2021-06-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Huset var belånat till skorstenen. Frågan är om det finns något att ärva?

Var får du uppgiften ifrån att huset är belånat till skorstenen?
Citera
2021-06-19, 14:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst. Nu slipper hon både SD och LW. Klart att hon är glad och svårt att visa upp en allvarlig min om skrattet bubblar upp inombords. Fri som fågeln. Medans vi andra förfäras, men det bekommer henne inte.

Men är hon inte totalt kallhamrad kommer en tid för eftertanke vare sig hon vill det eller ej. Vare sig hon på något sätt har varit delaktig i mordet eller ej. Räkenskapens dag. Vad händer med henne då?
Det är hennes totala tystnad och slingrande icke-svar på polis/åkl frågor som jag främst funderar över. Inte att jag dömer henne för olika typer av brott. Just tystnaden är besvärande och visar ju att hon har något hon vill dölja. Vetskap. Kanske ville hon bara skydda kräket SD?
Jag funderar mer på hur hon kunde gå SD:s ärenden och sprida historien om blodsex.
Hon är sjuksköterska och med den berättelsen visar hon sin okunnighet och hur gärna hon skyddar en mördare.
Citera
2021-06-19, 14:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Klart som f.n att HD är uppmärksam/misstänker om/vilken relation SD/LW hade efter första avslöjandet. Vem skulle inte fundera på det? Jag tror dock inte att HD med bestämdhet visste att de fortsatte sin relation i sängen.

Ger mig här, har skrivit mina tankar och antar att du vill ha sista ordet i vanlig ordning.

Nej, hon trodde nog att det var platoniskt.
Citera
2021-06-19, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var livslångt kontaktförbud utfärdat och den enda kontakt som fick förekomma officiellt står väl beskrivet via LW hur den skulle ske.

För att hon uppger det som orsak till skilsmässa:

JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

MT, HDs chef:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört."

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

CH, kollega och vän berättar även om tiden efter hon flyttat:

"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

I slutet på april ringer HD även SD och oroas.

Fast det bästa är ju att den otrogna HD och förfasas över att han snokar, speciellt när hon kräver samma insyn själv.
Hyckleri på hög nivå.

"Det var svårt med tilliten och det ledde till separationen."

Här har de inte ens fått papperna på bordet.
Samma snoka de och en paranoid SD:

nu har Stefans fru granskat hans och mina inställningar i appen vi skriver i och konstaterat att vi båda nyligen ändrat till att inte visa när vi senast var online. praktiskt taget bevis för att vi har kontakt.
14 feb 2018 23:14

Hur har de det egentligen? Hon begärde att få hans telefon och har nu gått igenom den. igen.
14 feb 2018 23:14

"Hon kanske försöker finta dig genom min telefon"
14 feb 2018 23:28

"Om jag skriver nåt konstigt är hon inblandad"
14 feb 2018 23:28

"INGEN anann öppningsfras än "öppet" är okej som inledning"
14 feb 2018 23:29

"Kommer det nåt hej eller så, då har hon tvingat mig att skriva för att se om du svarar"
14 feb 2018 23:29

"Jag svek henne. Vi hade ändå kontakt vid första adevent. Och nyligen ljög jag för henne om mail. Hon vill veta om du och jag har kontakt. Hon vet att det är lönlöst fråga mig. Funderade på att frpga dig.
Blir du kontaktad av henne så var smart och avsluta inte allt. Neka eller säg du inte vill ha med henne att göra. Om hon ber mig skriva I Telegram eller annat så svara smart.
Bara öppet anger att kanalen är säker. Skriver jag annat så är hon inblandad. I så fall kontaktar jag dig annan väg så fort jag kan."
14 feb 2018 23:30

Tack för citaten.

Och visst, det är motsägelsefullt.

Och man kan ju undra hur mycket HD visste och hur mycket hon misstänkte och hur hårt hon blundade.

Det förhör du citerar från JG, det är när SD och HD har häktats 4/9- 19.. Det är alltså ett år och fyra månader efter mordet. Kan det vara så att JG inte minns exkt när och vad då?

För i det första förhöret med JG 19 maj- 2018, då säger han ingenting om detta:

A 150/219:
"Jerry kom hem till Hanna o Stefan i början av 2018 och fick då veta av dem att de skulle
skiljas. Hanna kände att hon behövde komma ifrån ett tag men Stefan ville ej att de skulle
skiljas. Det var inget nytt som hänt förutom att Stefan tidigare varit otrogen . Jerry trodde då
2018 att det var bra mellan Hanna o Stefan. Jerry visste ej då att Stefan f01tsatt sin relation
med Lena. I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för Jerry
att Stefan fmtsatt att ha en relation med Lena. Men idag minns han ej några detaljer hur
Hanna sade detta eller vad som sades exakt..
"
Även MT förhör är sent, 31 okt- 18, alltså 5,5 månader efter mordet. Hon har ju efter mordet haft kontakt med HD. Jag tycker att det är svårt att verkligen veta, om hon pratar om relationen i stort och inte enbart inför USA resan. Men jag låter det vara osagt:

A 149/519
"Hur M*aria tolkade relationen kopplat till den planerade USA-resan
M*aria har alltid uppfattat det som att Hanna och Stefan haft en bra kompisrelation utöver
kärleksrelationen. De har varit som vänner som haft ett aktivt liv tillsammans med familjen.
M*aria upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och
ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet. Trots det fanns en vänskap kvar som inte förstörts.
M*aria uppfattade det som att USA-resan gjordes utifrån den fortsatta vänskapen och det
gemensamma intresset. Hanna var otroligt storsint i skilsmässan och hade någon slags respekt
kvar för Stefan. Det var därav aldrig tal om att hon helt skulle bryta kontakten med honom.
Hannas och Stefans relation idag
Hanna beskriver sin relation till Stefan som vänskaplig. Som Maria förstår det bor de
fortfarande isär. Hanna har inte pratat något om någon ny relation.
"
De två sista delarna tror jag att det mer handlar om att SD är rädd för att Lena ska säga något, att HD misstänker och att HD skulle vilja kontakta Lena för att få veta hur det förhåller sig.

Dvs; HD misstänker och Lena är på krigsstigen. Hon vill inte ta skit mer, och SD är rädd, men som jag tolkar det också hotfull genom att visa att om HD får veta något, då vet Lena att allt är klippt. Det är ju SDs ESS också.

A 168/2979
Läses nerifrån och upp, tar med ett längre stycke för att man ska själv kunna bilda sig en egen uppfattning:

Min tro är att HD misstänker, snokar och i grunden "vet", men hon duckar och vill inte riktigt veta.
Citera
2021-06-19, 14:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

vad du är jobbig.

Bl.a från LW. Hon skrev till någon att SD inte fick låna så att han kunde köpa ut HD.
Citera
2021-06-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart jag vill ha sista ordet, du verkar ju inte veta vad jag visar dig.

Det som sticker ut är att HD säger det till chef och JG, men det borde väl vara SD som vore lämplig att säga den vetskapen till.
Föremålet för skilsmässan.

Till honom kör hon fötroendebrist och han vet uppenbart inget om man ser på hans och LWs dialog. Ingen av dem tycks veta de är påkomna, det är ett evigt Rt och LW kontrar med att hon ska berätta.
LW till och med säger att det var bra att hon inte var orsak till skilsmässan.
SD är spänd som en fiolsträng.

Då funderade jag på vad HD kan syssla med, vad som föranleder detta.

Att HD har sina funderingar om vilken relation SD/LW har är inte konstigt. Dock vet hon inte om de fortsatte med sina sänglekar. Iaf inget hon säger rakt ut till sin chef och JG som jag har sett. Har du?

Varför skulle hon fråga SD som iaf inte vill svara sanningsenligt, det vet hon sedan tidigare.

Hon ställde frågan (när SD var utanför polishuset inför sitt andra förhör) till SD när han senast hade kontakt med LW... SD svar var något liknande att han brukade ha kontakt med LW vid FTF och att han raderar löpande.
Citera
2021-06-19, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, det är väl belånat, men HD kanske har fått en del hjälp av sin föräldrar till att köpa sin bostadsrätt?

https://forumbilder.com/i/rdM2

Det är väl bara att vänta och se vad som händer.
Citera
2021-06-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det är väl belånat, men HD kanske har fått en del hjälp av sin föräldrar till att köpa sin bostadsrätt?

https://forumbilder.com/i/rdM2

Det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Nu är ju inte jag HD, men OM jag fick tänka åt henne hade jag gjort mig av med huset och bott med barnen i bostadsrätten. Om några år är barnen dessutom utflugna.

Om jag räknar rätt så börjar det yngsta gymnasiet nu och den äldsta skulle väl ha börjat 3an på gymnasiet, men får nu chansen att i stället studera ett år i USA.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-19 kl. 15:29.
Citera
2021-06-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu är ju inte jag HD, men OM jag fick tänka åt henne hade jag gjort mig av med huset och bott med barnen i bostadsrätten. Om några år är barnen dessutom utflugna.

Om jag räknar rätt så börjar det yngsta gymnasiet nu och den äldsta skulle väl ha börjat 3an på gymnasiet, men får nu chansen att i stället studera ett år i USA.
Hon är visserligen barnens förmyndare, men hon får inte göra vad hon vill med hus och arv. Är någon av dom fyllda 18 så är HD ute helt ur bilden när det gäller arvet. I övrigt går överförmyndare in och håller koll på ev arv.
Citera
2021-06-19, 16:14
Medlem
Detta är kanske inte är någon nyhet för tråden, men jag lägger ut det ändå. Här är del 1 i Aftonbladet krim. Finns även en del 2:

https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1285
Citera
2021-06-19, 16:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst kan han ha gjort det.
Som mest hälften av kvarlåtenskapen kan han testamentera bort.
Den andra hälften har barnen rätt till.
Korrekt
Citera
2021-06-19, 18:15
Medlem
notknapparens avatar
Någon som har plus AB?

"Bara 18 minuter efter att han dömts för mordet på Lena Wesström hittades 47-åringen död. Nu riktar experten Sven Erik Alhem kritik mot rättens agerande."

Sven Erik Alhem om mordet på Lena i Örebro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in