2021-06-19, 14:01
Medlem
Amfomss avatar
"– Först var jag bara chockad över deras svar. Men nu känner jag att börjar må dåligt och är rädd för att söka fler jobb, säger Ronja."

Det kunde man ju ge sig fan på. Nu skall hon gå på bidrag resten av livet.
Skärp dig FÖR I HELVETE !!!!!!!

Vad är det med vissa ungdomar idag som inte kan ta sanningen och lite motgång i livet ? Är ni helt jävla söndercurlade ?

Vad är det som säger att det är din verklighet som är den riktiga ??? Företaget i fråga har en standard som du inte når upp till vilket resulterar att du inte får jobbet. GILLA LÄGET !!
Istället för att gråta ut i Aftonhoran så ta till dig av kritiken och lägg tiden på att försöka se normal ut igen - uppenbarligen är fillers etc inte något som arbetsgivarna tycker om - DÅ ANPASSAR MAN SIG istället för att försöka ändra på något du inte kan ändra på under hela din livstid.

Bortskämda, curlade ungjävel !! Fan vad arg jag blir på sånt här.
Citera
2021-06-19, 14:03
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men "diskriminering och negativ särbehandling" är inget absolut, det är enbart juridiska termer.
Och?
Citera
2021-06-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja det var ena kuksugarläppar det där.

Jag håller med om att det ofta är så att de som gör sådant där inte har mycket bakom pannbenet, och ofta dålig arbetsmoral som arbetsgivaren också nämner.

Ögonbrynen är helt fördärvade också. Hur i helvete ser människan ut?

Tror hon har bättre chans till att få anställning som porrskådis. Där har hon åtminstone en chans.

Förresten, tatueringen på halsen ser inte helt inbjudande ut heller.
Kul att du skriver kuksugarläppar! Jag brukar nämligen kalla det för kuksugarkäft. Läpparna där nere förminskar de, medan läpparna där uppe ska vara stora som om de inte gör annat än suger kuk hela dagarna!
Citera
2021-06-19, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Och?
Det jag menar är givetvis att dessa begrepp inte finns i verkligheten utan enbart är politiska påfund som manifesterar sig i en lag.
En lag som inte har brutits i det aktuella fallet.
Citera
2021-06-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/
Ja. Det låter som helt adekvata krav från en arbetsgivare.
Citera
2021-06-19, 14:10
Medlem
sneervs avatar
Nu vet hon iallafall varför hon inte har fått andra jobb hon sökt och kan arbeta utifrån det!
Ibland måste man höra sanningen även om det var ganska korkat av chefen här att skriva det som svar på en ansökan.

Och tydligen så vart hon så kränkt så hon inte kan söka jobb alls nu och kanske behöver hjälp av vården att läka från det här?

kanske det hade varit bäst för alla om hon varit kvar i sin bubbla och när hon inser att inga jobb finns så får hon skaffa en onlyfans för där kanske hennes bilder uppskattas mer?
Citera
2021-06-19, 14:19
Medlem
jocke51s avatar
Bland de värsta ankläppar jag sett på nära håll, var de som en anställd på kvinnofängelset i Ystad stoltserade med.
Personligen tycker jag det passade illa, bland redan jagavaga och psykiskt labila kvinnor!!!
Citera
2021-06-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Mål nr: B 823-20

Åklagaren har begärt att Yvonne Fager döms för grovt olaga hot, 4 kap 5 § 2 st
brottsbalken. Hon har påstått att följande har hänt.
Yvonne Fager har hotat Said Ali Idris genom att, samtidigt som hon höll ett gevär i
handen, till honom direkt respektive till hans chef över högtalartelefon - i Ali Idris
närvaro - uttala att hon skulle skjuta honom och skjuta honom i ryggen. Det hände
den 22 november 2019 på Estabovägen 90, Åsbro, Askersunds kommun.
Hotet var sådant att Said Ali Idris kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin
personliga säkerhet.
Brottet bör bedömas som grovt då hotet påtagligt förstärkts med vapen och då
målsäganden uppfattat hotet akut.
Yvonne Fager begick gärningen med uppsåt.
Yvonne Fager har förnekat gärningen. Dessutom har hon känt sig hotad av Said Ali
Idris som hon uppfattat velat tränga sig in i hennes bostad varför hon velat skrämma
denne. Hon har inte haft vapnet riktat mot Said Ali Idris. Yvonne Fager har uppgett
att hon inte haft uppsåt.

Så hon som pratade om någons läppar för att företagets kunder hade krav är kriminell och hotfull. Undrar vad firmans kunder tycker om det?

Men det är klart att man kan avstå från att anställa folk med halstatueringar etcetera i ett företag där klienterna ska släppa in folk i sitt hem. Men det är ju inte det enda kravet som skulle finnas där.

Men om hon är så mån om sitt företag så har hon ju ute nu att hon är kriminell själv. Så kan det gå.
Senast redigerad av granvall 2021-06-19 kl. 14:41.
Citera
2021-06-19, 14:36
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det jag menar är givetvis att dessa begrepp inte finns i verkligheten utan enbart är politiska påfund som manifesterar sig i en lag.
En lag som inte har brutits i det aktuella fallet.
Lämna cykeln och kom in i matchen. Sosseretorik är inte värt något här.
Citera
2021-06-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Arbetsgivare är inte synska, de vet inte i förväg hur en person kommer fungera på jobbet. Det enda man kan göra är att bedöma sannolikheten för att personen kommer funka bra med kunder, med närvaro, med arbetsmoral, med noggrannhet osv osv. Utsidan betyder en hel del, det är ju det som arbetsgivaren ser. Uppenbarligen ger Ronja ett dåligt intryck. Hon borde ändra på det istället för att grina i pressen.
Fast städfirman låtsas ju vara synsk, dom antar att Ronja inte kommer passa utan något bevis för det antagandet.
Citera
2021-06-19, 15:29
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Så hon som pratade om någons läppar för att företagets kunder hade krav är kriminell och hotfull. Undrar vad firmans kunder tycker om det?

Men det är klart att man kan avstå från att anställa folk med halstatueringar etcetera i ett företag där klienterna ska släppa in folk i sitt hem. Men det är ju inte det enda kravet som skulle finnas där.

Men om hon är så mån om sitt företag så har hon ju ute nu att hon är kriminell själv. Så kan det gå.

Personligen hade jag inte anlitat en firma där ägaren är dömd för grovt olaga hot och dessutom inte erkänt och gått i terapi.
Citera
2021-06-19, 15:29
Medlem
scoremaxs avatar
Att det ens skall bli en diskussion om värdet av att klä och föra sig för det jobb man vill ha är ganska fascinerande.

Nej.
”Alla kan inte bli Precis vad man vill”

Det är en lögn av och för underpresterande.
Sorry.

”Men buäääh, det är bara ett städjobb”

Tja, med hundra sökande så spelar det ingen roll.
Senast redigerad av scoremax 2021-06-19 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in