Citat:
Ursprungligen postat av
tjallabais
Det minner meg litt om en del gamle Derreck episoder, der gjerningsmannen ofte lanserte ulike teorier til politiet om hva som hadde skjedd og ofte prøvde å kaste mistanken over på andre.
Ja. Mulig det.
Men innlevelsen, dramaet og manien hans skinner igjennom. Det er noe som mangler i historien. Noen naturlige følelser som mangler.
Det er ingen anger, ruelse, gråt og forferdelse. Ingen ... "at jeg ikke gjorde noe ...", eller, "at jeg ikke greide å beskytte AE ..., eller, "at jeg ikke tok følelsen på alvor ...", eller, "så fryktelig at AE ble utsatt for vold i hjemmet vårt ...".
Nei, det var skjebnen i form av onde ukjente GM som tok AE den dagen. Det var ute av hans hender. Han kunne ikke ha gjort noe for å forhindre det.
Han kunne ikke ha sørget for at alarmen fungerte, at kameraovervåkningen fungerte, eller å ta inn den angivelig ekstra-nøkkelen som lå i garasjen. Han kunne ikke ha tatt hjemmekontor den dagen, og sørget for at AE ikke var alene i huset. Han kunne ikke ha varslet henne, og sørget for at hun dro annet sted og ikke var hjemme alene. Eller vist henne hvordan hun kunne bruke den skarpladde haglen hans for å beskytte seg selv.
Nei, ingen ting av dette kunne han ha gjort. Og ingenting kan han bebreides for. Han er uskyldigheten selv. I en ond ond verden.
Det er Tom Hagen som er det aller største offeret i henhold til dekkhistorien hans. Det skinner igjennom hele tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Da tok jeg en ny titt på brevet
https://www.tv2.no/nyheter/11480054/ og ser nå at også datteren opplevde at politiet skrev og sa at hun hadde sagt ting hun ikke hadde sagt.
Hensikten med å holde på sånn de tydeligvis gjør. Må jo være at man gjennom å forvirre den som avhøres med en rekke uriktigheter, kan få den forvirrede til å si noe han ellers ikke ville ha sagt ?
Utrolig lærerik denne saken.
Jeg skal ikke blande meg inn i hvordan politiet gjennomfører avhør. De har vel sine metoder.
Det er kjent at mennesker i akutte krisesituasjoner kan forstå og oppfatte ting feil. Kan si ting som er feil, fordi de ikke har fått bearbeidet traumatiske hendelser og opplevelser ennå. Dette tar tid, og er en normal reaksjon og en naturlig prosess.
I august 2019 burde enkelte ting ha falt på plass. Enkelte misforståelser burde ha vært oppklart.
Men det virker som om HHB2 henger igjen i noen irrasjonelle oppfatninger av hva som har skjedd etter at AE ble borte. Uten at jeg skal gå inn på alle her. Det blir så mye å ta opp.
Hun har ikke hatt noen god prosess etter at moren angivelig ble bortført av ukjente GM. At TH ikke forteller sannheten, men utnytter og skremmer sine voksne barn grovt, og skyver barna foran seg, også overfor politiet.
Jeg synes det er forferdende å se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floriss
Jeg finner det vesentlig mer psykt å klare å skrive dette om et fremmed menneske.
Personangrep.
Det er nesten latterlig hvor usaklig du alltid er i dine svar her på forumet.