2021-06-17, 23:04
Medlem
kibokos avatar
Skulle inte anställa någon med ankläppar. Eller halstatueringar. Två fel av två.

Men inte fan skulle man skriva det som motivering. Är ju att be om problem. Men visst var det kul att någon inte begrep bättre bättre.
Citera
2021-06-17, 23:07
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Ja, en sån kan man inte ha om man erbjuder "alla sorters tjänster"
Bimbot kanske trodde att städfirman var en call-girl-center som hon sökte jobb på ?

Ja, eftersom firman är diskreta med städloggor mm, ser det ju ännu konstigare ut om denna läpp-bimbo springer in o ut hemma hos kunderna varje vecka. Grannskapet kommer tro att familjefadern har en affär med en sugardoll som kommer på hemliga besök
Citera
2021-06-17, 23:10
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Skulle inte anställa någon med ankläppar. Eller halstatueringar. Två fel av två.

Men inte fan skulle man skriva det som motivering. Är ju att be om problem. Men visst var det kul att någon inte begrep bättre bättre.

Tror det blev bra reklam för firman, faktiskt!

Att dom är måna om sina kunder, och inte släpper in vilken uppenbart förvirrad bimbo som helst i deras lägenheter
Citera
2021-06-17, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Flera kommer med argumentet "representerar företaget". Okej men gör chefen det?
Jag säger inte att man absolut måste anställa tjejen, men man kan skriva "tack för din ansökan, men du matchar inte den vi söker".
Det chefen har gjort är att förnedra tjejen bara i syfta att få henne och må dåligt.
Inte fan är jag sugen på att köpa tjänst av ett företag där chefen är ett rövhål och bara kränker folk godtyckligt.
Chefen var brutalt ärlig med skälet till att hennes ansökan refuserades. Egentligen är det en hjälp till tjejen, hon har större chans att landa ett jobb om hon anpassar sig till vad en arbetsgivare söker. Själv skiter jag fullständigt i Ronja om jag vill anlita hemstädare. Jag bryr mig om städningens kvalitet, priset och service/attityd mot kund. Att Ronja får sig en sanning till livs skulle inte avskräcka mig från att anlita företaget.
Citera
2021-06-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon har uppenbarligen attitydproblem som går till tidningarna istället för att ta detta som en nyttig erfarenhet och göra sig själv mer anställningsbar. Personer med attitydproblem har man ingen användning för, så det bevisar bara att företaget gjorde helt rätt som nekade henne anställning.

Hon skulle säkert anmäla varenda kund som råkade titta på hennes tunga ömma klumpiga läppar
Citera
2021-06-17, 23:18
Medlem
Härligt att se att i princip hela flashback håller med varandra i denna fråga
Citera
2021-06-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Detta är påväg redan. Det är vad Klaus Schwab och Världsbanken kallar ”Stakeholder Capitalism”, och är en av huvudingredienserna i ”The Great Reset”.

Tack
Citera
2021-06-17, 23:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Härligt att se att i princip hela flashback håller med varandra i denna fråga
Vad snackar du om? Håller med? Absolut inte. Jag tycker att företaget gör uppenbart fel. Det ägs dessutom av någon kioskgottis i medelåldern med mindervärdeskomplex. Tanten svarar ju tjejen så här för att hon är avundsjuk.

Så jävla illa var inte läpparna heller. Har sett värre om vi säger så!

Men jag tror ärligt talat att hon gör bäst i att satsa på OnlyFans. Jag tror att Flashback hade blivit mindre provocerade. Det är ju förresten typ som att jobba på Flashback. De betalar i alla fall ens lön.
Citera
2021-06-17, 23:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Mor och dotter:
https://www.fagershemservice.se/om-oss
Citat:
Förutom att vi utför hemservice i världsklass så gör vi även det där lilla extra som ger guldkant på tillvaron. Vi på Fagers är nämligen JA-sägare, därför kan du be oss om i stort sett vad som helst. Du kommer att bli överraskad över hur mycket vi kan fixa åt dig.

Aldrig hört om happy ending efter fönsterputs. Nån som provat?
Citera
2021-06-17, 23:27
Medlem
avmans avatar
Företagets krav är att medarbetaren ska vara enkel, pålitlig, välvårdad, frisk, rökfri och talar flytande svenska. Att ha sådana strippklubb-läppar är inte välvårdad. Företaget har 100% rätt.
Senast redigerad av avman 2021-06-17 kl. 23:30.
Citera
2021-06-17, 23:34
Medlem
Företag har rätt att anställa vem de vill. Frågan är hur hon får tag i pengarna till allt smink och att fylla läpparna, det är ju inte direkt billigt och tjejen ser ut att lägga rätt stora mängder på ytligheter.
Citera
2021-06-17, 23:37
Medlem
Staten och det allmänna ska inte lägga sig i vem en företagare anställer eller inte anställer. Personligen har jag svårt att se några kopplingar mellan att en person gjort skönhetsingrepp och vederbörandes förmåga att hantera en golvmopp, men det det borde trots allt vara upp till den som önskar anställa att avgöra vem han vill anställa, och på vilka grunder.

Vad jag däremot reagerade på var att bilden mer verkar vara en bild ämnad för sociala medier med filter snarare än en bild man skickar in på sitt CV.

Gällande läpparna var de inte överdrivet förstorade. Att däremot ha tatueringar, dessutom så tydligt tyder på dåligt omdöme, vilket säkert kan få en nykter arbetsgivares varningsklockor att ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in