2021-06-18, 14:31
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Det är mer socker i Pepsi. Vad anser Ronaldo om Pepsi. Har inte han gjort reklam för dem till och med?

Han har gjort reklam för båda företagen, Cristiano Ronaldo är en hycklare.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, skärpning era nötter! Förstår ni verkligen inte att det har med Ronaldos andra reklamkontrakt att göra? Varför skulle han sitta och göra gratisreklam för Coca-Cola när han förut sponsrats av Pepsi?

Occhams razor, ni vet - eller nej, det gör ni inte, era nötter!

Han har sponsrats av båda företagen.
Citera
2021-06-18, 14:31
Medlem
GoFuckADucks avatar
Ronaldo Cola = vatten+hårvax blandat!
Citera
2021-06-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Jag gick inte ute och köpte Coca Cola och inte heller Pepsi, gjorde du?

Köpte cola båda idag och igår. Kall cola efter jobbet i denna värme är jäkla friskt 😀
Citera
2021-06-18, 14:55
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Genom att delta i ett Uefa-mästerskap har han att följa deras arrangemang utan provokationer. Det här var en klar obstruktion av Ronaldo. Kan svårligen se att Coca Cola släpper denna kontraktsvidriga demonstration mot sitt varumärke. Han är inte satt där att visa andra vad han tycker om drycken. Det är upp till var och en att anse vad man bör dricka eller ge sina barn.

Med den logiken ska alla slags droger legaliseras och marknadsföras, annars är det hyckleri. Coca-cola är både hälsovådligt och beroendeframkallande
Citera
2021-06-18, 15:40
Medlem
Panzeradlers avatar
Ukrainas Jarmolenko hycklar i alla fall inte.
Citera
2021-06-18, 16:00
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Att Ronaldo skulle ha påverkat Coca Colas värde är ju inte mer än en kvällstidningssanning…

Är du handikappad eller kan du inte läsa vad som står i länken? Har du ens klickat dig in på länken? Pajas varning på dig.

// PoK
Citera
2021-06-18, 16:01
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Ukrainas Jarmolenko hycklar i alla fall inte.

Han skulle aldrig druckit om det inte redan var en snackis redan. Var ju någon annan som gjorde samma sak med en öl (alltså tog bort den).

// PoK
Citera
2021-06-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu kan vi nog alla gissa oss till att han varken häller i sig diverse sportdrycker eller läsk. Eliten inom fotboll som han tillhör. Det som stör är att han låter sig sponsras av produkter som förstör folkhälsan. Bryr han sig så mycket om ungas hälsa ska han kanske inte köpas av företag som Pepsi, KFC, Coca-Cola, Pepsi.

Nej jag kunde inte gissa mig till det. Håller med om att läsk generellt skulle skattas till döds och tvingas säljas under disk i princip. Men när det kommer till just elit idrottsmän ser jag varken det skadliga eller omöjliga i att dom dricker "sportdryck" (vad nu det är?) och läsk.

Varför skulle det vara så omöjligt menar du? Tänker du att dom alltid bara dricker vanligt vatten?
Citera
2021-06-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Är du handikappad eller kan du inte läsa vad som står i länken? Har du ens klickat dig in på länken? Pajas varning på dig.

// PoK
Är du handikappad eller är låtsas du bara inte om att du använder en kvällstidning som källa för det inte är en kvällstidningssanning? Coca colas aktie var på nedgång sedan flera dagar innan.
Citera
2021-06-18, 18:42
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Och här sitter alla och diskuterar. Tidningarna skriver "why are....hiding their coke bottles?" osv osv osv

Folk börjar prata. Det blir en snackis. Man pratar om det om 20 år på universitetskurser I marknadsföring.

Ni alla gick på det. Jag också nu..
Gick du och köpte en cola efter att du sett klippet? Det gjorde inte jag.
Citera
2021-06-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Gick du och köpte en cola efter att du sett klippet? Det gjorde inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Jag gick inte ute och köpte Coca Cola och inte heller Pepsi, gjorde du?

Det är en otrolig förenkling. Att bygga varumärke är mer än så. Ju fler som blir påminda om Coca Cola ju fler köper Coca Cola. Just vi kanske inte gör det men det gör att vi känner till varumärket, kanske nämner denna roliga fakta till någon och snart har alla hört om denna EM kampanj och att spelarna gömmer flaskorna. Det blir starkare varumärke och mer såld läsk. Även om jut vi tre inte köpt någon extra Coca Cola.
Citera
2021-06-18, 19:29
Medlem
Tillssons avatar
Svenska landslaget gör reklam för Coca Cola och Pizza = Trovärdigt? NOT!

Bild: https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/e121df96-ab84-4fa1-b2ab-71b84d7213f2?fit=crop&h=525&q=50&w=945&00b59d14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in