2021-06-18, 12:18
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nej, jag känner inte Ronja och jag vet inte hur hon resonerar. Mina funderingar är mina och kanske inte delas av henne, men det är intrycket jag fått av det jag läst i den länkade artikeln som jag skrev om. Vissa saker framkommer som bekant mellan raderna.

Du blandar ihop mig med idioterna som kallar henne för dumheter. Jag har full sympati med henne då det gäller hennes arbetssituation. Hon är en ensamstående tvåbarnsmamma utan arbete och det är klart att det är en svår situation och jag hoppas att hennes arbetssituation ordnar sig.

Personligen har jag inga tatueringar, alkoholbruk och Thailandsresa i mitt förflutna. Oskulden har jag också kvar, så någon tjej som jag sårat av någon relationssexuell anledning finns inte där ute. Jag har emellertid en del bukfett och vet att det är något jag behöver göra något åt, men jag har i alla fall inte fetma. Om någon påtalar det bryskt - som i Ronjas fall - är det svårt att inte ta det personligt och bli ledsen, men jag förstår att det är för mitt bästa som jag får det påpekandet även om det kanske inte är välformulerat. Gör dessa egenskaper mig till mer värd eller förtjänande av mer av andras respekt, för att jag lever mitt liv nästan utan självsabotage? Nej, det gör det inte. Jag respekterar mig själv och är medveten om mina vissa av mina brister och begränsningar, vilket är en bra bit på vägen. Behöver jag ens nämna att jag inte gått ned mig i träsket som är sociala medier?

Klientelet på detta forum är inte särskilt representativt för befolkningen i stort. Här finns ett stort antal troll som försöker imponera på andra inom det egna åsiktskotteriet (för att bli känna sig som edgelords) och dessa har även hittat till denna tråd.

Nej och då har du ju också svar på hur det skulle kännas att få en avhyvling för utseendet. Du kanske vet att du måste göra något åt ditt bukfett men du lär knappast må bättre och få livsglädje om någon börjar mobba dig för det.
Samma sak med den där tjejen som egentligen bara vill ha ett jobb för att få sitt liv och gå ihop.

En annan sak som man faktiskt kan titta närmare på är inte Ronja utan den där tanten som driver städföretaget, Yv*nne F*ager. Är ändå lite imponerad av Flashbacks researchförmåga. Den där chefen har tydligen en dom för mordhot bakom sig samt två "barn" 25 och 27 år gamla som bor hemma.

Känns inte som att hon behöver oroa sig för Ronjas utseende. Dålig reklam för sitt företag lär hon nog fixa själv. Svaret hon gav Ronja beror förmodligen på att hon är psykiskt instabil.
Citera
2021-06-18, 12:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
dömd 2020
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
jo hon är där
Lastar jag Lexbase för (och att man ens skall behöva verifiera själv), var helt blankt när jag sökte.
Citera
2021-06-18, 12:27
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.

Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.

+1

Tjejen i artikeln må ha ett tragiskt livsöde och har kanske inte gjort optimala livsval men den här tråden är fan snudd på ännu mer tragisk.

Har man ett ordnat liv och ett uns självkänsla har man inget behov av att anonymt sparka på någon som ligger på det här sättet.
Citera
2021-06-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hon är inte svensk.

Kärnfamilj gäller, återhållsamhet, trygghet, skönhet kommer innefrån o inte genom o se ut som ngn jävla billig bikerbrud. Att denne är ensamstående redan tyder på lättja inom sexlivet o inte bry sig om just kärnfamiljen. Allt annat än svenskt. Säkert en krognatt som avslutades med o bli med barn, nu vet hon inte ens vem pappan är.

Är hon inte svensk? Vart hittar man den infon? Resten av ditt inlägg är ju trams. Kärnfamiljen är död. Se bara på Jimmie Å. Tydligen otrogen mot LE mm varav det slutade med en separation.

Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Nä med det finns normer och sticker man för mycket ringer varningsklockan. I grunden är ngt fel bör fyller läpparna med saker som inte ska vara där. Dessutom jävligt fult. Klart arbetsgivare du funderar på vem du är. Enkelt.

Likaså kvinnor som ligger runt. 90 procent av de vettiga männen tar inte en sådan kvinna att leva i relation med. Självbevarelsedrift. Det blir problem.
Sen kan du tycka vad du vill om det, men du kan inte ändra på detta.

Det är nya tider. Jag är ändå 40+ och inser detta. Dagen ideal skiljer sig från gårdagen. Deal with it, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
På hennes FB en selfie när hon är nyopererad med jättepattar..
Fint att lägga 50 till 100 k på bröstoperation när man är arbetslös och har en liten unge...stackars barn med en sån morsa.

Ja och? Hon kanske gjorde dessa när hon hade jobb? Vad vi vet om detta?
Citera
2021-06-18, 12:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Är hon inte svensk? Vart hittar man den infon? Resten av ditt inlägg är ju trams. Kärnfamiljen är död. Se bara på Jimmie Å. Tydligen otrogen mot LE mm varav det slutade med en separation.

Det är nya tider. Jag är ändå 40+ och inser detta. Dagen ideal skiljer sig från gårdagen. Deal with it, helt enkelt.

Lyssna på inslaget, talar med tydlig brytning Nu har aftonhoran tagit ned ljudinslaget men när det var uppe hördes TYDLIGT att denne inte var svensk.
Senast redigerad av Bluebeast72 2021-06-18 kl. 12:48.
Citera
2021-06-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lyssna på inslaget, talar med tydlig brytning Nu har aftonhoran tagit ned ljudinslaget men när det var uppe hördes TYDLIGT att denne inte var svensk.

Ingen annan som har länk eller dylikt?
Citera
2021-06-18, 12:51
Medlem
zBr9s avatar
Haha, riktiga WT-miffon dom där två, vem fan har en städfirma ihop med sin morsa ens. Uppenbart två misslyckade losers som hamnat snett i livet och nu endast finner glädje i att slå ner på andra. Skiter väl egentligen i deras anledningar till att inte anställa folk, det är väl upp till dom. Men att välja att i två separata mail kritisera och håna en person som sökt arbete hos dom är oförsvarligt även om man bara är två bönder som har en städfirma ihop.

Sen tycker jag väl IOFS att den där bilden inte bör användas för att söka jobb med. Inte pga läpparna men pga att den använder filter. Ser oproffsigt ut minst sagt. Men det räcker ju med att bara inte be personen komma in på en till intervju om man har såna problem med hur den ser ut isåfall.

Att höhöhöh siegheil-pöbeln på Flashback glatt hejar på dessa miffon är knappast förvånande, och stärker bara WT-känslan av allt det här, fler värdelösa undermänniskor som inte vill något hellre än att nån gång också vara i en position att kunna kränka någon som står under en.
Senast redigerad av zBr9 2021-06-18 kl. 12:53.
Citera
2021-06-18, 12:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ingen annan som har länk eller dylikt?
Hur fan ska jag veta det, leta men du verkar lika korkad Ronja. Hon talade med brytning, thats it. Men fortsätt du försvara en svartskalle som är kränkt.
Citera
2021-06-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Men kan alla ni incels typ sätta er på en gurka och rotera några varv istället? Självklart så skriver inte en arbetsgivare så här i ett mail till en arbetssökande. Det är otrevligt och korkat. Att arbetsgivaren sen, dvs avsändaren i mailet Yvonne, är dömd för att ha hotat att skjut en person i ryggen typ senast 2019/20 säger rätt mycket om vilken typ av person hon är dvs personlighetsstörd och gränslös
Men det är väl bra om folk är uppriktiga. De flesta arbetsgivare blir tveksamma till att anställa dessa människor. Bra att de får vet
Citera
2021-06-18, 13:08
Medlem
Citat:

Låt mig gissa. En 40 åring som inte är riktigt accepterad?
Citera
2021-06-18, 13:09
Medlem
Ruger89s avatar
Det faktum att hon direkt svarar med att hon "ska anmäla" visar ju att företaget har gjort en helt korrekt analys av den här typen av människa. Man får givetvis anställa vem man vill.
Citera
2021-06-18, 13:27
Medlem
DontWantWars avatar
WT brud som sökt sig till ett WT-företag som sedan fick ett WT svar..

Varför är detta så intressant?

Det är ändå en större merit & framförallt betydligt mer pengar att jobba som strippa eller prostituerad än åt det där wt-bolaget. Dom där läpparna är överkvalificerade för BJ
Senast redigerad av DontWantWar 2021-06-18 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in