2021-06-18, 04:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Där är vissa saker som signalerar en varning:
kånkenväska, regnbågsfärger, skönhetsoperationer.

Hon får skylla sig själv.
Va? Varför Kånkenväska?
Citera
2021-06-18, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Va? Varför Kånkenväska?

Skojar du?
Citera
2021-06-18, 04:23
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Skojar du?
Nej. Jag skojar aldrig.
Citera
2021-06-18, 04:27
Medlem
Vad är det för text i ansiktet på fb-profilen?
Hur mycket bola trycker hennes gubbe?
Vilken typ av kamphund äger de?
Frågorna är många.
Citera
2021-06-18, 05:54
Medlem
mickedansks avatar
”Jag har använt bilden i ansökningar under 1 års tid och ingen har reagerat”
nä men du har inte heller fått några jobb

Klart missförhållanden ska rapporteras men det här är ju pinsamt... hon tycker verkligen att hon har blivit felbehandlad.
Sätter dock en röding på att nån annan arbetsgivare i branschen ser artikeln och erbjuder henne jobb. Cuz boys will be boys 😆
Citera
2021-06-18, 06:04
Medlem
Fangfaces avatar
Kanonbra gjort av företaget. Skulle aldrig anställa någon som ser ut på det viset. Skulle heller inte vilja ha någon arbetskamrat med det utseendet. Om jag inte vore porrskådis.

Kan inte för mitt liv begripa hur folk kan tycka ankläppar är snyggt. Det ser ju inte klokt ut.
Tillhör jag en förlegad generation kanske (tidigt 70)? Beror det på att jag är vit, medelålders, hetrosexuell, skattebetalande man?

Och ärligt talat; jag skulle mycket hellre veta VARFÖR jag inte får ett sökt jobb än att få ett svepskäl som svar.
Senast redigerad av Fangface 2021-06-18 kl. 06:19.
Citera
2021-06-18, 06:11
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunchyrob
Ankläppar,tatueringar överallt o massa smink skickar bara ut massa signaler att nåt är fel med självkänslan…därav blir det att man bara tänker att en sån tjej är bra till att endast ligga med o sen hejdå..det är väl kanska uppenbart för dom flesta……
Hur står det till själv med självkänslan? Ditt sätt och skriva skickar ut signaler om att du inte är någon man vill anställa och inte någon en brud vill ligga med för den delen heller.
Citera
2021-06-18, 06:16
Medlem
Imnshos avatar
Jag tycker att Ronja är kvalificerad att städa trots utseendet. I varje fall hos mig.

Ingår happy ending?
Citera
2021-06-18, 06:18
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Flera kommer med argumentet "representerar företaget". Okej men gör chefen det?
Jag säger inte att man absolut måste anställa tjejen, men man kan skriva "tack för din ansökan, men du matchar inte den vi söker".
Det chefen har gjort är att förnedra tjejen bara i syfta att få henne och må dåligt.
Inte fan är jag sugen på att köpa tjänst av ett företag där chefen är ett rövhål och bara kränker folk godtyckligt.

Det kan ju vara så att chefen tyckte att svaret som gavs var enda sättet för Ronja att inse hur dumt det faktiskt är. Alltså, hela historien handlar om chefens vilja att förbättra Ronjas liv.
Citera
2021-06-18, 06:43
Medlem
JokkMokks avatar
"Ronja säger att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid och att ingen arbetsgivare tidigare varken reagerat på den eller på hennes utseende."

Jaha, det är därför du fortfarande söker jobb då?
Citera
2021-06-18, 06:44
Medlem
Låt företagaren anställa vem den vill. Dessutom är hon rökt nu när hon gråtit ut i media. Då företagaren fattade rätt beslut.

Och när den skönhetsopererade madamen går problem med sin operation. Vem får betala? Du och jag.
Citera
2021-06-18, 06:57
Medlem
Bajslukts avatar
Om man inte vill bli dömd för sitt utseende, så kanske man inte ska fylla läpparna med kemikalier, så att man ser ut som om man har downs, eller göra en stor tatuering över halsen.

Företaget ska få anställa vem de vill. Det är deras företag, de bestämmer vem som jobbar där.

Ankläppar, halstatuering och kontaktar media när hon inte får ett jobb - kan det bli mer WT? Företaget gjorde uppenbarligen rätt i sin bedömning. Jag hade inte heller anställt en ankläpp.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Sen har hon ju "tuttlisa" i sitt username på Facebook, så hon är ju uppenbarligen väl medveten om vilket intryck hon ger, och med ett sånt username får man väl anta att det även är det intrycket hon önskar att ge.

Oavsett vilket så var det ju i alla fall en oprofessionell bild som inte borde skickats med en arbetsansökan.
Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in