Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Jag kollade nyss på bilden Ronja skickat på sig själv och jag ser inte hur denna bild skulle vara sexuell på något utmärkande sätt?
Hon har kollagenfillers i läpparna vilket kan ge en lite putande mun. Särskilt i början innan svullnaden gått ner. Knappast något hon gör med flit direkt.
Sen ser jag inte hur hennes blick är "sugande"? Ögonen är klara och öppna, verkligen ingen kisande och sömnig sängkammarblick likt Marilyn Monroe. Dessutom så är hon fullt påklädd.
Läste också ägarinnans svar igen och hon låter mest småaktig och möjligen en smula avundsjuk. Full av fördomar också.
Det där om att hon "måste tänka på sina kunders önskemål" låter ju som rent blaj och en dålig ursäkt för hennes egenfattade beslut.
Hur många av hennes kunder har uttryckligen begärt att de inte vill få sina hem städade av någon med fillers i läpparna?
Har Yvonne hittills hunnit anställa tillräckligt många kvinnor med "anknäbbar" för att kunna göra en rättvis generell bedömning om att sådana kvinnor "saknar arbetsmoral"?
Hur många såna anställda kvinnor krävs det för att veta säkert? Typ 100 stycken som minst? Tror du att Yvonne haft såpass många storläppade kvinnor jobbandes hos sig tidigare? Det tror inte jag. Ytliga fördomar som sagt från en ytligt tänkande tant.
Det är väl mer hela framtoningen, varav läpparna är en del. De putande läpparna, ögonfransarna, posen och ögonbrynen som man associerar till bilder på datingsiter, mycket filter och smink, tatuering på halsen, o.s.v.
Sen har hon ju "tuttlisa" i sitt username på Facebook, så hon är ju uppenbarligen väl medveten om vilket intryck hon ger, och med ett sånt username får man väl anta att det även är det intrycket hon önskar att ge.
Oavsett vilket så var det ju i alla fall en oprofessionell bild som inte borde skickats med en arbetsansökan.
Jag tror inte en sekund att ägarinnan är avundsjuk, men däremot har hon ju förutfattade meningar om folk som är överdrivet fixerade vid sitt utseende. Sen kanske man inte behöver en vetenskaplig studie för att kunna fatta anställningsbeslut.
Det faktum att hon sökt jobb i ett år utan att kunna få ens ett städjobb talar sitt tydliga språk. Den här ägarinnan var nog inte den första som tänkte precis så, men hon var den första som var dum, dryg, och oprofessionell nog att säga det rakt ut till Ronja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Jag har.så svårt att tro att det bara berodde på läpparna, men skicka över en bild

Finns i artikeln.