2021-06-19, 15:32
Medlem
mr beefcakes avatar
sillisar intryckt i pattarna så fort hon fyllt 18. ankläppar, halstatuering, brösttatuering och hyvlad näsa. utbildad billackerare. Mamma till x antal ungar, 24 år gammal. om en ung tjej skickade ett cv till mej och det står att hon är utbildad billackerare så skulle jag genast sålla bort ansökan. kan inte bli mer white trash än så.

googla på hennes namn så får ni upp en 7 år gammal blogg där man får ganska bra insyn i vilken typ av person vi har att göra med. gjorde arbetsgivaren det, är jag ännu mer förstående till svaret han gav henne.
Senast redigerad av mr beefcake 2021-06-19 kl. 15:34.
Citera
2021-06-19, 15:34
Medlem
Personligen hyser jag stor respekt för äldre kvinnor som tar fram bössan när dom fått nog. Det tyder på handlande och kraft. Något som fattas yngre generationer kvinnor som tŕor att gnällande på nätet tar dom nånstans.
Citera
2021-06-19, 15:36
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Att det ens skall bli en diskussion om värdet av att klä och föra sig för det jobb man vill ha är ganska fascinerande.

Nej.
”Alla kan inte bli Precis vad man vill”

Det är en lögn av och för underpresterande.
Sorry.

”Men buäääh, det är bara ett städjobb”

Tja, med hundra sökande så spelar det ingen roll.

Är ju fortfarande sätter psykärringen för sig som är problemet.

Det andra du yrar om är ingen diskussion.
Citera
2021-06-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Personligen hyser jag stor respekt för äldre kvinnor som tar fram bössan när dom fått nog. Det tyder på handlande och kraft. Något som fattas yngre generationer kvinnor som tŕor att gnällande på nätet tar dom nånstans.

Haha ja om det verkligen var ett hot och inte en vanföreställning skulle jag hålla med.
Citera
2021-06-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Mål nr: B 823-20

Åklagaren har begärt att Yvonne Fager döms för grovt olaga hot, 4 kap 5 § 2 st
brottsbalken. Hon har påstått att följande har hänt.
Yvonne Fager har hotat Said Ali Idris genom att, samtidigt som hon höll ett gevär i
handen, till honom direkt respektive till hans chef över högtalartelefon - i Ali Idris
närvaro - uttala att hon skulle skjuta honom och skjuta honom i ryggen. Det hände
den 22 november 2019 på Estabovägen 90, Åsbro, Askersunds kommun.
Hotet var sådant att Said Ali Idris kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin
personliga säkerhet.
Brottet bör bedömas som grovt då hotet påtagligt förstärkts med vapen och då
målsäganden uppfattat hotet akut.
Yvonne Fager begick gärningen med uppsåt.
Yvonne Fager har förnekat gärningen. Dessutom har hon känt sig hotad av Said Ali
Idris som hon uppfattat velat tränga sig in i hennes bostad varför hon velat skrämma
denne. Hon har inte haft vapnet riktat mot Said Ali Idris. Yvonne Fager har uppgett
att hon inte haft uppsåt.

Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Personligen hade jag inte anlitat en firma där ägaren är dömd för grovt olaga hot och dessutom inte erkänt och gått i terapi.

Och det här med läpparna är ju en form av aggression som var helt onödig. Det här med att hon menar att hennes firma är JA sägare och kan ställa upp på allt man kan tänka sig kan ju bero på att hon hotar sin egen personal. Det är inte uteslutet med en sån personlighet.
Citera
2021-06-19, 15:40
Medlem
Kanske mod skulle göra en sammanfattning då det ständigt kommer nya idioter som inte vet vad handlar om.
Citera
2021-06-19, 15:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Detsamma gäller fetma, dåliga tänder, dålig hy. Så du tycker att man ska berätta det på samma hånfulla sätt? För naturligtvis är en sådan person inte aktuell för vissa jobb just pga utseendet.

Jag är ingen snöflinga utan tar gärna ärlig kritik. Men om syftet är att håna och kränka så tolererar man det inte.

Är man arbetsgivare får man agera professionellt. Och vill man hjälpa en arbetssökande på nya uppdrag så formulerar man sig inte som den psykiskt sjuka kärringen. För det är hon om du läser domen mot henne. Man skulle kunna fråga först om den sökande vill ha ärlig respons och sen formulera sig på ett bra sett. Att bara häva ur sig skit är inte för ett civiliserat samhälle.

Jag håller med dig. Jag hade antagligen inte sagt något alls. Jag har inga synpunkter på hennes tatueringar och läppar. Var och en får göra som den vill. Men själva bilden var megafiltrerad och intetsägande och snarare den typ av bild man hade lagt ut på en kontakt annons. Möjligtvis hade man kunnat påpeka att hon skulle ta en annan bild. En god vän, familjemedlem, eller kontakt på arbetsförmedlingen borde gjort det. Väljer man den typen av utseende så får man ju räkna med att bli bedömd efter det. Inte alla bryr sig om att titta bakom fasaden. Men en bättre bild hade ju hjälpt.

För många år sedan vikarierade jag som avd chef. Jag skulle anställa sommarvikarier. En kille som kom på intervju hade näsring, knallrosa hår och tatueringar överallt. Men efter intervjun gav jag honom ändå en chans som timanställd. Sättet han svarade på mina frågor, en ödmjukhet och magkänsla sa till mig att jag skulle göra det. Sa till honom att i allafall ta ut näsringen och kanske tona ner sig något på jobb. Han var en riktig klippa. Duktig som bara den, flexibel och arbetsvillig. Ibland behöver man titta bakom fasaden. I dessa tider är det dock ett överskott på arbetssökande och då är det arbetsgivarens marknad.
Citera
2021-06-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Och det här med läpparna är ju en form av aggression som var helt onödig. Det här med att hon menar att hennes firma är JA sägare och kan ställa upp på allt man kan tänka sig kan ju bero på att hon hotar sin egen personal. Det är inte uteslutet med en sån personlighet.

Exakt, det är förmodligen hennes egna föreställning. Det är hon som har dålig människokännnedom.
Citera
2021-06-19, 15:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Är ju fortfarande sätter psykärringen för sig som är problemet.

Det andra du yrar om är ingen diskussion.

Och, det spelar ingen roll.

Det blir ingen rättssak av det.
Ronja får ta ett annat jobb.
Det är det hela.
Citera
2021-06-19, 16:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är fortfarande diskriminering och negativ särbehandling det handlar om, även om det inte finns inskrivet i den blå boken.

Hatare. Är du möjligen nazze också?

Nej. Det är det inte. En arbetsgivare måste få välja bort folk med ett oseriöst utseende om denne önskar.
Citera
2021-06-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Och, det spelar ingen roll.

Det blir ingen rättssak av det.
Ronja får ta ett annat jobb.
Det är det hela.

Jo Ronja kan stämma kärringen för ärekränkning så vi får se. Inte första gången kärringen hamnar i rätten.
Citera
2021-06-19, 16:32
Medlem
Ingen vill anställa någon med ankmun, hon borde söka jobb som sexarbetare istället. Där kan det eftertraktas.

Sök ett annat jobb gnäll och gråt fia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in