2021-06-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Selvsagt er det straffbart å drepe et menneske, ingen er vel uenige i det.
Men i denne saken sitter vi ikke med fasiten. Saken er ikke oppklart, og nå begynner jeg å lure på om den vil forbli uoppklart.
Nå begynner det å nærme seg en måned siden politiet nok en gang var optimistiske med tanke på en oppklaring.
Dette har skjedd gang på gang, "vi er nærmere en*løsning" har vært gjennomgangsmelodien.
Jeg leverte et tips i saken, og det tok over tre uker før politiet ga lyd fra seg. Politibetjenten var hyggelig, og stilte relevante spørsmål. Jeg må likevel innrømme at jeg ble overrasket, da han fortalte at han aldri hadde hørt om Flashback.
Hvis du ringer inn et tips på TH, ringer de nok før du legger på. Flashback tråden oppleves nok som privat etterforskning og det tror jeg de ikke liker. Hvis det viser seg at løsningen stod i denne tråden, tror jeg de heller henlegger saken enn å bite i det sure eple.
Citera
2021-06-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og du stoler på alt som passer inn i din agenda.
Jeg har ingen grunn til å tro at et eneste ord av alt det datteren skriver ikke er sant. Hva politiet skriver at hun og resten av familien sier, tror jeg ikke et sekund på. Jeg stiller enda strengere krav til politiet enn Lagmannsretten og Norges høyesterett gjør.
Citera
2021-06-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Men injurier mot fremmedpersoner er lov? Jeg er ikke usaklig, det er sannheten.

Injurier? Hva snakker du om?

Tror du at det anonyme brukere skriver på flashback har noen injurierende kraft?

Folk på forumet skriver hva de tenker og tror og mener om hendelser av stor allmenn interesse. Som denne angivelige kidnappingen som skal ha skjedd på Lørenskog.

Og de aller fleste må tenke og tro og mene ut fra den informasjonen som mediene har formidlet om saken. Mediene har brukt offentlige kilder, som informasjon direkte fra politiet, politidokumenter lagt frem for åpen rett, og andre vitner som har vært villig til å uttale seg.

Tom Hagen og hans advokat har hatt mange muligheter til å kommentere og korrigere medienes opplysninger. Stort sett benytter de ikke anledningen.

Ingen kommentar og taushet fra TH og hans advokat, kan jo muligens ha ført til at saken blir fremstilt noe skjevt i mediene. Det blir umulig å ha noen sterk formening om det spørsmålet, så lenge TH ikke er villig til å svare for seg selv.
Citera
2021-06-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg har ingen grunn til å tro at et eneste ord av alt det datteren skriver ikke er sant. Hva politiet skriver at hun og resten av familien sier, tror jeg ikke et sekund på. Jeg stiller enda strengere krav til politiet enn Lagmannsretten og Norges høyesterett gjør.

Men så er du også mer intelligent enn folk flest.
Citera
2021-06-18, 11:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis det viser seg at løsningen stod i denne tråden, tror jeg de heller henlegger saken enn å bite i det sure eple.

Tror nok ikke dette er en sak med en "eureka"-løsning. Det er mer som en eng
full av høystakker, i alle er det en nål, men det er bare noen få av nålene som
er relevante for løsningen.

Nei, jeg tror ikke det står noe i denne tråden som politiet ikke alt har oversikt over.
Tråden er kanskje blitt en høystakk, men uten nål.
Citera
2021-06-18, 11:56
Medlem
Citat:
Men så er du også mer intelligent enn folk flest.
Vel, jeg tok en sånn IQ test en gang, det ble ikke noe mer enn 125. Men jeg må kanskje prøve på nytt
Citera
2021-06-18, 12:15
Medlem
Slettsnokens avatar
HHB2 er helt fraværende i kjente tidslinjer, nærmest som et spøkelse i saken. Likevel er hun den eneste av barna som er nevnt i trusselbrevet, har frontet en krig mot etterforskerne, og på en febrilsk måte forsøkt å vri hovedhypotesen til kidnappingsplottet, vekk fra TH.

Det er nøyaktig hva som hele veien har vært hensikten med den utspekulerte planen: Hvordan komme seg unna et konedrap som synes som eneste utvei for TH? Jo, ved å utvetydig legge skylden på fremmede, ukjente GM.
Citera
2021-06-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Hei, tusen takk for bidrag!!

Overføring fra Huobi til 1DA* var 10.07.2018 kl 13.40 GMT+2, altså ikke den 11e (Det kan hende at VG bommer med vilje) 13.40 GMT+2 is 11.40 AM UTC så DASH transaksjonen inn til Huobi må ha vært før den tiden, og sansynligvis også den 10e. Enig at det må ha vært litt over 1 Dash.

Politiet/Kripos vet såklart Dash adressen på Huobi som ble brukt, men det vet vi ikke. Men kanskje man finner noen potentsielle adresser med å søke på alle beløp i den størrelsen av ca 1-1.5 Dash, og før 11.40 utc? Også beløpet som kom inn på Huobi må være en slutt output av en privatesend, det skal ikke være vanskelig å gjennkjenne en slik betaling tenker jeg

F.e. her er en del transaskjoner i en privatesend, så man kan begynne slik, finn en avsluttet transaksjonsrunde, og så begynne å jobbe seg bakover. Men antal adresser eksploderer nok for hver runde i privatesend. Likevel er det ikke noe problem med litt scripting, akkurat som for btc.

Eksempler fra privatesend (ikke nødvendigvis relatert til TH saken)
- https://explorer.dash.org/insight/tx/4b4ab143a91f9fd3f207dd2b7af4dc9e45c464a9ae4482e1b7 ade00ab705edfa
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/fe558c38cb2de78888b2ff0c0d06d598b62494d7441e0e0b17 603a8d895dc628
- https://explorer.dash.org/insight/tx/40b4e6967b71070dc7208b1ed5fbea925d961b1fc21c212e14 f38e2a073febe1
osv osv.

Skal se på det nærmere, må skrive litt kode for å forenkle jobben.

Takker! Har du kommet noen vei? Jeg kan evt hjelpe litt til hvis du legger ut det du har så langt i et github repo el.
Citera
2021-06-18, 13:10
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
1:Selvsagt er det straffbart å drepe et menneske, ingen er vel uenige i det.
2:Men i denne saken sitter vi ikke med fasiten. Saken er ikke oppklart, og nå begynner jeg å lure på om den vil forbli uoppklart.
3:Nå begynner det å nærme seg en måned siden politiet nok en gang var optimistiske med tanke på en oppklaring.
4ette har skjedd gang på gang, "vi er nærmere en*løsning" har vært gjennomgangsmelodien.
5:Jeg leverte et tips i saken, og det tok over tre uker før politiet ga lyd fra seg. Politibetjenten var hyggelig, og stilte relevante spørsmål. Jeg må likevel innrømme at jeg ble overrasket, da han fortalte at han aldri hadde hørt om Flashback.

1: Ikke mange, men noen av dine meningsfeller her inne oppfører seg slik.
2: Veldig mye gikk nok tapt ved å holde saken skjult så lenge. Her blir kommer det nok et oppgjør hvor ansvarlige i politiet må stå til rette for sine vurderinger.
3 og 4: Ja, noe må de jo si. Og så lenge hovedmistenkte er på frifot, så må de for all del ikke avsløre sine funn før de har en vanntett sak.
5: Det kan være flere grunner til at de ventet med å ta kontakt. Det kan f.eks være at de har mottatt samme tips fra andre, og at de ga lyd etterhvert i ren høflighet? Når det gjelder Flashback, så er det lenge siden noen har kommet med relevante opplysninger. De som har kommet med litt innsideinfo har blitt forfulgt og tråden har flommet over av nonsense og personangrep, hvor hensikten tydelig er å hindre gode drøftinger.
Citera
2021-06-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Ikke mange, men noen av dine meningsfeller her inne oppfører seg slik.
2: Veldig mye gikk nok tapt ved å holde saken skjult så lenge. Her blir kommer det nok et oppgjør hvor ansvarlige i politiet må stå til rette for sine vurderinger.
3 og 4: Ja, noe må de jo si. Og så lenge hovedmistenkte er på frifot, så må de for all del ikke avsløre sine funn før de har en vanntett sak.
5: Det kan være flere grunner til at de ventet med å ta kontakt. Det kan f.eks være at de har mottatt samme tips fra andre, og at de ga lyd etterhvert i ren høflighet? Når det gjelder Flashback, så er det lenge siden noen har kommet med relevante opplysninger. De som har kommet med litt innsideinfo har blitt forfulgt og tråden har flommet over av nonsense og personangrep, hvor hensikten tydelig er å hindre gode drøftinger.
Kan det være sånn her. Politiet trodde straks dette var noe TH og RU hadde funnet på. De satte derfor straks full elektronisk overvåkning på de to, samtidig som de i all hemmelighet, i samsvar med kravbrevet kontaktet GM. I den tror at det ville være TH eller RU som svarte, for så gå til pågripelse.

Selv om det viste seg at de tok fullstendig feil, holdt de fast på sin teori om TH og RU. Noe som tilslutt førte til at de siktet dem for drap eller medvirkning til drap. Og der står vi den dag i dag.

Er det fordi de hadde investerte så stor ressurser i konspirasjonsteorien TH/RU, at de ikke greide å legge dette til siden, når de så at det ikke var TH og RU som var den antatte motparten i kommunikasjonen de hadde med GM ?
Citera
2021-06-18, 13:59
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg så den listen, og det var det andre også som gjorde.
Her var det kriminelle fra øverste hylle.
Det var ikke bare T B*******, men også folk fra A-gjengen og andre gjengfraksjoner.

Det er er ren løgn.
Citera
2021-06-18, 14:45
Medlem
Citat:
Jobber denne personen med saken på fulltid?

 Vet ikke. Ringte fra lensmannskontoret i en nabokommune, ikke fra tipsmottaket på Gardermoen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in