2021-06-19, 02:30
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det är en otrolig förenkling. Att bygga varumärke är mer än så. Ju fler som blir påminda om Coca Cola ju fler köper Coca Cola. Just vi kanske inte gör det men det gör att vi känner till varumärket, kanske nämner denna roliga fakta till någon och snart har alla hört om denna EM kampanj och att spelarna gömmer flaskorna. Det blir starkare varumärke och mer såld läsk. Även om jut vi tre inte köpt någon extra Coca Cola.

Visst är det så, men nu är det ju trots allt en person som många ser upp till som dissar Coca Cola och dessutom har ju Coca Cola gjort bort sig grovt med hela den här "Be Less White" grejen.

Det finns ju trots allt dåligt rykte och det är något Coca Cola nu dragit på sig med två närstående "olyckor" för företaget. En del hävdar att all reklam är bra reklam, jag hävdar att när företagen gör bort sig så här pass grovt så blir märket nedsmutsat och folk kommer ihåg att "ja just, det är det här företaget som hatar oss som är vita och Cristiano Ronaldo tycker man ska dricka vatten istället och så är det ju så mycket socker eller låtsassocker (som även det är farligt), jag tror jag köper en flaska vatten istället"

Coca Cola brukade sköta sånt här smartare men jag antar att det är samma nya generation av woketards som gör alla dessa negerreklamer som är de som styr reklamavdelningen i företaget.

Coca Cola är nog en nedåtgående trend sen har vi hälsobiten, hälsa är ju inne nu, bland annat därför de gör sina zero produkter (fast artificellt socker är farligt, artificiellt sockertillverkarna mutade FDA som först hade förbjudit det men tillverkarna av dessa cancerogena ämnen lyckas tydligen muta rätt personer för det förekom flera studier där cancer uppstod i råttor när de käkade artificiellt socker), vidare så bytte man recept på sina zero produkter, något som folk tyckte smakade sämre (finns en del influencers som testade nya zero receptet på tuben som verkligen inte gillade det hela). Det är 3 olika smällar mot Coca Cola på kort tid, jag tror de är på dekis Atlanta skitstövlarna, blir nog fler smällar.

Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Köpte cola båda idag och igår. Kall cola efter jobbet i denna värme är jäkla friskt 😀

Faan Honken du är lättpåverkade av reklam
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-06-19 kl. 02:34.
Citera
2021-06-19, 02:33
Medlem
Om det där med ”be less white” stämmer kan Coca Cola dra åt helvete. Jag svarar med Drink Less Cola och väljer Pepsi istället.
Citera
2021-06-19, 02:36
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Om det där med ”be less white” stämmer kan Coca Cola dra åt helvete. Jag svarar med Drink Less Cola och väljer Pepsi istället.

Jag tycker de ska färga om sin VITA logotyp till en brun, drycken är ju brun, jag menar de gillar ju inte vitt, tycker även deras vita tomte ska bytas ut till en riktig blåneger vars julklappskärra drivs av 10 utsvultna hyenor. Stor hit i Ooooorten, de dricker dessutom mycket Coca Cola.
Citera
2021-06-19, 02:53
Medlem
HermannWirtzs avatar
[quote=Andomarn|76248266][quote=densuratanten|76248144]Är det när Coca-cola gick ut med be less white ? Hur som helst så döljs cola flaskorna.
Citat:

Det var ju inte ens riktigt, en googling bort för att kolla upp det.
Källkritik är som vanligt inte prio i en flashbackares lista.
Beror ju på om man vill att ens fördomar ska vara sanna eller ej
Citera
2021-06-19, 06:10
Medlem
TokyoBarns avatar
Det roliga är ju att det blir uppmärksammat när sånt här händer, ingen bryr sig ett piss annars helt ärligt.

Hur många hade köpt en Coca cola med enbart anledningen som "Zlatan dricker också cola, det har jag sett på tv"

Alla vet att kända personer blir rövslickade av alla stora företag, allt för att synas, kändisarna bugar och tar emot medans deras ögon bara ser dollartecken.

Som flera andra skrivit, dom dricker inte ens skiten privat, dom tränar och kan inte hälla i sig socker hela dagarna.

Men jag vet hur påverkad man blev av reklam som liten, och drack man något annat än Coca cola på 90-talet bland vännerna så stack man ut. mvh
Senast redigerad av TokyoBarn 2021-06-19 kl. 06:12.
Citera
2021-06-19, 06:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Det är ytterst oklart om Coca Colaaktiens kurs har påverkats av detta, rörelserna har inte varierat mer än vanligt.

SVT meddelade när detta hände att Coca Cola hade rasat $60 miljarder i börsvärde, det lät ju dramatiskt men den relevanta informationen att kursen stängde ner 1,2% den dagen på en fallande börs nämnde de inte...
Citera
2021-06-19, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är ytterst oklart om Coca Colaaktiens kurs har påverkats av detta, rörelserna har inte varierat mer än vanligt.

SVT meddelade när detta hände att Coca Cola hade rasat $60 miljarder i börsvärde, det lät ju dramatiskt men den relevanta informationen att kursen stängde ner 1,2% den dagen på en fallande börs nämnde de inte...

Vad som inte nämns alls är ju att det var X dagen för utdelningen. Så i vanlig ordning går aktien ner.
Citera
2021-06-19, 07:26
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap

Try google...https://indianexpress.com/article/explained/explained-why-coca-cola-is-being-called-anti-white-after-a-diversity-training-seminar-7204703/

"Beverage giant Coca-Cola has come under fire for allegedly promoting "reverse racism" and "anti-white" rhetoric after a recent diversity training seminar included slides urging employees to "try to be less white"."

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Jag läste 33 miljarder ner på de ställen jag såg nyheten
Jag läste 1,8 % ner på de ställen jag såg nyheten
Jag ser att börsen gick upp den dagen. Var hittade du att den stängde ner 14/6?

Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
Vad som inte nämns alls är ju att det var X dagen för utdelningen. Så i vanlig ordning går aktien ner.

Det stämmer. Bra där!
Hur kan man inte nämna det som journalist????
Ingenstans fanns det på de ställen jag såg nyheten. Innebär att CC nedgång den dagen var väldigt liten jämfört med vad media skrev.

CC har dock tappat 4,4% den här veckan vilket är mer än börsen även med hänsyn till utdelningen.
Hur mycket som är CRs fel går inte att veta.
Citera
2021-06-19, 09:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Try google...https://indianexpress.com/article/explained/explained-why-coca-cola-is-being-called-anti-white-after-a-diversity-training-seminar-7204703/

"Beverage giant Coca-Cola has come under fire for allegedly promoting "reverse racism" and "anti-white" rhetoric after a recent diversity training seminar included slides urging employees to "try to be less white"."

Jag läste 33 miljarder ner på de ställen jag såg nyheten
Jag läste 1,8 % ner på de ställen jag såg nyheten
Jag ser att börsen gick upp den dagen. Var hittade du att den stängde ner 14/6?

Det stämmer. Bra där!
Hur kan man inte nämna det som journalist????
Ingenstans fanns det på de ställen jag såg nyheten. Innebär att CC nedgång den dagen var väldigt liten jämfört med vad media skrev.

CC har dock tappat 4,4% den här veckan vilket är mer än börsen även med hänsyn till utdelningen.
Hur mycket som är CRs fel går inte att veta.

Kollar SvD Näringslivsdelen från 15 juni nu. Där publiceras under rubriken "igår" följande uppgifter.

NYSE -0,64%
Coca Cola -1,4%

I tidningen från 16 juni publiceras följande upgifter för gårdagen (15 juni)

NYSE -0,49%
Coca Cola -0,39%.

Så fel av mig, börsen steg inte någon av dagarna.

Men "raset" ligger i vart fall inom de normala varuationerna för en aktie. Spotify till exempel "rasade" 2,92% på NYSE 15 juni, vad ska vi skylla det på?
Citera
2021-06-19, 09:36
Medlem
Helt otroligt, hur kan man tro att det är okej att säga så. Dom skulle aldrig få för sig att säga så om någon annan hudfärg men hos vita kan man vara hur rasistisk och nedsättande som helst.

Det här var inte bra, jag älskar Coca cola.
Citera
2021-06-19, 09:43
Medlem
Imnshos avatar
Det vore jävligt skönt om nån stjärnspelare under pressträffen ställde flaskorna mitt framför sig, och sedan böjde sig ner och gömde sig bakom när dom svarade.

En härlig bredsida i solarplexus på Coca Cola, och en helvolleyträff i tinningen på Heineken!

Bojkotta skitdryckerna!
Citera
2021-06-19, 10:15
Medlem
Nästa gång Ronaldo sitter där har de ställt fram Bonaqua.... 😀
Senast redigerad av Honken55 2021-06-19 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in