Citat:
Ursprungligen postat av
Yttrandefriheten
Frågan är hur samhällets skyddsnät berörande barn ser på vad Joakim håller på med när han famlar runt med ungarna i solbrillor och retar upp människor tillhörandes maffiaorganisationer som enligt han själv gör att han och familjen känner sig väldigt rädda. Och det blir värre enligt honom, tror han på fullaste allvar att skyddsnäten tar hänsyn till honom och att hans pseudodiagnoser skulle vara en ursäkt för att situationen är som den är? Socialen ser snarare alla hans utläggningar som BEVIS för att ta ifrån honom barnen. Prints, videos, uttalanden med mera kan komma att kosta honom vårdnaden. Men Joakim tror kanske att socialen bryr sig mer om honom än hans barn? Han är ju garanterat för korkad för att förstå varför han själv blev isolerad och tagen från sin egen familj när han var väldigt ung. Han ser sig säkert som en vinnare där han "vann" genom att totalt såga ned sin mamma inför hela svenska folket och förevigar det genom att skriva en bok.
Han begriper inte att hans dotter kan komma att göra likadant, hon skulle t.o.m. kunna döpa sin självbiografi till Monster med en bild på pappsen. Alla kommer förstå direkt. För hon kommer att ha bevis på vad fan han höll på med under tiden anknytningen var som allra viktigast. Om det inte räcker med att ha Colombias drogkartell i hälarna för att samhällsskyddet ska kopplas in så vet jag inte vad som krävs. Och han gör det inte lugnare för någon, han eldar på utav bara fan genom att provocera sönder personer samt manipulera unga barn att försätta sig i direkt livsfara genom att provocera Escobar med omnejd.
Jag misstänker att Jonna börjar vakna mer och mer och faktiskt sticker med barnen. För sin egen skull, för barnens skull, men även för Joakims skull men det kommer han aldrig att förstå. För samhället hade det varit en win-win att få bort denna kalla och omoraliska dumskallen från rampljuset. Hans "vänner" är där för pengarna och egen vinning, medans hans nyblivna "fiender" är här för principer och få honom att förstå vad som är rätt och fel.
Många anmälningar har kommit in men Jocke och Cluee utmålar det som falska anmälningar från folk som inte bryr sig om barn utan bara vill jävlas med Jocke. Såklart.
Folk borde anmäla lagbrott på youtube som Liam M när han publicerar domslut. Jocke försöker uppmuntra Liam till att begå mer brott.. men om Liam fick sin kanal nertagen för att han har begått uppenbara brott vilket strider mot youtubes regler.. så kanske Jocke börjar förstå att det som han gör inte är inom youtubes riktlinjer.
LOL man får inte ladda upp videos som syftar till att lura minderårig.. enligt de guidelines som Jocke visade upp i Cluee News.
Men om Cluee laddar upp en video där Jocke nämner Liam M som en duktig kille så har ju Cluee laddat upp en video som syftar till att lura en minderårig till att begå fler brott.. genom uppmuntring från Jocke som betalade Liam genom en shoutout istället för att anmäla videon som inte bara bryter mot guidelines, de bryter mot riktiga lagar också.
Jockes kaoståg försvinner nog först då när han har försökt promota någon som får sin kanal nertagen för att brott hade begåtts redan innan Jocke gav en shoutout till skurken.
Jag försökte anmäla videon inatt men jag är inte medlem så jag kan inte anmäla.
Det är andras ansvar att anmäla videos som bryter mot svensk lag, vilket Liams videos gör.
Jocke kanske hyllar lagbrott genom att shoutouta Liam M efter att han begick brott.. men youtube borde kunna avgöra enkelt att det är ett lagbrott enligt tidigare fall där en kvinna publicerade ett domslut i sin sociala media kanal för att smutskasta nån snubbe .. vilket fick henne dömd för grovt förtal.
Det är ingen skillnad alls på henne och Liam eftersom dom både har publicerat domslut för att smutskasta och förtala deras offer.
Jonna hade nog aldrig vågat lämna Jocke med tanke på vad kvinnor sagt om Jocke och hur han beter sig.
Jocke hade väl en kvinnlig kompanjon innan Jonna, men hon fick väl smaka på Jockes tävlingsmentalitet och är därför rädd för Jocke.
Det är så många draman så jag kommr inte ens ihåg vad Jocke gjorde offentligt mot den där kvinnan som var med i hans videos förr i tiden. Antagligen så hängde han ut henne som en skurk som måste stoppas lol. Känns ju som att det är det enda han kan göra.
Ja just det han hängde ut henne i sin bok?
Alla som känner Jocke lever väl under ett konstant hot om att bli uthängda av Jocke om dom inte lyder Jocke.