2021-06-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Brevet viser hvordan datter HHB2 blir manipulert og villedet av sin far, og at hun fremstår skremt og forvirret da hun skrev brevet.

Jeg mener HHB2 er blitt grovt utnyttet. Det tror jeg alle normale mennesker oppfatter.
Da tok jeg en ny titt på brevet https://www.tv2.no/nyheter/11480054/ og ser nå at også datteren opplevde at politiet skrev og sa at hun hadde sagt ting hun ikke hadde sagt.

Hensikten med å holde på sånn de tydeligvis gjør. Må jo være at man gjennom å forvirre den som avhøres med en rekke uriktigheter, kan få den forvirrede til å si noe han ellers ikke ville ha sagt ?

Utrolig lærerik denne saken.
Citera
2021-06-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da tok jeg en ny titt på brevet https://www.tv2.no/nyheter/11480054/ og ser nå at også datteren opplevde at politiet skrev og sa at hun hadde sagt ting hun ikke hadde sagt.

Hensikten med å holde på sånn de tydeligvis gjør. Må jo være at man gjennom å forvirre den som avhøres med en rekke uriktigheter, kan få den forvirrede til å si noe han ellers ikke ville ha sagt ?

Du la ikke merke til at selv også TH's forsvarer SH i Krimpodden sier at det er gjort veldig mye bra politiarbeid i saken? Det er ikke der kritikken ligger.
Citera
2021-06-18, 09:51
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Å legge an på en gift kvinne med et mulig rusproblem, med tre små barn, er ikke å bry seg om og hjelpe henne.
Åpenbart at "Sjur" ikke var ridderen på den hvite hesten, hvis ønske var å redde en kvinne i nød.
Hadde han tenkt med det hodet som sitter øverst på kroppen, hadde han ikke risikert å legge en hel familie i grus.
Handlingen viser til fulle at Sjur er en egoistisk person, uten tanke på hva han har stelt i stand.

Det kan godt være slik du sier. Og det er lett å forstå hvilken harme TH må ha båret på. Men det er likevel straffbart å drepe et annet menneske, og skjerpende å sette i sving tidenes villedning for å slippe unna.
Citera
2021-06-18, 09:59
Medlem
Citat:
Brevet viser hvordan datter HHB2 blir manipulert og villedet av sin far, og at hun fremstår skremt og forvirret da hun skrev brevet.

Jeg mener HHB2 er blitt grovt utnyttet. Det tror jeg alle normale mennesker oppfatter.

Det må være noe alvorlig galt med vurderingsevnen til Tom Hagen, om han tror at fantasihistoriene hans skulle underbygge at det har skjedd en reell bortføring.

Han er fragmentarisk. Og veldig intens, nesten manisk, når han sier "Det var siste sjekken" til politiet. Som om han tror at dersom han tror sterkt nok på historien selv, så vil også politiet tro det. Et forsøk på å overbevise. Det er ubehagelig å lese. Ligner litt på en gammeldags spøkelseshistorie.

Igjen minner historien om noe drømmeaktig. Som gutten som rakte frem hendene og viste frem en Smith & Wesson pistol til han, på kveldsturen rundt Langvannet. Og han så isen på undersiden av pistolen.

Det er noe sykelig her.

Jeg finner det vesentlig mer psykt å klare å skrive dette om et fremmed menneske.
Citera
2021-06-18, 10:12
Medlem
Dagbøker, notater eller litteratur generelt kan være en form for terapi og bearbeiding. At man skriver aggressive sangtekster, obskøne dikt eller tekster som beskriver hat, hevn eller annet av negativ art betyr ikke at det ender med fysiske oppgjør, vel så viktig er å få ut et sinne. Det er ikke noen psykologisk forskjell på dette og slå løs på en boksesekk.

Det er mye man gjør for å klare å komme over ting eller arbeide seg gjennom det. Litt sammenlignbart er faktisk det at barn lærer seg å si unnskyld, mange tror at det kun handler om å vise anger til den man har gjort urett eller ufine ting mot, etter mitt syn er det vel så viktig at man tar et oppgjør selv, å si unnskyld gjør noe med selvverdet og ønsket om å lære av sine handlinger. Da er det også lettere å akseptere seg selv og ikke minst leve med seg selv og alle våre feil. Litt som å akseptere og bearbeide at vi alle har hat i oss også.
Citera
2021-06-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det kan godt være slik du sier. Og det er lett å forstå hvilken harme TH må ha båret på. Men det er likevel straffbart å drepe et annet menneske, og skjerpende å sette i sving tidenes villedning for å slippe unna.

Selvsagt er det straffbart å drepe et menneske, ingen er vel uenige i det.
Men i denne saken sitter vi ikke med fasiten. Saken er ikke oppklart, og nå begynner jeg å lure på om den vil forbli uoppklart.
Nå begynner det å nærme seg en måned siden politiet nok en gang var optimistiske med tanke på en oppklaring.
Dette har skjedd gang på gang, "vi er nærmere en*løsning" har vært gjennomgangsmelodien.
Jeg leverte et tips i saken, og det tok over tre uker før politiet ga lyd fra seg. Politibetjenten var hyggelig, og stilte relevante spørsmål. Jeg må likevel innrømme at jeg ble overrasket, da han fortalte at han aldri hadde hørt om Flashback.
Citera
2021-06-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Du la ikke merke til at selv også TH's forsvarer SH i Krimpodden sier at det er gjort veldig mye bra politiarbeid i saken? Det er ikke der kritikken ligger.
Ingen som har sagt at alt de har gjort er feil. Men de har tydeligvis gjort mye feil, når det har skjært seg så mye som det har gjort.
Citera
2021-06-18, 10:26
Medlem
Citat:

og du stoler på alt som passer inn i din agenda.
Citera
2021-06-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ingen som har sagt at alt de har gjort er feil. Men de har tydeligvis gjort mye feil, når det har skjært seg så mye som det har gjort.
feil at det ikke finnes spor på åstedet mener du.
Citera
2021-06-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg leverte et tips i saken, og det tok over tre uker før politiet ga lyd fra seg. Politibetjenten var hyggelig, og stilte relevante spørsmål. Jeg må likevel innrømme at jeg ble overrasket, da han fortalte at han aldri hadde hørt om Flashback.

Jobber denne personen med saken på fulltid?
Citera
2021-06-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Det minner meg litt om en del gamle Derreck episoder, der gjerningsmannen ofte lanserte ulike teorier til politiet om hva som hadde skjedd og ofte prøvde å kaste mistanken over på andre.

Ja. Mulig det.

Men innlevelsen, dramaet og manien hans skinner igjennom. Det er noe som mangler i historien. Noen naturlige følelser som mangler.

Det er ingen anger, ruelse, gråt og forferdelse. Ingen ... "at jeg ikke gjorde noe ...", eller, "at jeg ikke greide å beskytte AE ..., eller, "at jeg ikke tok følelsen på alvor ...", eller, "så fryktelig at AE ble utsatt for vold i hjemmet vårt ...".

Nei, det var skjebnen i form av onde ukjente GM som tok AE den dagen. Det var ute av hans hender. Han kunne ikke ha gjort noe for å forhindre det.

Han kunne ikke ha sørget for at alarmen fungerte, at kameraovervåkningen fungerte, eller å ta inn den angivelig ekstra-nøkkelen som lå i garasjen. Han kunne ikke ha tatt hjemmekontor den dagen, og sørget for at AE ikke var alene i huset. Han kunne ikke ha varslet henne, og sørget for at hun dro annet sted og ikke var hjemme alene. Eller vist henne hvordan hun kunne bruke den skarpladde haglen hans for å beskytte seg selv.

Nei, ingen ting av dette kunne han ha gjort. Og ingenting kan han bebreides for. Han er uskyldigheten selv. I en ond ond verden.

Det er Tom Hagen som er det aller største offeret i henhold til dekkhistorien hans. Det skinner igjennom hele tiden.

Citat:

Jeg skal ikke blande meg inn i hvordan politiet gjennomfører avhør. De har vel sine metoder.

Det er kjent at mennesker i akutte krisesituasjoner kan forstå og oppfatte ting feil. Kan si ting som er feil, fordi de ikke har fått bearbeidet traumatiske hendelser og opplevelser ennå. Dette tar tid, og er en normal reaksjon og en naturlig prosess.

I august 2019 burde enkelte ting ha falt på plass. Enkelte misforståelser burde ha vært oppklart.

Men det virker som om HHB2 henger igjen i noen irrasjonelle oppfatninger av hva som har skjedd etter at AE ble borte. Uten at jeg skal gå inn på alle her. Det blir så mye å ta opp.

Hun har ikke hatt noen god prosess etter at moren angivelig ble bortført av ukjente GM. At TH ikke forteller sannheten, men utnytter og skremmer sine voksne barn grovt, og skyver barna foran seg, også overfor politiet.

Jeg synes det er forferdende å se.

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg finner det vesentlig mer psykt å klare å skrive dette om et fremmed menneske.

Personangrep.

Det er nesten latterlig hvor usaklig du alltid er i dine svar her på forumet.
Citera
2021-06-18, 11:27
Medlem
Citat:
Personangrep.

Det er nesten latterlig hvor usaklig du alltid er i dine svar her på forumet.

Men injurier mot fremmedpersoner er lov? Jeg er ikke usaklig, det er sannheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in