sådan här brottslighet bara i Sverige. Jag har inte hört om något liknande från de andra nordiska länderna under pandemien.

Vi har dom sämsta formerna av marknadsekonomi i Sverige, där staten inte ska lägga sig i vad företagen gör och att dom får parasiterar på samhället till vilket pris som helst, för vinstens skull. Den borgliga mantran att marknaden löser problemen, är direkt felaktigt. Den tiden då staten (folket) och företagen samarbetade för allas bästa, den tiden är förbi. Nu skyller man detta tillkortakommande på invandring, kriminalitet med mera, när det är kapitalismen som är grundorsaken.
Senast redigerad av Salama-Blixt 2021-06-20 kl. 07:48.
Citera
2021-06-20, 07:47
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Den här skandalen är större än så. Det visar att tillsynen är bristfällig. Dessutom kan den här läkaren som bedrivit vårdcentraler vara fake. Skulle inte bli förvånad om han hade fake intyg som läkare i Sverige lite som de falska sjuksköterskorna som jobbade i Sverige som blev uppmärksammat. Nä något står inte rätt till.

Vi svenskar har röstat fram detta samhälle vi har idag. Nya populistiska högerpartier har tyvärr samma ekonomiska ideologi. Vill vi ha ett gråare tråkigare samhälle med ordning och reda eller vill vi ha det marknadsliberala samhälle vi har idag, med alla sina brister. Sen förstår jag inte varför staten ska utöva tillsyn utan kostnad, för företagen.
Senast redigerad av Salama-Blixt 2021-06-20 kl. 07:50.
Citera
2021-06-20, 07:54
Medlem
Är det samma ägare till alla? på GP.se kan man läsa att det är https://husdr.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in