2021-06-19, 06:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eftersom SD valde den väg han gjorde tror jag inte att han skulle välja att skriva något som var till HD:s nackdel.

Tror att han inte kände sig säker på att bli frikänd, vindarna i sista instansen blev betydligt hårdare så han hade orsak att känna så.

Den han hatade var Åsa. Kanske hade han skrivit ett till "trevligt" brev till henne i form av ett SMS som han tryckte av innan han valde den fega vägen.

Vad gäller JG och varför han "bussade" polisen på sin vän HD (lägenheten), har jag funderat på många ggr (skrivit i tråden).

Undrar om den fega idioten bestämt sig för att ta självmord om domen gick emot honom?
Om så var fallet varför valde han inte en annan plats att ta emot domen så de få som verkligen ställt upp för honom i vått och torrt slapp se eländet efteråt?
Han var inte vidare känd för sin empatiska förmåga, så han brydde sig inte om andra ett dugg..
Citera
2021-06-19, 06:50
Medlem
Att eftersöka handlingar i målet, gällande vad som kanske kan tänkas kasta skugga över polisen, är lika vanskligt som att ha en egen åsikt i N*rd K*rea. Där ska det tydligen förbjudas att ha tajta jeans och hockeyfrilla nu...
Citera
2021-06-19, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att han verkligen trodde han skulle klara sig, han tänkte nog ställa till med fest där ute på Folketorp.
Vart kvinnfolket befann sig är en gåta.
Uppenbart är att det arbetades in i det sista med stängsel, paus för att ta del av domen till kaffet, redo att begära skadestånd för allt lidande, som Steffe utsatts för som häktad och allt obehag han haft att som oskyldig varit anklagad för mord.
Han såg det inte komma, att han skulle dömas.
Så urbota dum i huvudet.
Jag såg in i hans ögon under hovrättsförhandlingarna, jag såg en rädd skit.

Rädslan Du såg i hans ögon berodde väl på att han inte visste (med säkerhet) att han skulle gå fri?

Om han bestämt sig för att göra vad han gjorde några minuter efter 11 så hade han kunnat bespara sin bundsförvant som var på plats (samt att det fina lantstället fått vara obefläckat) eländet som det blev.
Åka därifrån någon timme innan domen, (sagt något som att jag åker in till stan och köper skumpa för nu ska här firas) satt sig ensam i skogen och inväntat besked.

Barnen gick väl i skolan (pappa blir så klart frikänd) och skulle förmodligen åka ut med HD/BA till landet senare på fredagseftermiddagen för fest i dagarna 3.

Allt skulle bli så bra, rätt skulle bli rätt...
Citera
2021-06-19, 07:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Aktbilaga 91

Kl 11.02 den 28 maj 2021 ringde *** till vakthavande stationsbefäl, polisområde Örebro, tel 010-5673375 och meddelade att jag kl 11.00 e-postade en dom med ett häktningsbeslut avseende den dömde på e-postadress [email]stationsbefal.po-orebro@polisen.se[/] samt även på e-postadress registrator.bergslagen@polisen.se . Stationsbefälet (en kvinna) svarade då att de hade mottagit domen. Jag upplyste henne om att på sidan 2 finns ett häktningsbeslut. Stationsbefälet sa att då tar de hand om häktningen.
Ca 11.30 ringde en annan person från polisen Örebro och frågade om det var korrekt att de skulle efterlysa den tilltalade. Jag förklarade att jag redan tidigare hade pratat med stationsbefälet i Örebro och att det var riktigt samt att jag fick uppfattningen att hon helt var införstådd med detta. Han sa då att han ville kontrollera det igen.
Hahaha!

Ambulans beställs kl 12.32
But... It's a very dead Norwegian Blue parrot.
Ända sen 11.18.

" Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.
– Exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman."

Polis Johannesson kliar sig i huvudet, han hittar inget samtal alls i loggen?
"– Nej, jag hittar inget om det, säger Kenneth Johannesson och ägnar en lång stund åt att leta i händelserapporten."

11.30." Nån annan person från polisen":
Du... ska vi efterlysa SD eller?
Jamen det sa jag ju redan 11.02!

11.51. En Patrull påbörjar uppdraget.
Men omdirigeras.
12.12: Koll med SOS alarm, inget samtal om dödsfall har kommit in."

Nope. Inget samtal om en död SD där heller.
SD påminner om en myst hela han. Med delmoment.
Senast redigerad av develi 2021-06-19 kl. 07:30.
Citera
2021-06-19, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han var inte vidare känd för sin empatiska förmåga, så han brydde sig inte om andra ett dugg..

Du har rätt... han lyckades en sista gång att bevisa det.

Hoppas barnen kan komma över det på något vis och kan vistas där med glädje. Kanske kan de få till sig att pappa var sjuk och nu gör vi en minnesplats för de goda minnena vi har av honom.

Tillägg

Noterade att SD-tråden är stängd nu pga inget brott har begåtts.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-19 kl. 07:29.
Citera
2021-06-19, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!

Ambulans beställs kl 12.32
But... It's a very dead Norwegian Blue parrot.
Ända sen 11.18.

" Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.
– Exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman."

Polis Johansson kliar sig i huvudet, han hittar inget samtal alls i loggen?
"– Nej, jag hittar inget om det, säger Kenneth Johannesson och ägnar en lång stund åt att leta i händelserapporten."

11.30." Nån annan person från polisen":
Du... ska vi efterlysa SD eller?
Jamen det sa jag ju redan 11.02!

11.51. En Patrull påbörjar uppdraget.
Men omdirigeras.
12.12: Koll med SOS alarm, inget samtal om dödsfall har kommit in."

Nope. Inget samtal om en död SD där heller.
SD påminner om en myst hela han. Med delmoment.
Vad ska man säga? Tror inte någonting mer kan förvåna mig nu
Citera
2021-06-19, 07:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad ska man säga? Tror inte någonting mer kan förvåna mig nu
Det påminde mig om Monte Python och den döda papegojan han drämmer i disken.
Its a very dead parrot.

Fast detvetjainte. Vi kör väl HLR och drar en ambulans.

Polisen har ådragit sig en förklaringsbörda.
Citera
2021-06-19, 07:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Din sista mening: "Efter SD:s självmord verkar hon inte må sämre".

HD är verkligen en gåta.

Nu vet jag inte om det var HD som la ut den glada vinkande HD i båten. Kanske det var hennes vänner, men ifall de uppfattade HD som ledsen men fick henne att glatt vinka borde de väl inte lagt upp bilden inför hela världen (läs geo - denna tråd vilket de måste ha förstått att den skulle komma fram i).

Att/om hon är så glad innan SD ens kommit i jorden är märkligt. Att hon inte blev ledsen över LW:s död är betydligt lättare att förstå.

Men... "mannen" hon valt att umgås med in i det sista och sedan sitter och vinkar glatt begriper jag inte. Är hon i chock, glad över att ev slippa ev hot, glad över att SD inte längre kan avslöja om/hur hon ev är inblandad/vet om mordet på LW? Vi lär aldrig få svaren nu... tror jag.
Det är via K*rmansbo's gallery då HD tar en selfie och skiner som en sol:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/412aa661-be30-496d-a909-7a6e404421e4_l.jpeg

Här är en till:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b231274-96f2-42d5-a2b8-cc4a3b652ae8_l.jpeg
Citera
2021-06-19, 07:51
Medlem
Citat:
Det är via K*rmansbo's gallery då HD tar en selfie och skiner som en sol:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/412aa661-be30-496d-a909-7a6e404421e4_l.jpeg

Här är en till:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b231274-96f2-42d5-a2b8-cc4a3b652ae8_l.jpeg

Då är det alltså inte HD själv som valt att lägga ut bilden på sin geo-logg. Eller har hon också gjort det?

Undrar om dessa kompisar frågat HD om det är OK att lägga ut bilden till allmän beskådan?
Citera
2021-06-19, 07:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Då är det alltså inte HD själv som valt att lägga ut bilden på sin geo-logg. Eller har hon också gjort det?

Undrar om dessa kompisar frågat HD om det är OK att lägga ut bilden till allmän beskådan?
Tar hon en selfie m sin mobil så har hon väl skickat den kanske.
Det är nog inga större problem, det är hon som hängt med HD hela tiden och var med dem nere i Skåne också.
Den som jag nämnde jagat burkar i 49 länder då hon intervjuades på deras Geotour - 16.
Citera
2021-06-19, 08:05
Medlem
Citat:
Jag klistrar överhuvudtaget inte nån åsikt.
Jag skrev nyss till notknapparen att behåll du din åsikt så behåller jag min.

Jag har en åsikt om HD, en åsikt jag skapat mig via läsning av FUP.
Den är konstant ifrågasatt och det matas på om misshandlade och förtryckta kvinnor i generella termer - likt dig i spoiler.

Om ni nu anser att hon är ett offer. FINE.
JAG kommer dock inte köpa den bilden.

Fast det är ju precis det du gör, hela tiden. Har andra en annan nyanserad bild av HD så värnar man eller ex skyddar henne enligt dig.

Du verkar ha svårt för att respektera andras åsikter/argument som inte överensstämmer med dina; då blir det aggressiva påhopp, ofta med invektiv inblandat, och folk anklagas för att försöka "styra" tråden när det de facto är du som väldigt ofta kör på "lägg ner", "ge dig" "kliv av" etc.

Vad det gäller HD så upplever iaf jag att det inte finns lika mycket att ta på som ex SD utifrån vad som framgår i fup. Visst, att logga om LW's cacher efter hennes död är mer än osmakligt, och jag tror självklart att hon vet mer om mordet än vad som framgått fram tills nu. Men som flera skribenter skrivit så utesluter det ena inte det andra - allt är inte svart eller vitt.
Citera
2021-06-19, 08:07
Medlem
Citat:
Tar hon en selfie m sin mobil så har hon väl skickat den kanske.
Det är nog inga större problem, det är hon som hängt med HD hela tiden och var med dem nere i Skåne också.
Den som jag nämnde jagat burkar i 49 länder då hon intervjuades på deras Geotour - 16.

Vet Du att HD tar bilden med sin mobil? Kanske är det kamraten som vill föreviga båtfärden i sin mobil?

HD kan tycka att bilden är känslig men kamraten kanske inte tänker på samma sätt och därför missar att fråga innan hon publicerar den för allmän beskådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in