2021-06-18, 08:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Men helt klart bra! Grymt av Nooshi. Varje minut med Svetsarn är katastrof för Sverige.
3529236 minuter har han varit statsminister nu
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är givetvis förkastligt att kvinnor inte fick rösta innan 70-talet men jag tror också du handplockat ett väldigt specifikt exempel för att förkasta modellen vilket är långt ifrån rimligt.
Det är självklart att vi har problemen i tråden för att kvinnor har rösträtt. Det behöver ingen hymla om.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-18 kl. 08:40.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ebba har redan sagt att de kan lova V att säga nej till marknadshyror mot att de får V's stöd att bilda en M-regering. SD lär inte ha något emot detta då de inte ens vill ha marknadshyror. Förstår du?

V kan få fler röster i ett extra val men det stoppar inte marknadshyror om de inte dealar med M+KD+SD.
Ja. Och varför ska V trots det rösta fram ulf kristersson? Marknadshyror är bara en fråga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är inte lite fascinerande att punkten "marknadshyror" har kunnat ignoreras av samtliga partier i de två år som den stått i JÖKen? Det är ju liksom inte någon överraskning för V? Eller för S?

Det är helt enkelt ett bevis att svensk politik är ett slags "nu har vi baxat det ända hit", en låtsaslek att verkligheten inte finns och man kan köra på ungefär som vanligt och inte ändra på någonting. Först under galgen sker en anpassning till verkligheten. Egentligen verkar åra politker inte vilja vara politiker.

V har alltid varit ett pyttelitet bråkparti. Det är förvånande att de hållit sig lugna de senaste åren. De bråkar nu, och oavsett lösning nästa vecka kommer de att fortsätta småbråka. Men Löfven kommer att få sitta kvar. För V vågar bara bråka lite med storebror.

Det är väldigt få som nämner MP? Det fins absolut ingen som tycker om MP. Ändå är det helt tyst från dem och kring dem. Fast de sitter i regeringen.

JÖKen var alltid en lögn och Lööf och Löfven var alltid lögnare. Där är lärdomen som kommit denna vecka. Det tog två år att fatta för V.

Den faktor som kommer att avgöra allting är att (s) enbart har makten som mål. Dvs det är (s) som kommer att ändra på något som de tidigare sagt inte gick att ändra på. T.ex kan de kasta bort MP utan problem. Eller C. Eller hyresregleringen. Bara de får sitta kvar.

Märta Stenevi om den fria hyressättningen

https://sverigesradio.se/artikel/marta-stenevi-om-den-fria-hyressattningen
Citera
2021-06-18, 08:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Varför blir det en nationalkonservativ regering när en sån inte har majoritet? Det är löfvens ansvar att hålla ihop sitt underlag, inte nooshis. Att vara dörrmatta förevigt är ett värre alternativ. Folk skulle inte se någon poäng med att rösta på dom.
Du har nog missat att valresultatet 2018 gav icke-vänster-partierna majoritet. Men att många partier låtsas som att det inte är sant. Därav alla problem som diskuteras i denna tråd.
Citera
2021-06-18, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
JÖKen var alltid en lögn och Lööf och Löfven var alltid lögnare. Där är lärdomen som kommit denna vecka. Det tog två år att fatta för V.
Ja JÖK var bara spel för gallerierna, men det är också skillnad på Sjöstedt och Nooshi. Han var mer samlad och jämkade för att få igenom sin politik. Hon har mer kamplust. Så jag tror inte att det "tog två år för V att fatta" - de har vetat hela tiden men nu är det nytt ledarskap.

Sen tycker jag att du är helt ute och cyklar när du benämner V som pyttesmå, de har nära 10%. Jämfört med MP, L och KD är de stora!
Senast redigerad av Dekorima 2021-06-18 kl. 08:42.
Citera
2021-06-18, 08:40
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
HGF är ett skämt. De finns bara till för att vara ett kampanjverktyg åt sosseriet vart fjärde år så som jag ser det. Sett i ljuset av den värdestegring på fastigheter som varit, så blir det än mer märkligt.

Jag tänker att (V) gör rätt som sätter ner foten, men jag vet inte om de har en bra plan för hur vi ska kunna komma till rätta med vår dysfunktionella bostadsmarknad. Det största problemet tycker jag är när det inte finns vettiga bostäder, till vettiga kostnader, för människor som så att säga ska starta upp sina normala liv.

Som student fungerar annars det mesta. När jag pluggade utomlands så bodde vi sex personer i en trea, och sov på madrasser på golvet. Vi hade inte råd med annat. Vi hade inte ens kylskåp.

Det var en härlig tid ändå.

Hur skulle marknadshyror lösa det problemet? Marknadshyror leder till högre hyror och sämre skydd för de som bor i hyreslägenheter.
Citera
2021-06-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
E

V kan få fler röster i ett extra val men det stoppar inte marknadshyror om de inte dealar med M+KD+SD.
Jo. Om det blir en M+KD regering med SD.
Citera
Medlem
Så om sossarna går in och helt enkelt bryter mot Jök och kör över C, vad händer tror ni? Do faller inte regeringen men vad gör C?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Varför blir det en nationalkonservativ regering när en sån inte har majoritet? Det är löfvens ansvar att hålla ihop sitt underlag, inte nooshis. Att vara dörrmatta förevigt är ett värre alternativ. Folk skulle inte se någon poäng med att rösta på dom.

Ok, vi får se vad som händer och en utvärdera vem som kom närmast.
Citera
2021-06-18, 08:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja JÖK var bara spel för gallerierna, men det är också skillnad på Sjöstedt och Nooshi. Han var mer samlad och jämkade för att få igenom sin politik. Hon har mer kamplust. Så jag tror inte att det "tog två år för V att fatta" - de far vetat hemma tiden men nu är det nytt ledarskap.

Sen tycker jag att du är helt ute och cyklar när du benämner V som pyttesmå, de har nära 10%. Jämfört med MP, L och KD är de stora!
10% är unikt höga siffror för V (utom under Schyman), Sverige har egentligen bara 5% kommunister. Men de har tagit 5% till av MP och S eftersom de misskött regeringen. Så visst, 10% är ett stort parti, men utan alla dimridåer som finns i svensk politik sedan SD kom in skulle de ha 5%.
Citera
2021-06-18, 08:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Märta Stenevi om den fria hyressättningen

https://sverigesradio.se/artikel/marta-stenevi-om-den-fria-hyressattningen
Hon är ju dessutom ironiskt nog bostadsminister. Medvetet av Löfven? Han visste att detta skulle komma...

Apropå alla (idioter) som är mot marknadshyror. Ge ett enda exempel på ett land som inte har marknadshyror där bostadsmarknaden fungerar. Så kan jag lista 100 länder med marknadshyror som fungerar bättre än Sverige. I princip samtliga länder i världen har en mer fungerande bostadsmarknad. DET hade jag velat se diskuteras av politiker i Sverige. Ideologi förstör Sverige.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-18 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in