Citat:
Det är en otrolig förenkling. Att bygga varumärke är mer än så. Ju fler som blir påminda om Coca Cola ju fler köper Coca Cola. Just vi kanske inte gör det men det gör att vi känner till varumärket, kanske nämner denna roliga fakta till någon och snart har alla hört om denna EM kampanj och att spelarna gömmer flaskorna. Det blir starkare varumärke och mer såld läsk. Även om jut vi tre inte köpt någon extra Coca Cola.
Visst är det så, men nu är det ju trots allt en person som många ser upp till som dissar Coca Cola och dessutom har ju Coca Cola gjort bort sig grovt med hela den här "Be Less White" grejen.
Det finns ju trots allt dåligt rykte och det är något Coca Cola nu dragit på sig med två närstående "olyckor" för företaget. En del hävdar att all reklam är bra reklam, jag hävdar att när företagen gör bort sig så här pass grovt så blir märket nedsmutsat och folk kommer ihåg att "ja just, det är det här företaget som hatar oss som är vita och Cristiano Ronaldo tycker man ska dricka vatten istället och så är det ju så mycket socker eller låtsassocker (som även det är farligt), jag tror jag köper en flaska vatten istället"
Coca Cola brukade sköta sånt här smartare men jag antar att det är samma nya generation av woketards som gör alla dessa negerreklamer som är de som styr reklamavdelningen i företaget.
Coca Cola är nog en nedåtgående trend sen har vi hälsobiten, hälsa är ju inne nu, bland annat därför de gör sina zero produkter (fast artificellt socker är farligt, artificiellt sockertillverkarna mutade FDA som först hade förbjudit det men tillverkarna av dessa cancerogena ämnen lyckas tydligen muta rätt personer för det förekom flera studier där cancer uppstod i råttor när de käkade artificiellt socker), vidare så bytte man recept på sina zero produkter, något som folk tyckte smakade sämre (finns en del influencers som testade nya zero receptet på tuben som verkligen inte gillade det hela). Det är 3 olika smällar mot Coca Cola på kort tid, jag tror de är på dekis Atlanta skitstövlarna, blir nog fler smällar.
Citat:
Faan Honken du är lättpåverkade av reklam
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-06-19 kl. 02:34.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-06-19 kl. 02:34.