2021-06-19, 07:15
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag är personligen inget fan av överdriven användning av fillers.
Men varför i helvete skulle man inte kunna städa bara för att man förstorat läpparna?!
Skitlöjligt.
När mitt jobbkontor städats är jag endast intresserad av resultatet, städarnas utseende kommer inte ens in på plats 100.
Exakt så. Sprutade påverkar inte jobbresultatet. Solklar negativ särbehandling. Diskriminering.
Citera
2021-06-19, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Absolut, men du är en kund bland andra.

Om du däremot själv skall skicka en av dina anställda på ett jobb, så skickar du ju inte en som kan reta upp hälften av kunderna (Drygt beteende, Svastika i pannan, osv)
Du skickar en som gör sitt jobb, och kunden är nöjd med, eller hur?

Eller menar du verkligen att det inte spelar någon roll om jag kommer till ditt jobb, och Hälsar på alla med "Sieg Heil".... vaddå, jag gör mitt jobb bra ju?
Tror de flesta skulle uppskatta en tillpiffad tjej med några märkliga tatueringar framför en udda figur med halva foten på ett gruppboende. De senare är säkert lättare för arbetsgivaren att hantera. Alltid massa krångel med städare ändå.
Citera
2021-06-19, 07:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Tror de flesta skulle uppskatta en tillpiffad tjej med några märkliga tatueringar framför en udda figur med halva foten på ett gruppboende. De senare är säkert lättare för arbetsgivaren att hantera. Alltid massa krångel med städare ändå.

Ja men då blir det ju ändå en smaksak.

Och då safear man.
Citera
2021-06-19, 07:26
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Väldigt glad och tacksam att arbetsgivare säger till och markerar mot personer som ser ut som halvkriminellt slödder. Bra gjort av arbetsgivaren! Hoppas att fler arbetsgivare vågar gå emot strömmen! Det är ju för jävligt att arbetsgivare nästan blir tvingade att anställa någon olämplig för man är rädd att få dåligt rykte, och bli svartlistade av massmedia.
Citera
2021-06-19, 07:59
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Absolut, men du är en kund bland andra.

Om du däremot själv skall skicka en av dina anställda på ett jobb, så skickar du ju inte en som kan reta upp hälften av kunderna (Drygt beteende, Svastika i pannan, osv)
Du skickar en som gör sitt jobb, och kunden är nöjd med, eller hur?

Eller menar du verkligen att det inte spelar någon roll om jag kommer till ditt jobb, och Hälsar på alla med "Sieg Heil".... vaddå, jag gör mitt jobb bra ju?

Det är ingen som blir provocerad av hennes utseende, lite tatueringar och fillers, vad fan har det för betydelse för någon som ska städa? Det finns tandläkare som ser mer provocerande ut.
Citera
2021-06-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ja men då blir det ju ändå en smaksak.

Och då safear man.
Fast de safear inte när de skickar någon galning som går mellan jobb och arbetsträning till mig.
Citera
2021-06-19, 08:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Tror de flesta skulle uppskatta en tillpiffad ... framför en udda
Varför diskuterar kvällspressen alltid såna här case som om konkurrens saknas (och själva fått sina via vänskapskorruption). Det kan numera komma hundratals ansökningar till vilket utannonserat jobb som helst, särskilt för de enklare.
Citera
2021-06-19, 08:26
Medlem
Hustlelifes avatar
Helt jävla rätt

Hon borde söka jobb på bordell istället eller som Barbiedocka.
Citera
2021-06-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Varför diskuterar kvällspressen alltid såna här case som om konkurrens saknas (och själva fått sina via vänskapskorruption). Det kan numera komma hundratals ansökningar till vilket utannonserat jobb som helst, särskilt för de enklare.
Fast de gör de väl inte i detta fallet? Artikeln handlar inte om att hon borde fått jobbet eller ens få komma på intervju.
Det som diskuteras nu är att en kärring tidigare dömd för hot har skickat ett otrevligt svar till en sökande där hon är nedlåtande och kommenterar hennes utseende. Håller med om att bilden hon skickat med tyder på dåligt omdöme och Kajsa skulle gynnas av att få lite konstruktiv feedback på sin ansökan. Men det lyser igenom att hon knappast fick kommentaren för att arbetsgivaren ville hjälpa till.
Citera
2021-06-19, 08:40
Medlem
Ser lika jävligt ut som män med peruk.
Citera
2021-06-19, 08:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är ingen som blir provocerad av hennes utseende, lite tatueringar och fillers, vad fan har det för betydelse för någon som ska städa? Det finns tandläkare som ser mer provocerande ut.

Tydligen gjorde arbetsgivaren det.
Citera
2021-06-19, 08:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Fast de safear inte när de skickar någon galning som går mellan jobb och arbetsträning till mig.
Nä definitivt.
Har ditt städbolag gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in