2021-06-18, 09:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
V (och SD) är Sverige-förstörande partier som C och L inte har något intresse av att ha med att göra.
Det är inget konstigare än så.

Haha och det säger en massinvandringsförespråkare som har förstört hela landet, patetiskt.
Citera
2021-06-18, 09:41
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Ett eventuellt extraval kommer knappast handla om marknadshyror, och ett parti som kommer få färre röster än förra valet är centern ska bli kul att se Lööfs långa näsa när hennes aspiration på statsministerposten aldrig kommer bli verklighet.

Någon som vet hur det blir med valet 2022 om det blir ett extraval nu?

Valet 2022 kommer att hållas, det oavsett det blir ett extraval nu.
Citera
2021-06-18, 09:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Byggbranschen har små vinstmarginaler. Det är jävligt pressat för det mesta.
Källa på det?
Citera
2021-06-18, 09:42
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Jag tror förmodligen att det kommer landa i att man anser att stabilitet är viktigare än politiska poänger.

Jag tror många missar en sak. Formuleringen:

"Fri hyressättning i nyproduktion"

Den låter väldigt enkel. Men. Genom att till exempel ta bort vindförråd eller genom att göra en omfattande renovering så räknas det juridiskt sett (och det är vad det benämns som jurdiskt som gäller) som nyproduktion. Du kan alltså som hyresvärd göra en brutal renovering och tredubbla hyrorna om du vill.

Det här betyder att tillåter man det så är det i princip fritt och släppt med fri hyressättning für alle.
Det är alltså inte en liten skitsak eller en paragraf och formalia man bråkar om.
Och det där var ju exakt det V sa att det går vi inte med på.

Ska man skylla detta på någon så är det på C som har orsakat det hela. Bra gjort Annie...inte ansvarigt direkt.
Citera
2021-06-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Du har helt rätt, jag är besviken att jag inte är född tidigare. Jag var tvungen att sova i min bil i 1 månad som student då jag inte hade några föräldrar som kunde köpa en student lägenhet till mig, vilket de flesta av mina klasskamrater fick. Men i ett hälsosamt samhälle ska man inte behöva ha snälla föräldrar för att kunna leva drägligt. Men svenskarna verkar föredra ett samhälle där om man inte har snälla/rika föräldrar hamnar utanför bostadsmarknaden för alltid och i efterkommande generationer. Nu löste jag problemet genom att flytta utomlands, men man ska inte vara tvingad att flytta utomlands bara för att leva drägligt!

Det hjälper inte att vara född tidigare, då man i de flesta fall har reproducerat sig, och det är ännu värre med känslan att ens barn inte får uppleva vad Sverige en gång var. Att inte vara den ”rika” föräldern som kan hjälpa sina barn igång är nog inte heller så tillfredsställande.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur ska Liberalerna och Vänstern hantera detta? Om det blir en ny talmansrunda, vilket enligt mig är mer troligt än ett nyval, ska då Liberalerna rösta för Löfven?
Gör de det, har de definitivt ställt sig på vänstersidan igen. Gör de inte det, måste de som konsekvens gå ur Jöken.
Och hur ska Vänsterpartiet göra vid en talmansrunda? Ska de rösta mot Löfven och därmed för Kristerson, det kan de rimligen inte vilja göra.
Andra sidan kan Vänsterpartiet knappast rösta för samma Löfven som de nu tappat förtroende för.
Det har onekligen blivit en jävla röra där alla har backat in i en återvändsgränd.
Jag tror de alla har agerat lite i hastigt mod.
Nja det är väl ganska enklet.

Säger Löfven att "Jag följer avtalet" och försöker blir statsminister. Då släpper C och L fram honom.
Men V lär rösta nej. Och då blir han inte statsminister (I den rundan iaf).

Kommer sedan UK och vill bli statsminister, så kan C och L släppa fram honom. Men då måste UK ha ett tilltalande och trovärdigt avtal att lägga fram. Då kan C/L släppa fram honom. Får han med SD också så blir han statsminister.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Så du tror att priserna för uppställningsplats av husvagn inte komner höjas om allt annat höjs?
Eller pratar du om slödder som parkar i skogen?

Menar du att camping-platser är hyresreglerade idag och att den regleringen försvinner med marknadshyror. Var har du fått det ifrån?
Citera
2021-06-18, 09:45
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Källa på det?
Bygg/entreprenad ligger på ca 3% i marginal.

Bara kolla årsredovisningarna.

Och det är i sig inget konstigt med de små marginalerna. Dom tar ingen risk. Eller väldigt lite risk. Och så är det hård konkurrens.
Citera
2021-06-18, 09:47
Avslutad
Om Löfvén verkligen hade brytt sig om vad som vore bäst för Sverige, så skulle han aldrig ha varit statsminister överhuvudtaget.
Citera
2021-06-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja om V inte tycker det är så viktigt att sätta stopp för marknadshyror så kan de fortsätta att låta S regera och införa dessa. Det var just det beskedet V gav igår kväll när de sa att de endast kan överväga en S-regering. Då kommer de fortsätta styra även om de röstas ned på måndag.

Varför skulle marknadshyror stoppas då om inte de får egen majoritet efter ett extra val och inte behöver deala med V? M+KD vill ha marknadshyror för nybestånd så det kommer det finnas majoritet för och SD kan säkert acceptera det om de får gehör för sina kärnfrågor som minskad invandring.

Då kommer V stå där med långnäsa och se dumma ut.
SD har redan fått ganska stort gehör för sina frågor. SD får vika sig i migrationsfrågor, M+KD frontar dessa som sina. M+KD är starkt för marknadshyror så det är ett bra sätt att visa på att man kan samarbeta med SD. Lite som kärnkraften engång var med C. Man beter sig som vuxna och förhandlar.
Citera
2021-06-18, 09:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nja det är väl ganska enklet.

Säger Löfven att "Jag följer avtalet" och försöker blir statsminister. Då släpper C och L fram honom.
Men V lär rösta nej. Och då blir han inte statsminister (I den rundan iaf).

Kommer sedan UK och vill bli statsminister, så kan C och L släppa fram honom. Men då måste UK ha ett tilltalande och trovärdigt avtal att lägga fram. Då kan C/L släppa fram honom. Får han med SD också så blir han statsminister.

C+L kommer inte släppa fram UK. De har byggt hela sin existens på att inte släppa fram en regering som behöver stöd av SD.

S regerar därför vidare även om de fälls på måndag och kan då fortsätta med sin JÖK och marknadshyror. Så där står alltså V med långnäsa och får se marknadshyror ändå.
Citera
2021-06-18, 09:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Inte alls. Han ger eldunderstöd för fulla muggar:
https://twitter.com/jsjostedt?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor

Jo ser man på! Alla tidigare V-ledare är alltså med på tåget. Återstår att se hur det här slutar. Uppslutningen är 100%. Men även om misstroende V kommer ju ändå aldrig stödja något annan än en ny sosseregering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in