2021-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Det är tack vare V det blir en omröstning begriper du väl?

De är en del av det såklart, men utan att ett större parti som kan dra igång en omröstning aktivt gör detta kan V säga vad de vill de har helt enkelt inte makten att göra något
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Eftersom Kd o M vill införa marknadshyror på alla hyresrätter, borde Busch stödja Centerpartiet och Sossarna.
Busch sa nyss i aktuellt att hon inte är för marknadshyror över hela beståndet.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Norge har haft marknadshyror under lång tid. Finland sedan 90-talet. Danmark har en mix men går långsamt mot en

En kort jämförelse mellan Norge och Sverige: https://www.cmb-chalmers.se/wp-content/uploads/2015/10/CMB_kortrapport_Hagson_2015-4.pdf

Om du kikar på Norge eller Finland har du inga brödköer på 9 år. Rosaskimrande utopiskt nja men fungerande…

Intressant. Orkar och hinner inte läsa nu. Sammanfatta gärna om du har lust!
Citera
2021-06-17, 21:54
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Hur länge blir Dadgostar kvar som V ledare?
Så här mycket ryggrad kan man inte ha som V ledare, det kommer deras väljare aldrig att acceptera. De kommer fly i drivor tillbaks till ryggradslösa S.

Låter inte särskilt rimligt i mina öron. Hon vann nog snarare ganska många iom detta. Det var även ett trevligt sätt att presentera sig inför folket. Har länge väntat på lite rörelse. Fullständig respekt för fröken Nooshi
Citera
2021-06-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Busch sa nyss i aktuellt att hon inte är för marknadshyror över hela beståndet.

Till en början, ja. Framöver när dom sitter i regeringen från 2022 blir det hela beståndet. Alla hyresrätter kommer få marknadshyror, det är deras agenda.
Citera
2021-06-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disparity
Den större frågan är väl hur fan vi har kommit till en punkt idag där vi vill ersätta ett redan pissigt system till ett potentiellt ännu pissigare system i tron om att det löser sig?

Ja varför ska vi inte förbättra dagens system genom att frysa hyrorna i 10 år? Hyrorna har länge höjts snabbare än KPI.
Citera
2021-06-17, 21:55
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skatteförtryck är ett ord. Grattis du lyckades ta dig ur bidragsparasiterandet alltså. Bra jobbat.

Har du några uppslag om måndag och vad som händer därefter? Jag hoppas på omval för då blir det en röst på M för min del.

Vet inte var du fått det ifrån?

Jag har alltså jobbat i Norge, Sverige, Frankrike, Österrike, Danmark och Italien. Under det senaste 15 åren. När jag kom hem till Sverige såg jag ett land som jag inte kände mig komfortabel med längre.
Citera
2021-06-17, 21:56
Bannlyst
Alla gamla kommunistvrak supportar Dagostar i Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/v-profilerna-lofven-borde-ha-fattat-detta/

Stefan Svetsare, du är statsminister i 90 timmar till.

Sen är det finito.
Citera
2021-06-17, 21:57
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Det är väl tanken, men jag är inte helt övertygad. De kostnader som företagen har kommer ju finansieras med obligationer så avkastningskravet för byggarna lär utgöra ett stopp för hur mycket hyrorna kan gå ner. Så om folk inte vill bo i en trea för 20k (vilket jag tycker låter lite lågt, här kan du hitta tvåor riktade mot studenter för typ 12-14 tusen i månaden), vad är egentligen vunnet? Är det verkligen så svårt att bara göra det billigare och enklare att bygga?

Det här bara stinker dålig politik, som alla förslag centerpartiet lägger fram. Dom enda som kommer tjäna på det här är ett fåtal kapitalstarka företag (och inte fastighetsföretag som kollektiv).

Håller med! Aldrig att hyror ens på sikt blir billigare än idag. Tror att man skulle vinna mycket på att göra vissa undantag i byggkraven, de är otroligt hårda och gör byggnation dyrt.

Typ boenden anpassade för unga vuxna, där inte lika mycket pengar behöver läggas på tillgänglighet. Och om kommuner kunde förbereda mark med friare tyglar för byggloven, göra det en enklare och billigare process att komma igång
Citera
2021-06-17, 21:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Ja varför ska vi inte förbättra dagens system genom att frysa hyrorna i 10 år? Hyrorna har länge höjts snabbare än KPI.

Ja låt oss frysa priserna på allt som stigit mer än snitt. Ehh vänta, det kommer alltid finnas priser som stigit mer i snitt om vi inte fryser alla priser för evigt.
Citera
2021-06-17, 21:58
Medlem
Kan V nu backa från detta oavsett vad S gör? Även om dom slänger förslaget i papperskorgen? C och L vill knappast ha ett nyval.
Citera
2021-06-17, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Vet inte var du fått det ifrån?

Jag har alltså jobbat i Norge, Sverige, Frankrike, Österrike, Danmark och Italien. Under det senaste 15 åren. När jag kom hem till Sverige såg jag ett land som jag inte kände mig komfortabel med längre.

(FB) Riktigt jävla ledsen

Jag är uppriktigt glad över att du tagit dig ur ditt bidragsberoende, kan vi nu återgå till topic? Vad tror du händer på måndag och därefter? Jag tror själv att det blir (S)-styrd regering som tar upp manteln igen efter flertalet talmansrundor. Vad tror du kamrat röd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in