2021-06-19, 21:42
Medlem
Fick en sådan tablett igår(ligger på sjukhus). Jag knarkar inte annars och jag hade effekt i över 10 timmar, kanske inte full effekt hela tiden hur det nu än ska vara, men meningen med ångestdämpande är inte att du ska bli hög. Typiskt pundarbeteende att gråta ut över det här, även om jag tycker din situation känns hemsk. Jag hoppas det löser sig, men bli stark i dig själv. Börja inte punda igen, eller i det här fallet fortsätt inte punda. Det är ditt punderi som ger depression och att du inte kan ta tag i livet
Citera
2021-06-19, 21:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
- - -

Självklart ska man vara försiktig med benso men inte en människa känner av 5 mg. Som jag sa man skriver ut dem som placebo. Man hoppas att patienten inbillar sig själv att bli lugn. Placebo är en verklig effekt men hjälper inte alla.
- - -

Så är det, och då talar vi om patienter ovana vid bens och helt utan tolerans. Ursäkta att jag upprepar mig; men jag tror inte 5 mg låt säga morgon och kväll hade överlevt ett blindtest på rimlig signifikansnivå.
Citera
2021-06-19, 21:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så är det, och då talar vi om patienter ovana vid bens och helt utan tolerans. Ursäkta att jag upprepar mig; men jag tror inte 5 mg låt säga morgon och kväll hade överlevt ett blindtest på rimlig signifikansnivå.

Va? TS ska isåfall ta 2,5 om han ska ta två gånger om dagen. Svårt att läsa? Glömt gå på mattelektioner?
Citera
2021-06-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuttifruttiapan
Fick en sådan tablett igår(ligger på sjukhus). Jag knarkar inte annars och jag hade effekt i över 10 timmar, kanske inte full effekt hela tiden hur det nu än ska vara, men meningen med ångestdämpande är inte att du ska bli hög. Typiskt pundarbeteende att gråta ut över det här, även om jag tycker din situation känns hemsk. Jag hoppas det löser sig, men bli stark i dig själv. Börja inte punda igen, eller i det här fallet fortsätt inte punda. Det är ditt punderi som ger depression och att du inte kan ta tag i livet
Förstår inte var du får pundarbeteende från?

Jag är 21 och har bara rökt gräs då och då för att kunna sova.

Snacka inte om folks depressioner när du inte ens vet vad roten till depression är.

Idiot.
Citera
2021-06-19, 21:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Va? TS ska isåfall ta 2,5 om han ska ta två gånger om dagen. Svårt att läsa? Glömt gå på mattelektioner?

Menar att inte ens 5 + 5 utskrivet över ett dygn skulle vara signifikant skiljt från placebo... än mindre EN femma såklart...

EDIT: Någon mattelektion har jag säkert skolkat ifrån - i gengäld undervisat i statistik på A och B-nivå på universitetet - så in the long run it won´t matter...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-06-19 kl. 21:56.
Citera
2021-06-19, 21:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Menar att inte ens 5 + 5 utskrivet över ett dygn skulle vara signifikant skiljt från placebo... än mindre EN femma såklart...

OK, jag missupfattade. Finns dock folk som känner av 10 om de tar det samtidigt.

Inte för att jag gör det. Och har aldrig gjort det. När jag fick pröva benso var det stess på låg nivå, kände inte ett skit. Du kommer bli jääättelugn sa läkaren.
Citera
2021-06-19, 21:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
OK, jag missupfattade. Finns dock folk som känner av 10 om de tar det samtidigt.

Inte för att jag gör det. Och har aldrig gjort det. När jag fick pröva benso var det stess på låg nivå, kände inte ett skit. Du kommer bli jääättelugn sa läkaren.

Lite samma här. Som vanligt m bens oerhört stor individuell variation - vissa tycker Ikto/klona är Guds gåva till mänskligheten, andra klagar på trötthet och seghet allena...
Citera
2021-06-19, 22:04
Medlem
Citat:

Citat:
Lite samma här. Som vanligt m bens oerhört stor individuell variation - vissa tycker Ikto/klona är Guds gåva till mänskligheten, andra klagar på trötthet och seghet allena...
Får man fråga om ni använder något i dagsläget som slår benso i världsklass?

Jag tog 10mg idag efter att läkaren höjde dosen, men ärligt så tycker jag varken ångesten eller att oron minskas märkvärdigt.

Slängde förpackningen, finns ingen menining att äta benso om den inte ens kan minska mina besvär.

En vacker dag kanske sveriges politiker kommer förstå hur blinda dom var när dom ansåg att läkemedel som benso är mycket säkrare än cannabis i ett mediciniskt syfte.

Edit: Nej, kommer inte gå och skaffa cannabis. Har grov socialfobi och kan knappt ta mig ur lägenheten, så det är inget alternativ. Benson levrerades via Apoteas hemkörning.
Senast redigerad av FloppyP 2021-06-19 kl. 22:06.
Citera
2021-06-19, 22:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Jaha, så du tycker att du ska få knarka loss för att din farsa snart går bort i cancer.
Kamma till för fan.
Och nej, man brukar inte få klassade mediciner när någon anhörig är på väg att gå bort

Som redan påpekats, hjärtlöst och onödigt. Jag fick sobril (samma skit) när morsan avled hastigt i cancer, trots att jag som "alkisklassad" inte borde få vara i närheten av ett receptblock, om än digitalt.

TS, hoppas du mår ok ändå trots omständigheterna? Se det från den ljusa sidan, fastna i bensträsket inget att sträva efter - om alltför jobbigt så finns det ju nätapotek, men bästa är såklart om man kan låta bli. Om alternativet dock är att bli handlingsförlamad i depp skulle jag tveklöst välja en månad på ikto i rimliga doser.
Citera
2021-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Som redan påpekats, hjärtlöst och onödigt. Jag fick sobril (samma skit) när morsan avled hastigt i cancer, trots att jag som "alkisklassad" inte borde få vara i närheten av ett receptblock, om än digitalt.

TS, hoppas du mår ok ändå trots omständigheterna? Se det från den ljusa sidan, fastna i bensträsket inget att sträva efter - om alltför jobbigt så finns det ju nätapotek, men bästa är såklart om man kan låta bli. Om alternativet dock är att bli handlingsförlamad i depp skulle jag tveklöst välja en månad på ikto i rimliga doser.

Tja!

Jag tror jag skrev ett längre inlägg precis när du skrev det där, kolla ovan.

Nej precis, du har helt rätt. Det har varit så sjukt turbulent tid dom senaste 2-åren. Allt från två självmordsförsök, 9 månader LPT på psykiatrin under senaste 2-åren, till att sedan få pappas besked om cancern och att han lär bara ha några månader kvar.

Min motivation i livet var att få visa mamma och pappa min väg tillbaka i livet och komma ur min depression, men nu kämns det jävligt tungt att jag inte kommer få dela mina framtida minnen tillsammans med honom.
Citera
2021-06-19, 22:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyP
Får man fråga om ni använder något i dagsläget som slår benso i världsklass?

Jag tog 10mg idag efter att läkaren höjde dosen, men ärligt så tycker jag varken ångesten eller att oron minskas märkvärdigt.

Slängde förpackningen, finns ingen menining att äta benso om den inte ens kan minska mina besvär.

En vacker dag kanske sveriges politiker kommer förstå hur blinda dom var när dom ansåg att läkemedel som benso är mycket säkrare än cannabis i ett mediciniskt syfte.

Edit: Nej, kommer inte gå och skaffa cannabis. Har grov socialfobi och kan knappt ta mig ur lägenheten, så det är inget alternativ. Benson levrerades via Apoteas hemkörning.

Se nedan - starkare bens isf, andra droger gör bara deppen djupare och ångesten värre.

"Slängde" fan, du hade kunnat byta in den mot några ikto vid Björns trädgård på Medis! (semi-kidding).
Citera
2021-06-19, 22:14
Medlem
Citat:
Se nedan - starkare bens isf, andra droger gör bara deppen djupare och ångesten värre.

"Slängde" fan, du hade kunnat byta in den mot några ikto vid Björns trädgård på Medis! (semi-kidding).
Hahaha :

Jag ska ringa läkaren på Måndag och be henne ta bort det på recept.

Jag kommer dock be läkaren att lova skriva ut starkare benso när jag väl står vid pappa när han tar sin sista andetag.

Just då i stunden så tror jag att benson kommer hjälpa mig mer.

Resan under pappas cancer har knappt börjat, bättre att inte ha en tolerans mot benso när resan snart är över.

Förstår du hur jag tänker? Jag vill gärna inte ha en jätte hög tolerans under pappas sista dagar, så att jag kommer behöva fylla på ännu mer då.

Hade varit jätte bra om ~15-20 mg hade räckt när jag väl står vid pappa dem sista dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in