2021-06-17, 22:18
Avstängd
Vem har nytta av en anka?
Citera
2021-06-17, 22:23
Medlem
PuhEKungUtanPungs avatar
Heter man Ronja får man skylla sig själv helt enkelt. Kungligt gjort av företaget i fråga.
Citera
2021-06-17, 22:23
Medlem
Som så många andra här så förstår jag till 100%. Tydligen har hon sökt jobb i ett års tid också, och antagligen blivit nekad många gånger pga läppjävlarna, men inte uttryckt på ett lika klumpigt sätt.

Det är ett otroligt oseriöst utseende, som skriker att hon bara vill hem och ta bilder på sina läppar för att lägga ut på instagram. Jag skulle inte anställt henne.
Citera
2021-06-17, 22:25
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Man kan ge exakt samma kritik utan att vara en jävla fitta. "Tyvärr har jag valt att ge tjänsten till någon annan. Ett tips för framtida jobbsökningar är att ha en lite mer nedtonad bild, den bilden du har nu kan uppfattas som oseriös då det mer ser ut som en instagram-bild än en bild för professionella sammanhang. Jag kanske är gammaldags men jag tror många delar denna uppfattningen. Lycka till".
Håller med. Men tycker ändå att detta är uppochnervända världen.

Min erfarenhet är nämligen att man (själv) är villig att betala dyrt för att få reda på vilka detaljer man kan förbättra. Här har vi en oerfaren tjej som får denna värdefulla information alldeles gratis. Men som ändå surar – för att formuleringen är ”fittig”.

Folk är olika. Själv vill jag, som kund, slippa konfronteras med missprydande tatueringar, skönhetsingrepp och parfym-ånga. I synnerhet om det handlar om kvalitetssäkring, förhandling, lita på personens omdöme, etc.
Citera
2021-06-17, 22:28
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vem har nytta av en anka?

Musse och Långben har haft nytta av ankor...

Svaret från företaget kan anses vara lite osmidigt, de kunde möjligen ha uttryckt sig lite bättre. Men det är antagligen så att de har erfarenhet av tjejer med så kallad anknäbb och att den erfarenheten inte är bra. De har sin fulla rätt att anställa och neka anställning till vem de vill.
Citera
2021-06-17, 22:38
Medlem
viZionx2s avatar
Självklart skriver hon sitt namn med enbart gemener också (i mailen).
Det ger ju också ett väldigt oseriöst intryck.
Citera
2021-06-17, 22:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Vilken vinnarskalle hon verkar vara denna Ronja! ..
Citera
2021-06-17, 22:41
Medlem
Jag står upp för ärliga svar.
Mitt svar hade varit att dammsugare har vi redan.

Och med det svaret hade hon varit nöjd med, för hon hade inte förstått innebörden.
Citera
2021-06-17, 22:48
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hangout
abslut.., vi måste ha en myndighet som mäter ev. läpp-kontra hudfärg. DNA test.
Mina svenneläppar kommer jag inte undan med,

Detta är påväg redan. Det är vad Klaus Schwab och Världsbanken kallar ”Stakeholder Capitalism”, och är en av huvudingredienserna i ”The Great Reset”.
Citera
2021-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodmannens
Som så många andra här så förstår jag till 100%. Tydligen har hon sökt jobb i ett års tid också, och antagligen blivit nekad många gånger pga läppjävlarna, men inte uttryckt på ett lika klumpigt sätt.

Det är ett otroligt oseriöst utseende, som skriker att hon bara vill hem och ta bilder på sina läppar för att lägga ut på instagram. Jag skulle inte anställt henne.

haha exakt

Och som nån annan skrev: hennes omdöme verkar vara rätt påverkbar o kluven
Hänger säkert med massa häfttiga gangstrar från orten.
Plötsligt står sju addidas-ninjor o rappar utanför städkundens fönster
Ett dragplåster för problem mao
Citera
2021-06-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Med det utseendet så skulle nog kunderna undra vilken den andra "taxan" är på.
Ja, hon ser ut som ett luder faktiskt.

Ja, en sån kan man inte ha om man erbjuder "alla sorters tjänster"
Bimbot kanske trodde att städfirman var en call-girl-center som hon sökte jobb på ?
Citera
2021-06-17, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Håller med. Men tycker ändå att detta är uppochnervända världen.

Min erfarenhet är nämligen att man (själv) är villig att betala dyrt för att få reda på vilka detaljer man kan förbättra. Här har vi en oerfaren tjej som får denna värdefulla information alldeles gratis. Men som ändå surar – för att formuleringen är ”fittig”.

Folk är olika. Själv vill jag, som kund, slippa konfronteras med missprydande tatueringar, skönhetsingrepp och parfym-ånga. I synnerhet om det handlar om kvalitetssäkring, förhandling, lita på personens omdöme, etc.
Hon har uppenbarligen attitydproblem som går till tidningarna istället för att ta detta som en nyttig erfarenhet och göra sig själv mer anställningsbar. Personer med attitydproblem har man ingen användning för, så det bevisar bara att företaget gjorde helt rätt som nekade henne anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in