U
Citat:
Ursprungligen postat av
Yttrandefriheten
Du har hur många poänger och intressanta vinklar som helst. De vill få bort Joakim och räds inte någonting, jag kan inte beskylla dom för att göra något fel. När Joakim var som allra störst så arbetade jag ett kortare tag i en skolmiljö där jag varje dag kom i kontakt med barn i förskoleklass, låg- och mellanstadiet. Folk förstår inte vilken makt han har över dessa kids och hur sjuk hans karusell är som han sätter dom i. Det handlar om att försvara allt han gör och kopiera hans beteende så mycket som möjligt för att vara inne och bli accepterad av barnen. De med mest makt i grupperna sprang runt med tröjor det stod "Defend Paris" på. Jag hoppas föräldrar, lärare och även barn som nu börjar ifrågasätta Joakim faktiskt ringer i den stora bjällran för samhällets skull.
Han må vara störst på sociala medier, men en sund människa förstår att denna värld är fucked på alla sätt och vis vilket betyder att Joakim snarare med garanti ska ses som en falsk profet som lär ut barnen precis allt som ett moraliskt gott samhälle inte står för. Jag uppmanar människor att lyssna på Alexanders röstläge när han berättar att han och sina vänner GER BORT Ferraris till personer som inte ens använder dom, han skämtar verkligen inte. Han ger även starka hot till andra influensers i videon och innan El Lobo fortsätter på det han sa så stoppar Alexander honom eftersom han måste göra en "legal disclaimer" till kameran och betona att allt sker med lagliga medel.
Joakim pissar på sig och skriker om att de försöker få honom att begå självmord när det i själva verket är Joakim som bestämmer vilka människor som det är som ska överväga självmord. Fråga Verz om den saken. Joakim mutar Anjo och Clue med intäkter, jag menar, är det en slump att "objektiva" Clue släpper en bok från ingenstans och har samma berättarröst som Joakim hade i sin bok? Rätta mig om jag har fel, men visst är detta sant? Hur tydligt är inte spelet för vanliga att förstå egentligen?
Jag har liksom dessa gangsters inga problem med att Joakim gör fel sålänge han vågar ERKÄNNA att han gjort fel i väldigt många fall. Men han gör ALDRIG fel enligt honom själv. Vilken jävla förebild va? Med förebild menar Joakim endast det ekonomiska och den yttre lyxen som i hans fall är att inneha en position i samhället där han pissar på barn och ungdomar samtidigt som han skyddas från medial kritik. Kritiken som sker på hans egen plattform Youtube sköter han själv vilket har fått alla hans vänner att börja undvika honom. Titta bara på vad Jonte Borg hävdade angående att Joakim inte har mage att nämna att det var självaste Jonte som la grunden till hans framgång då han redigerade hans videor. Jonte STÖTTADE och MOTIVERADE Joakim när ingen trodde på honom, Jonte är en "good sport", det är ingen tvekan om det. Han vill inte ens göra en stor grej av det, men han blir till slut förbannad på Joakim eftersom han ljuger. Joakim pissar på sina riktiga vänner, detta måste belysas av alla angående hans väg till framgången.
Joakim väljer istället att använda sin plattform han byggt upp med hjälp av många riktiga vänner till att fullständigt pissa på sin omgivning. Han är en nobody som inte ens kan uttala 'Youtube' korrekt, han har ALDRIG uttalat det korrekt. Men det är väl hans "diagnosers" fel eller så är det jag personligen som enligt honom är elak mot människor som är handikappade språkligt och ett kamerateam bör slå in dörren hos mig i Smålands djupare skogar där jag bor. För Joakim skiter i allt och alla. Joakim bör numera se upp med Anjo och Clue gällande den mutade lojaliteten som de givit honom, för vem fan är beredd att få självaste Escobar efter sig när de har familj p.g.a. att dessa gangsters talar sanning om honom? Vi ser ju att Grannen, Vlad, Gustav, Jonte med flera knappast känner ett sug att hänga med Joakim något mera.
Men Joakim är inte dum, istället för att själv anmäla klippen offcam så skickar han sina unga barn till följarskara att massrapportera klipp som innehåller gangsterledare som drar ned byxorna på honom. Han använder barn som slagträ för egen vinning, han tänker knappast på att följarna kan sväva i direkt livsfara då han försöker övertyga barnen om att Alexander är en MYTOMAN och inget att vara rädd för. Joakim är inte dum som sagt, han vet att han retat upp ett riktigt monster denna gång och inte en pajas som han själv är trots att han döpte sin bok till 'Monster'. Fick inte Elvis ett brev från Escobar Inc? Hade det skett om inte Joakim hade manipulerat Youtube-Sverige att trasha självaste Escobar?
Hans fru Jonna har lyfts något oerhört i mina ögon. Jag har respekt för att deras gemensamma kan fucka upp dom mentalt men det Joakim håller på med när han vilseleder barn, ljuger, är mytoman och kontrollerande mot sin omgivning, backstabbar nära vänner, provocera lättpåverkade barn att sätta sig i livsfara mot en riktig maffia med mera.. ja du Joakim. Karma incoming. Han har inga riktiga vänner som är beredda att skydda honom och få honom att förstå vad han håller på med. För han har själv grävt sin egen grop och kommer falla i den då han gjort att sina närmaste vänner är livrädda för honom. Med all rätta.
Escobar Inc jobbar med licens-avstal för folk som vill använda namnet Pablo Escobar eller Olof Gustafsson i videos.
Jocke har registrerat JOCKIBOI som ett varumärke men detta är hemligt och han använde bara sin patent på det ordet för att ta ner folks videos om dom kritiserade honom för några år sedan.
Jocke hade kunnat jobbat med licens-avtal och tjänat pengar på att hyra ut JOCKIBOI till folk som vill klickbaita, men ingen hade betalat för det så han använde sitt varumärke för att utmåla sig själv som en makthavare som kan ta ner videos från andras kanaler på youtube. När folk klickbaitade med ordet så var han tillåmed ärlig med att han tog ner videos genom sitt patent.. men inte 100% ärlig och öppen för då hade ju ungdommar och barn fattat hur illa det är att försöka styra andra människors åsikter genom att ta bort videos som man själv inte tycker passar på youtube.
Nu har Rask, Anjo och många fler klickbaitat med OLOf GUSTAFSSON i videotiteln vilket gör att Escobar Inc har fått sin licens använd utan att dessa youtubers hade betalat för att få använda orden.
Den enda som antgaligen inte har klickbaitat med Escobar Inc eller chefens namn, är ju Jocke själv.. eftersom han vet om vad patent på ord är eftersom JOCKIBOI är offentligt registrerat och synligt i Svenska Varumärkesdatabasen där Joakim Berg står som ägare av ordet JOCKIBOI.
Jocke lät sina närmaste begå brott genom att använde licens utan rätteigheter.. och nu är dom skyldiga Escobar inc den inkomsten som dessa klickbaitvideos genererade.
Hade Jocke lite vett innanför pannbenet och om han brydde sig om sin sekt så hade han aldrig låtit hans fans klickbaita och använda licens utan rättigheter.. eller han hade åtminstånde berättat för sina närmaste som Rask och Anjo, hur licenser och patent på ord fungerar på platforman youtube.
Rask och Anjo har tjänat reklampengar genom att använde patent som ägs av Escobar Inc.. och dom har full rätt att plocka ner deras videos men dom låter dom ligga kvar eftersom detta troligen handlar om pengar och att escobar inc har rätten till reklampengarna som har genererats genom att Anjo, Elvis och Rask använde patenterade ord för att klickbaita till sig lite pengar på escobars bekostnad.
Klart att dom måste betala om dom använde licens utan kontrakt som säger att dom får klickbaita och tjäna reklampengar på Olofs namn.
Det är väl därför det är sånnt gnat och tjat om att "dom använder mitt namn för visningar".. från Jocke som vet hur det ligger till och att hans närmare nu har satt sig i lagliga problem för att Jocke inte säger ett knyst om varumärkespatent trots att Jocke har lånat ut sitt varumärke till tex. Rask som har klickbaitat med det och fått tjänat pengar till sig själv för att Jocke är så snäll mot honom.
Hans närmaste vet inte ens om att Jocke har lånat ut sitt varumärke till dom.
Rask har blivit informerade om att Escobar Inc anser sig ha rätten att säga att han ska ta ner videos där Olofs namn används.. men Rask låter sig inte skrämmas av maffior och forsätter därför att tjäna lite småpengar på Olofs namn.
Sjukt att Jocke gnäller över att folk använder hans namn för visningar, men han har ingenting emot att hans närmaste använder Olofs namn för visningar.
Efter som Olof verkar vara ganska hajj på PR så var det ganska smart drag att yla om Jocke och helt inom lagens gränser vråla en youtubers namn, för att sen säga lungt att med lagliga medel kommer vi efter er.. och så begick svenska youtubers förtal direkt genom att påstå att det är ett brott att skrika Jockiboi för att sen förklara lungt att lagliga medel är det som escobar inc jobbar med.
Det är inte brottsligt att vråla nåmns namn eftersom det är en tolkningsfråga om det är ett hot, men legal disclaimer säger ju att det inte är ett illegalt hot.
Förtalet begås dock när svenska youtubers hävdar att det är ett illegalt hot när Olof skrek JOCKIBOI lixom.. eftersom det kallas för förtal att hävda offentligt att nån är en brottsling och klandervärd.
Moralen finns inte annars hade Jocke berättat för sina närmaste om att det är olagligt att använda dvs clickbaita med ord som ägs av escobar inc.. eller anklaga nån för att begå illegala hot för att man själv uppfattar en legal disclaimer som något illegalt.
Vem vet, det kanske skickas ut förlikningsbrev snart där Rask och Elvis föräldrar får erbjudande om att betala eller komma till domstol för att få ett skadestånd bestämt av domstol för användandet av Escobar Incs patenterade ord..